Hidegzuhany

Hidegzuhany

Lassan átveszi az ősz az uralmat az időjárás felett, és sokan majd tél közepén eszmélnek rá, el kellett volna kezdeni a rendszeres hidegzuhanyt, mert az olyan trendi. A helyzet az, hogy a hidegzuhanyra is fel kell készülni, hogy azért mégse érjen minket hidegzuhanyként. Ígérem több rossz poén már nem lesz, és valóban a lényegre fogok koncentrálni. Kezdjük előbb a miértek megválaszolásával.

Fokozatosság a játék neve. Itt is…

Megerõsíti az immunrendszert.

Egy angliai Trombózis Kutató Intézet 1993-ban végzett vizsgálata szerint a napi hidegvizes fürdő esetén a vírus elleni fehérvérsejtek számának növekedését figyelték meg. A kutatók úgy vélik, hogy a megnövekedett anyagcsere-sebesség, aktiválja az immunrendszert, és válaszul több fehérvérsejtet hoz létre.

Javítja a keringést.

A jó vérkeringés létfontosságú a szív- és érrendszeri egészségi állapot szempontjából. Az egészséges vérkeringés felgyorsítja a regenerációs időt Az edzés során és után. A meleg és a hidegvíz váltakozása könnyű módja a vérkeringésének javításához. A hideg víz miatt a vér átjut a szervekbe, hogy melegen tartsa őket. A meleg víz megfordítja a hatást, mivel a vér a bőr felületén mozog.

Egyéb előnyök.

Van benne valami epic. A napot azzal kezdeni, hogy legyőzted önmagad. Van, aki a bőr feszességét emeli ki, mint előnyt. Mások a növekvő tesztoszteronnal érvelnek.

Hogyan kezdjem el?

Az első hét – felkészülés. Normál forróvizes zuhany után 30 mp hidegzuhany.

A második hét – Kezdd 30 mp hidegzuhannyal. Na ez kemény lesz! Majd normál melegzuhany. Ismét 30 mp hidegzuhany. Ismét meleg – nincs időkorlát – és fejezd be végül 30 mp hidegzuhannyal.

Wim rendszerében az egyik legnagyobb kihívás a 10 perces hidegzuhany, amihez az ember sok hétnyi alapozás után jut el. Nem vicces…

A harmadik hét – 1 perc hidegzuhany. Normál melegzuhany. Ismét 1 perc hidegzuhany. Igazából itt meg is ragadhatsz heteken át, ez már éppen elég nagy kihívás a többségnek.

Mikor?

Nos, alapvetően a hidegzuhany a szimpatikus rendszert aktivizálja, vagyis sok értelme nincs lefekvés előtt alkalmazni, mert éjjel sokáig fogod a bárányokat számolni, garantálom.

Kinek?

Miközben Wim Hof légzőgyakorlatait csak pár hétig csináltam – bevallom nekem a Buteyko sokkal hatékonyabbnak bizonyult – de megértem, ha valaki a Wim Hof rendszert teljes egészében alkalmazza, légzéssel, edzéssel és hidegzuhannyal kombinálva. Kevesen tudják, hogy a hidegterápiával kapcsolatosan a Buteyko rendszerben is vannak alapelvek, én nem javaslom 20-as CP alatt a hidegzuhany terápiát, de ugye szabadság van, elvtársak, mindenki azt csinál, amit akar.

Kinek nem ajánlott?

  • Szívbetegség.
  • Magas vérnyomás.
  • Lázas betegeknek.

Úgy általában tehát józan paraszti ész.

Hozzászólás

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*


× 2 = two

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>