ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Az Eladó/Szolgáltató adatai:

 

Cégnév: KORTALANUL Kft.

Székhely: 2000 Szentendre, Kadarka utca 59. 

Cégjegyzékszám: 13-09-224545

Nyilvántartást vezető bíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2023/000009

Nyilvántartást vezető szerv: Pest Megyei Kormányhivatal

Adószám: 32165847-2-13

Képviselő: Lakatos Péter Ferenc ügyvezető

Telefonszám: 0630/599 6035

E-mail cím: in**@*****ab.hu  

 

A tárhelyszolgáltató adatai:

 

Cégnév: upTools Kft.

Székhely: 8220 Balatonalmádi, Árpád utca 17.

E-mail cím: in**@*****ls.io

 

Az Eladó/Szolgáltató nem rendelkezik kamarai tagsággal, kizárólag a kötelező kamarai regisztrációt teljesítette. Az Eladó/Szolgáltató tekintetében, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.


Az Eladó/Szolgáltató weboldalának címe:

www.peterlakatos.hu 


Fontosabb fogalommeghatározások:

  • Távollevők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék, vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
  • Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás a Résztvevő részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a Résztvevő pedig megfizeti, vagy vállalja, hogy megfizeti a szolgáltatás ellenértékét.
  • Termék: az Eladó/Szolgáltató által forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a szerződés tárgyát képezi, beleértve az online terméket is.
  • Eladó/Szolgáltató: a termék értékesítője, forgalmazója és a szolgáltatást nyújtó jogi személy.
  • Vásárló: minden olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, akinek/amelynek a részére az Eladó/Szolgáltató terméket ad el. 
  • Résztvevő: az Eladó/Szolgáltató szolgáltatásait igénybe vevő személy, aki részt kíván venni az Eladó/Szolgáltató által szervezett konzultáción, szemináriumon vagy a 8 hetes életmód programon.
  • Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.


Az Általános Szerződési Feltételek elérhetősége:

Az Eladó/Szolgáltató a hatályos Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot weboldalán teszi közzé.


Az Általános Szerződési Feltételek tartalma:

Jelen Általános Szerződési Feltételek az Eladó/Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő Vásárló és Résztvevő jogait és kötelezettségeit, a szerződő felek közötti megállapodás feltételeit tartalmazza. Az Általános Szerződési Feltételek érvényesek az Eladótól/Szolgáltatótól történő vásárlás, valamint az Eladó/Szolgáltató által szervezett konzultációra, szemináriumra és a 8 hetes életmód programra való jelentkezés és azon való részvétel esetén. Ezen feltételek általános szerződési feltételeknek minősülnek, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak. A jelen Általános Szerződési Feltételek bizonyos rendelkezései kizárólag a Fogyasztóként eljáró Vásárlókra, Résztvevőkre vonatkoznak.

Jelen Általános Szerződési Feltételek a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvényben, valamint a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 11/2020. (II.7.) Korm. rendeletben írtaknak megfelelő rendelkezéseket tartalmazza, a jogszabályokban meghatározott tartalommal kerül megkötésre, tehát amennyiben a Szolgáltató tevékenysége felnőttképzésnek minősül, felnőttképzési szerződésként is értelmezendő.

A Vásárló, Résztvevő, ha az Eladó/Szolgáltató szolgáltatásait igénybe kívánja venni, köteles elfogadni a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit, amit a weboldalon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadása esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre az Eladó/Szolgáltató és a Vásárló, Résztvevő között. Amennyiben az Eladó/Szolgáltató a megrendelés elküldését, vagy a vételár/részvételi díj megfizetését megelőzően, szabályszerűen közzéteszi a jelen Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot, de a Vásárló, Résztvevő az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kapcsolatban nem küld visszajelzést az Eladó/Szolgáltató részére, azonban a megrendelést elküldi és/vagy a vételár/részvételi díj összegét megfizeti az Eladó/Szolgáltató részére, úgy kell tekinteni, hogy a Vásárló, Résztvevő az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.


Az Általános Szerződési Feltételek hatálya:

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025.07.17. napján lép hatályba, ez megegyezik az Általános Szerződési Feltételek weboldalon való közzétételének napjával. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi Vásárlóra, Résztvevőre, vásárlásra, konzultációra, szemináriumra és életmód programra hatályosak. 

Az Eladó/Szolgáltató fenntartja a jogot jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek módosítására. Módosítás esetén a megrendelés és jelentkezés elküldésének időpontjában érvényben és hatályban lévő Általános Szerződési Feltételek kerülnek alkalmazásra.

Az Általános Szerződési Feltételek az Eladó/Szolgáltató által nyújtott, az alábbiakban megnevezett szolgáltatásokra terjednek ki: az Eladó/Szolgáltató által forgalmazott termékek (beleértve az online termékeket is) értékesítése és az általa szervezett szolgáltatásokon (konzultációkon, szemináriumokon, 8 hetes életmód programon) való részvétel (online és személyes formában egyaránt). Az Eladó/Szolgáltató által forgalmazott termékek megvásárlására az a személy jogosult, aki a terméket megrendelte, a megrendelés elfogadását az Eladó/Szolgáltató visszaigazolta, a vételárat megfizette az Eladó/Szolgáltató részére és jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta. Az Eladó/Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételére az a személy jogosult, aki a meghirdetett szemináriumra, konzultációra, 8 hetes életmód programra jelentkezett, a jelentkezés elfogadását az Eladó/Szolgáltató visszaigazolta, a részvételi díjat megfizette az Eladó/Szolgáltató részére és jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.

A Vásárló, Résztvevő a megrendelés, jelentkezés elküldése előtt nyilatkozik arról, hogy a mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit ismeri, az abban foglaltakat elolvasta és megértette, tudomásul vette és kifejezetten elfogadja. A Vásárló, Résztvevő a megrendelés, jelentkezés elküldésével elismeri, hogy a mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételek a felek közötti szerződés elválaszthatatlan részét képezi.

Az Általános Szerződési Feltételek a fentiekben nevesített szolgáltatások vonatkozásában, az ezen szolgáltatások igénybevétele során a szerződő felek között keletkező jogokat és kötelezettségeket szabályozza.


A szerződés létrejötte:

Termékvásárlás:

A szerződés elektronikus úton jön létre, azzal, hogy a Vásárló a megrendelését elküldi, és azt az Eladó/Szolgáltató visszaigazolja (kifejezetten elfogadja a Vásárló ajánlatát) a Vásárló által megadott e-mail címre, az adatvédelmi rendelkezések betartása mellett. Az Eladónak/Szolgáltatónak jogában áll az igazolás visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, ha annak teljesítésére tőle el nem várható okok miatt (pl.: a terméket már nem forgalmazza, vis maior, betegség stb.) nem kerülhet sor. Elállás esetén az Eladó/Szolgáltató köteles elszámolni a Vásárlóval, amennyiben pénz vagy árumozgás történt.

Az Eladó/Szolgáltató által forgalmazott termékek a weboldalon a „Webshop” menüpontra kattintva érhetők el, az itt található termékek képezik az Eladó/Szolgáltató és a Vásárló közötti szerződés tárgyát. 

A termék nevére kattintva érhetők el a részletes információk az egyes termékekkel kapcsolatban. 

A Vásárló, amennyiben szükséges kiválasztja a legördülő menüből a termék méretét, színét, esetleg anyagát és megadja a megrendelni kívánt mennyiséget, majd a „Kosárba teszem” gombra kattintva kosárba teszi a terméket. 

Az online termékek az „Online kurzusok” menüpontra kattintva tekinthetők meg, a kurzus nevére kattintva részletes információk érhetők el az egyes online termékekkel kapcsolatban. A Vásárló a „Kosárhoz adom” gomb segítéségével kosárba helyezi a megvásárolni kívánt online terméket.

A weboldal jobb alsó sarkában található „Kosár” ikonra kattintva lehet megnyitni a kosarat és megtekinteni annak tartalmát, a megvásárolni kívánt termékeket és azok darabszámát. A kosárból kilépve a Vásárló a weboldalon tovább folytathatja a termékek, szolgáltatások áttekintését, vásárlását.

A kosár tartalmának megtekintése során, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, a termék elnevezése alatt található adatbeviteli mezőbe a Vásárló beírhatja a rendelni kívánt mennyiség darabszámát.

Amennyiben a Vásárló törölni kívánja a kosárban található termékeket, ezt a mennyiség nullázásával vagy a termék neve mellett található „X” jel megnyomásával teheti meg.

Ha minden megvásárolni kívánt termék és szolgáltatás a kosárba került, a Vásárló a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával kezdheti el a megrendelési folyamatot.

A Vásárló regisztrációt követően vásárolhat a weboldalon. A regisztrált Vásárlók belépést követően (felhasználónév/e-mail cím, jelszó megadásával) megtekinthetik korábbi megrendeléseiket, a folyamatban lévő rendelések állapotát, jelenlegi helyzetét, számukra egyszerűbbé válik egy újabb megrendelés leadása, hiszen nem kell ismét megadni adataikat. A Vásárlók a fiókjukban érhetik el az általuk megvásárolt online termékeket is és a weboldalon található blogcikkek is regisztrációt követően hozzáférhetők.

A megrendelő űrlapon kerülnek megadásra a Vásárló adatai (név, cím, e-mail cím, telefonszám), majd – termék vásárlása esetén – a Vásárló kiválasztja a szállítás módját. Amennyiben a számlázási és szállítási adatok eltérőek, a Vásárló bejelöli a „Más számlázási címet adok meg” rubrikát és megadja a megfelelő adatokat. 

A Vásárló megadja a bankkártyájának adatait.

A Vásárlónak lehetősége van megjegyzést írni a megrendelés mellé, ezt az erre szolgáló négyzetbe írhatja bele.

Majd ezután kerülnek elfogadásra az Általános Szerződési Feltételek a vonatkozó négyzet jelölésével.

Ezután – amennyiben mindent rendben talál a Vásárló – a megrendelés elküldésre kerül a „Vásárlás befejezése” gomb megnyomásával.

A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó/Szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya alá tartozó megrendelések esetén a Vásárló minősül ajánlattevőnek, és a szerződés a Vásárló által tett ajánlatnak az Eladó/Szolgáltató által történő elfogadásával jön létre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései szerint.

A Vásárló a megrendelés elküldésével kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó/Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.

A megrendelés Eladóhoz/Szolgáltatóhoz történő beérkezése egy automatikus válaszüzenet formájában visszaigazolásra kerül és ha szükséges, az Eladó/Szolgáltató felveszi a kapcsolatot telefonon, vagy elektronikus üzenet formájában a Vásárlóval a további információk egyeztetése céljából. 

A felek közötti szerződéses jogviszony minden esetben akkor jön létre, amikor az Eladó/Szolgáltató kinyilvánítja, hogy elfogadja a Vásárló megrendelését. 

A Vásárló elfogadja, hogy az ilyen módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötöttnek, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései vonatkoznak. 

Online termék vásárlása esetén, sikeres fizetést követően Eladó/Szolgáltató a Vásárló fiókjában ad lehetőséget a megvásárolt termékhez való hozzáférésre. Az Eladó/Szolgáltató a megvásárolt online kurzushoz a vásárlást követő 1 évig biztosít hozzáférést a Vásárló számára.

A szerződés magyar nyelven jön létre, az Eladó/Szolgáltató elektronikus formában tárolja a megrendelést, a szerződés egyéb módon nem kerül iktatásra, így a későbbiekben nem kereshető vissza.

A Vásárló a regisztráció és a vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A regisztráció és vásárlás során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Az Eladó/Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben a Vásárló más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

Az Eladót/Szolgáltatót a Vásárló által tévesen, hiányosan vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető problémáért, semminemű felelősség nem terheli, tekintettel arra, hogy az Eladó/Szolgáltató a Vásárló számára a vásárlás során az adatok leellenőrzésére minden esetben lehetőséget biztosít.

 

Élő szemináriumra, a 8 hetes életmód programra és egyéb eseményekre való jelentkezés:

A szerződés elektronikus úton jön létre, azzal, hogy a Résztvevő a szolgáltatás igénybevételére való jogot megvásárolja, megrendelését elküldi, és azt az Eladó/Szolgáltató visszaigazolja (kifejezetten elfogadja a Résztvevő ajánlatát) a Résztvevő által megadott e-mail címre, az adatvédelmi rendelkezések betartása mellett. Az Eladónak/Szolgáltatónak jogában áll az igazolás visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, ha annak teljesítésére tőle el nem várható okok miatt (pl.: a szolgáltatást már nem nyújtja, az esemény elmarad, vagy már nincs lehetőség a jegyvásárlásra, vis maior, betegség, műszaki hiba stb.) nem kerülhet sor. Elállás esetén az Eladó/Szolgáltató köteles elszámolni a Résztvevővel, amennyiben pénzmozgás történt.

Az Eladó/Szolgáltató által szervezett szemináriumok, a 8 hetes prémium életmód program és egyéb események a www.peterlakatos.hu weboldalon kerülnek bemutatásra. 

A weboldalon az „Élő szemináriumok” menüpontra kattintva érhetők el az Eladó/Szolgáltató által szervezett szemináriumok, egyéb rendezvények, majd az egyes eseményre kattintva tekinthetők meg az adott eseményre vonatkozó részletes információk. A Résztvevő megadja a darabszámot, majd a „Megrendelem” vagy a „Kosárba teszem” gombra kattintva kosárba teszi a szolgáltatást.

A weboldalon a jobb felső sarokban elérhető „Kortalanul kihívás” gombra kattintva érhetők el információk az Eladó/Szolgáltató által szervezett 8 hetes prémium életmód programmal kapcsolatban. A Résztvevő a „Belevágok” gombra kattintva ér el további információkat a programmal kapcsolatban, majd a „Megrendelem” gombra kattintva tudja kosárba helyezni a szolgáltatást. 

A weboldal jobb alsó sarkában található „Kosár” ikonra kattintva lehet megnyitni a kosarat és megtekinteni annak tartalmát. A kosárból kilépve a Résztvevő a weboldalon tovább folytathatja a termékek, szolgáltatások áttekintését, vásárlását.

A kosár tartalmának megtekintése során, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, az esemény elnevezése alatt található adatbeviteli mezőbe a Résztvevő beírhatja a rendelni kívánt mennyiség darabszámát.

Amennyiben a Résztvevő törölni kívánja a kosárban található szolgáltatásokat, ezt a mennyiség nullázásával vagy az esemény neve mellett található „X” jel megnyomásával teheti meg.

Ha minden megvásárolni kívánt szolgáltatás a kosárba került, a Résztvevő a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával kezdheti el a megrendelési folyamatot.

A Résztvevő regisztrációt követően vásárolhat a weboldalon. A regisztrált Résztvevők belépést követően (felhasználónév/e-mail cím, jelszó megadásával) megtekinthetik korábbi megrendeléseiket, a folyamatban lévő rendelések állapotát, jelenlegi helyzetét, számukra egyszerűbbé válik egy újabb megrendelés leadása, hiszen nem kell ismét megadni adataikat. 

A megrendelő űrlapon kerülnek megadásra a Résztvevő adatai (név, cím, e-mail cím, telefonszám). A Résztvevő megadja a bankkártyájának adatait.

A Résztvevőnek lehetősége van megjegyzést írni a megrendelés mellé, ezt az erre szolgáló négyzetbe írhatja bele.

Ezt követően kerülnek elfogadásra az Általános Szerződési Feltételek a vonatkozó négyzet jelölésével.

Ezután – amennyiben mindent rendben talál a Résztvevő – a megrendelés elküldésre kerül a „A vásárlás befejezése” gomb megnyomásával.

A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó/Szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya alá tartozó megrendelések esetén a Résztvevő minősül ajánlattevőnek, és a szerződés a Résztvevő által a honlapon keresztül tett ajánlatnak az Eladó/Szolgáltató által történő elfogadásával jön létre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései szerint.

A Résztvevő a „A vásárlás befejezése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó/Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.

A megrendelés Eladó/Szolgáltatóhoz történő beérkezése automatikus válaszüzenet formájában visszaigazolásra kerül, ha szükséges az Eladó/Szolgáltató felveszi a kapcsolatot telefonon, vagy elektronikus üzenet formájában a Résztvevővel. 

A felek közötti szerződés minden esetben akkor jön létre, amikor az Eladó/Szolgáltató kinyilvánítja, hogy elfogadja a Résztvevő eseményre való jelentkezését.

A Résztvevő elfogadja, hogy az ilyen módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötöttnek, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései vonatkoznak. 

A szerződés magyar nyelven jön létre, a weboldal elektronikus formában, automatikusan tárolja a megrendelést, a szerződés egyéb módon nem kerül iktatásra, így a későbbiekben nem kereshető vissza.

Az Eladót/Szolgáltatót a Résztvevő által tévesen, hiányosan vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető teljesítési késedelemért, illetve egyéb problémáért, semminemű felelősség nem terheli, tekintettel arra, hogy az Eladó/Szolgáltató a Résztvevő számára a megrendelés során az adatok leellenőrzésére minden esetben lehetőséget biztosít.

Az Eladó/Szolgáltató a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény rendelkezései értelmében köteles eleget tenni adatszolgáltatási és statisztikai célú adatszolgáltatási kötelezettségének a felnőttképzés adatszolgáltatási rendszerén keresztül.

A 2013. évi LXXVII. törvény – a felnőttképzésről – értelmében a képzésen Résztvevő köteles a jogszabályban írt adatokat az Eladó/Szolgáltató részére megadni, enélkül nem vehet részt a képzésen. A Résztvevő kötelezettséget vállal arra, hogy az általa szolgáltatott adatok a valóságnak megfelelnek. A téves, vagy pontatlan adatszolgáltatás miatt az Eladót/Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli.

Az Eladó/Szolgáltató nem fizet ösztöndíjat a Résztvevők számára.

Az Eladó/Szolgáltató a képzések szervezéséhez sem költségvetési, sem Európai Uniós forrásból származó támogatást nem vesz igénybe.

 

Konzultációra való jelentkezés:

A Résztvevő, valamint az Eladó/Szolgáltató közötti jogviszony a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával jön létre, mely meghatározza mindkét fél jogait és kötelezettségeit.

A szerződés elektronikus úton jön létre, azzal, hogy a Résztvevő a konzultációra jelentkezik, a jelentkezést elküldi, és azt az Eladó/Szolgáltató visszaigazolja (kifejezetten elfogadja a Résztvevő ajánlatát) a Résztvevő által megadott elektronikus levelezési címre, az adatvédelmi rendelkezések betartása mellett. Az Eladónak/Szolgáltatónak jogában áll az igazolás visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, ha annak teljesítésére tőle el nem várható okok miatt (pl.: az adott szolgáltatást már nem nyújtja, vis maior, betegség stb.) nem kerülhet sor. Elállás esetén az Eladó/Szolgáltató köteles elszámolni a Résztvevővel, amennyiben pénzmozgás történt.

Az Eladó/Szolgáltató a konzultáció időpontjáról, helyszínéről (személyes konzultáció esetén), az ahhoz használt alkalmazásról és annak eléréséről (online konzultáció esetén) elektronikus levélben ad tájékoztatást a Résztvevő számára. 

A konzultációra való jelentkezésre az Eladó/Szolgáltató weboldalán van lehetőség, egy konzultációs kérdőív kitöltésével. A weboldalon a „Szolgáltatások” menüpontra, majd a legördülő menüben a „Konzultáció” gombra kattintva érhetők el a konzultációra vonatkozó információk, a jelentkezés menete és a konzultációs témák bemutatása. A Résztvevő a „Kitöltöm a konzultációs kérdőívet” gombra kattintva éri el a jelentkezéshez szükséges kérdőívet.

A kérdőíven kerülnek megadásra a Résztvevő személyes adatai. Ezt követően kerülnek elfogadásra az Általános Szerződési Feltételek a vonatkozó négyzet jelölésével.

Ezután – amennyiben mindent rendben talál a Résztvevő – a jelentkezés elküldésre kerül a „Elküld” gomb megnyomásával.

A Résztvevő a jelentkezés elküldésével kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó/Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.

A jelentkezés Eladóhoz/Szolgáltatóhoz történő beérkezését követően Eladó/Szolgáltató egy elektronikus üzenettel visszaigazolja a jelentkezést.

(Ha a jelentkezés megérkezését visszaigazoló e-mail a Résztvevőhöz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a Résztvevő mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt szolgáltatást igénybe venni.)

Ezt követően az Eladó/Szolgáltató e-mail üzenetben veszi fel a kapcsolatot a Résztvevővel és időpontot, helyszínt (személyes konzultáció esetén) egyeztetnek a konzultációra. Online konzultáció esetén az egyeztetett időpontra az Eladó/Szolgáltató elektronikus üzenet formájában meghívót küld a Résztvevőnek, amely tartalmazza a konzultáció eléréséhez szükséges információkat. Az Eladó/Szolgáltató a részvételi díj kiegyenlítésének módjáról is elektronikus levélben ad tájékoztatást.

A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó/Szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya alá tartozó jelentkezések esetén a Résztvevő minősül ajánlattevőnek, és a szerződés a Résztvevő által tett ajánlatnak az Eladó/Szolgáltató által történő elfogadásával jön létre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései szerint.

A Résztvevő a jelentkezés elküldésével kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó/Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.

A jelentkezés Eladóhoz/Szolgáltatóhoz történő beérkezése egy automatikus válaszüzenet formájában visszaigazolásra kerül és ha szükséges, az Eladó/Szolgáltató felveszi a kapcsolatot telefonon, vagy elektronikus üzenet formájában a Résztvevővel a további információk egyeztetése céljából. 

A felek közötti szerződés minden esetben akkor jön létre, amikor az Eladó/Szolgáltató kinyilvánítja, hogy elfogadja a Résztvevő jelentkezését. 

A Résztvevő elfogadja, hogy az ilyen módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötöttnek, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései vonatkoznak. 

A szerződés magyar nyelven jön létre, az Eladó/Szolgáltató elektronikus formában tárolja a jelentkezést, a szerződés egyéb módon nem kerül iktatásra, így a későbbiekben nem kereshető vissza.

A Résztvevő a jelentkezés során köteles a saját, valós adatait megadni. A jelentkezés során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Az Eladó/Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben a Résztvevő más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

Az Eladót/Szolgáltatót a Résztvevő által tévesen, hiányosan vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető problémáért, semminemű felelősség nem terheli, tekintettel arra, hogy az Eladó/Szolgáltató a Résztvevő számára a jelentkezés során az adatok leellenőrzésére minden esetben lehetőséget biztosít.


Ügyfélszolgálat:

Az Eladó/Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített telefonos elérhetőségén, munkanapokon 08:00 és 16:00 óra között válaszol a Vásárlók, Résztvevők kérdéseire. 


Az adatbeviteli hibák javításának lehetősége:

A megrendelés és a programokra, képzésekre, életmód programra való jelentkezés során a Vásárlónak, Résztvevőnek folyamatosan lehetősége van a megadott adatok javítására, vagy törlésére.

Ha a megrendelés, jelentkezés elküldését követően szeretné a Vásárló, Résztvevő módosítani a megadott adatokat, ezt az Eladó/Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételekben megadott elérhetőségein tudja jelezni az Eladó/Szolgáltató irányába.

A Vásárló, Résztvevő a megrendelés, jelentkezés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy az Eladó/Szolgáltató a Vásárló, Résztvevő hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul közölt adatokból keletkező károkért nem vonható felelősségre.

A vásárlás, jelentkezés során pontatlanul megadott elektronikus levelezési cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét, illetve a teljesítést. Ilyen esetekben az Eladó/Szolgáltató megpróbál egyéb módon kapcsolatba lépni a Vásárlóval, Résztvevővel.


A Résztvevő kötelezettségei:

A Résztvevő vállalja, hogy részt vesz a konzultáción, szemináriumon, életmód programon, egyéb eseményen, melyre jelentkezett és megfizeti annak díját az Eladó/Szolgáltató részére.

A Résztvevő kötelezettséget vállal arra, hogy nem tanúsít olyan magatartást, amely a konzultáció, szeminárium, egyéb program többi résztvevőjét és az Eladó/Szolgáltató jogait vagy jogos érdekeit sértené vagy károsítaná. A Résztvevő az okozott károkért a polgári jog szabályai szerint felel.

Az Eladó/Szolgáltató jogosult a Résztvevőt a konzultáción, szemináriumon, egyéb programon való további részvételtől eltiltani, amennyiben a Résztvevő a többi résztvevőt, vagy az oktatót veszélyezteti, illetve magatartásával a konzultációt, szemináriumot, egyéb programot rendszeresen megzavarja, és ezzel akadályozza a szolgáltatás szerződés szerinti teljesítését. 

Az Eladó/Szolgáltató jogosult a konzultáció, szeminárium, egyéb program helyszínét, időpontját és tematikáját módosítani. Amennyiben a Résztvevő a módosítást vagy a módosítások valamelyikét nem fogadja el, ez a tény a jelen Általános Szerződési Feltételek szerint létrejött szerződés megszűntetését eredményezheti. 

A Résztvevő jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy a jelentkezés során megadott adatai a valóságnak megfelelnek. Köteles az adataiban bekövetkezett változásról haladéktalanul értesíteni az Eladót/Szolgáltatót.


Az Eladó/Szolgáltató kötelezettségei az egyéni konzultációk, élő szemináriumok, a 8 hetes prémium életmód program és egyéb események kapcsán:

Az Eladó/Szolgáltató vállalja, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltaknak megfelelően megszervezi és megtartja a konzultációt, szemináriumot, életmód és egyéb programot.


Vételár, részvételi díj:

A vételár vagy részvételi díj összegéről az Eladó/Szolgáltató weboldalán vagy egyedi ajánlatban ad tájékoztatást. A feltüntetett eladási árak, részvételi díjak érvényes fogyasztói árak, melyek pénzneme magyar Forint. A termék/szolgáltatás díja tartalmazza az általános forgalmi adót.

Az Eladó/Szolgáltató fenntartja az árváltoztatás jogát.

Az Eladó/Szolgáltató által küldött visszaigazolást követően a termék vagy a részvételi díj fizetendő végösszege nem változik. Előfordulhat azonban, hogy valamilyen technikai hiba vagy elírás következtében a piaci ártól jelentősen eltérő, téves ár vagy díj jelenik meg a weboldalon. Ilyen esetben az Eladó/Szolgáltató a rendelt termék vagy szolgáltatás biztosítása előtt elektronikus üzenetben megkeresi a Vásárlót vagy a Résztvevőt egyeztetés céljából. Az ilyen megrendeléseket, jelentkezéseket az Eladó/Szolgáltató nem tekinti érvényesnek, és az ebből eredő károkért az Eladó/Szolgáltató nem vállal felelősséget. Az Eladó/Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a vételárat vagy a részvételi díjat pontosan tüntesse fel. Amennyiben minden gondossága ellenére hibás ár került feltüntetésre, az Eladó/Szolgáltató nem kötelezhető arra, hogy a terméket, szolgáltatást a hibás áron biztosítsa.


Fizetési és lemondási feltételek:

A termék vételárát vagy a részvételi díj összegét a Vásárló, Résztvevő bankkártyával fizeti meg az Eladó/Szolgáltató részére. A konzultáción, szemináriumon, életmód programon való részvétel, az online termékhez való hozzáférés biztosítása és a termékek feladásának feltétele a részvételi díj vagy a vételár Eladó/Szolgáltató bankszámlájára történő beérkezése. 

Bankkártyás fizetés a Stripe szolgáltatás felhasználásával: A Stripe szolgáltatása révén online fizetésre van lehetőség.

A Stripe-al történő fizetés során felmerülő esetleges hibákért az Eladó/Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Vásárló, Résztvevő fizetéskor felel azért, hogy jogosult a megadott fizetési mód és eszköz használatára, és hogy a megadott fizetési adatok valósak és pontosak.

Az Eladó/Szolgáltató kijelenti, hogy a Stripe használatával történő fizetés esetén semmilyen, a fizetési tranzakcióhoz szükséges adatot nem kezel, gyűjt, tárol, ezen adatokhoz semmilyen módon nem fér hozzá. Egyebekben a személyes adatok kezelésére az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezései irányadóak.

A bankkártyával történő fizetés során felmerülő esetleges hibákért az Eladó/Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Vásárló, Résztvevő fizetéskor felel azért, hogy jogosult a megadott fizetési mód és eszköz használatára, és hogy a megadott fizetési adatok valósak és pontosak.

Az Eladó/Szolgáltató jogszabályi kötelezettségének eleget téve felhívja a Vásárló, Résztvevő figyelmét, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele (a megrendelés/jelentkezés elküldése) az Eladó/Szolgáltató javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.

A Vásárló, Résztvevő elfogadja, hogy a vételár vagy a részvételi díj összegéről kiállított számlát kizárólag elektronikus úton kapja meg az általa megadott elektronikus levelezési címre. A Vásárlónak, Résztvevőnek gondoskodnia kell arról, hogy az elektronikus úton történő számla kézbesíthető legyen és a technikai beállítások (pl.: tűzfalak) ezt ne akadályozzák. Elektronikus levelezési cím változása esetén a Vásárló, Résztvevő köteles az Eladó/Szolgáltatót elektronikus levélben értesíteni. 

A Résztvevő (amennyiben nem Fogyasztóként jár el) jogosult a konzultáción, szemináriumon, egyéb programon való részvételét lemondani az Eladóhoz/Szolgáltatóhoz intézett egyoldalú jognyilatkozatával, indokolási kötelezettség nélkül.

  • Ha a lemondásra több, mint 30 naptári nappal a szolgáltatás teljesítésének dátumát megelőzően kerül sor, úgy Eladó/Szolgáltató a részvételi díj teljes összegét visszautalja a Résztvevő bankszámlájára. 
  • Ha a lemondásra több, mint 15 naptári nappal (de kevesebb, mint 30 naptári nappal) a szolgáltatás teljesítésének dátumát megelőzően kerül sor, úgy Eladó/Szolgáltató a részvételi díj összegét – 5.000 Ft kezelési költség levonását követően – visszautalja a Résztvevő bankszámlájára. 
  • Ha az időpont lemondására a szolgáltatás teljesítésének dátumát megelőző 14 naptári napon belül kerül sor, Eladó/Szolgáltató nem téríti vissza a részvételi díj összegét.

Amennyiben az Eladó/Szolgáltató úgy ítéli meg, hogy a Résztvevők számára nem hasznos egy adott Résztvevő jelenléte – annak viselkedése, megnyilvánulásai miatt – az általa szervezett programon, úgy lehetősége van őt távozásra kérni. Ebben az esetben az Eladó/Szolgáltató nem köteles visszatéríteni a részvételi díj összegét.

Amennyiben a Résztvevő a konzultáción, szemináriumon, egyéb programon nem jelenik meg, vagy az online konzultáción, egyéb programon nem vesz részt, az alkalom számára megtartottnak minősül, a befizetett pénzösszeg nem használható fel másra, és nem jár vissza, a részvételi díjat köteles megfizetni az Eladó/Szolgáltató részére.

Ha az Eladó/Szolgáltató a saját hibájából, vagy önhibáján kívül, akár a szolgáltatás teljesítésének egészével, akár a szolgáltatás egy részének teljesítésével késedelembe esik, az előre egyeztetett időpontban nem jelenik meg, nem áll rendelkezésre, a szolgáltatás az ő hibájából nem kezdhető meg, elmarad, vagy azt bármely okból meg kell szakítani, akkor köteles az elmaradást pótolni és egy új időpontban teljesíteni az elmaradt szolgáltatást, vagy köteles a részvételi díj arányos részét visszafizetni a Résztvevő részére. Egyéb jogcímen a Résztvevő nem jogosult kártérítést igényelni az Eladótól/Szolgáltatótól és az esetlegesen felmerült egyéb költségei megtérítését sem követelheti.


Szállítási feltételek:

Az Eladó/Szolgáltató által üzemeltetett webáruházban megrendelt termékeket a Magyar Posta Zrt. segítségével juttatja el az Eladó/Szolgáltató a Vásárlóhoz házhozszállítással vagy csomagautomatába történő szállítással.

 

Külföldi szállításra egyedi ajánlat alapján van lehetőség.

 

A szállítási költség minden esetben a Vásárlót terheli, az ő kötelezettsége megfizetni a szállítás díját, kivéve, ha az Eladó/Szolgáltató erről a weboldalon más információt tesz közzé.

Házhozszállítás esetén a Vásárló által megadott címre szállítja ki a futárszolgálat munkatársa a csomagot. A Vásárló a csomag sérülése esetén a csomag átvételét megtagadhatja, vagy joga van a szállítást végző cég munkatársának jelenlétében kibontani a csomagot és ellenőrizni annak tartalmát. Szükség esetén jegyzőkönyv felvételét kérvényezi a szállítást végző társaság munkatársától. Csomagautomatába történő szállítás esetén a Vásárló által kiválasztott automatába szállítja a futár a csomagot.

Át nem vett termék esetén, az Eladó a következő megrendelést kizárólag akkor adja fel, amennyiben az új megrendelés vételára, szállítási költsége és a korábban esedékes szállítási költség is kiegyenlítésre került.


Teljesítési idő, a szolgáltatás igénybevétele:

Termékvásárlás:

A teljesítés időpontja a megrendelt termék Vásárló részére történő átadása a futárszolgálat által. Készleten lévő termékek esetén a termék a megrendeléstől számított …… munkanapon belül átadásra kerül, egyéb esetben a teljesítés időpontja a termék beszerzési, gyártási idejétől, előállításától, vagy ismételt rendelkezésre állásától függ. Ilyen esetben a teljesítés dátumáról az Eladó/Szolgáltató a megrendeléstől számított ….. munkanapon belül elektronikus levélben, vagy telefonon értesíti a Vásárlót.

Nagy kereslet esetén előfordulhat, hogy a megrendelt termék átadása hosszabb időt vesz igénybe. Ilyen esetben a teljesítés dátumáról az Eladó/Szolgáltató a megrendeléstől számított ….. munkanapon belül elektronikus levélben, vagy telefonon értesíti a Vásárlót.

Online termék vásárlása esetén a teljesítés időpontja a megrendelt termékhez való hozzáférés biztosítása a Vásárló számára. A megvásárolt online termék kizárólag a vételár Eladó/Szolgáltató bankszámlájára való beérkezését követően válik elérhetővé.

A Vásárló – az Eladó/Szolgáltató szolgáltatásainak igénybevétele során – a szolgáltatás hozzáféréséhez szükséges információkat köteles titokban tartani, a szolgáltatási felületet kizárólag személyesen jogosult használni, azt tilos harmadik személynek átadni, vagy hozzáférhetővé tenni.

A Vásárló tudomásul veszi, hogy az online termékek tartalmát tilos hang- vagy kép rögzítésére alkalmas eszközzel – az Eladó/Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül – rögzíteni. 

Az Eladó/Szolgáltató a megvásárolt online kurzushoz a vásárlást követő 1 évig biztosít hozzáférést a Vásárló számára.

 

Konzultáció, szeminárium, 8 hetes prémium életmód és egyéb program:

A teljesítés időpontja a konzultáció, szeminárium, életmód és egyéb program megtartásának időpontja.

A Résztvevő tudomásul veszi, hogy az Eladó/Szolgáltató arra vállal kötelezettséget, hogy a vállalt szolgáltatást (ideértve az online szolgáltatást is) a szakmai és etikai szabályok megtartásával, legjobb tudása és tapasztalata alapján, a Résztvevő érdekeit szem előtt tartva nyújtja, eredmény megvalósítására nem vállal kötelezettséget. 

A Résztvevő tudomásul veszi, hogy a konzultáción, szemináriumon, életmód és egyéb program során elhangzottakat tilos hang- vagy kép rögzítésére alkalmas eszközzel – az Eladó/Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül – rögzíteni. A Résztvevők kizárólag az Eladó/Szolgáltató és a többi Résztvevő előzetes hozzájárulásával jogosultak felvételeket készíteni az élő események során.

A Résztvevő tudomásul veszi azt is, hogy a konzultáció, szeminárium, életmód és egyéb program során, vagy azt követően az Eladó/Szolgáltató által esetlegesen átadott dokumentumokat, információkat nem jogosult harmadik személyek számára átadni, továbbítani, sokszorosítani és forgalomba hozni. A hivatkozott dokumentumok és egyéb módon összefoglalt információk az Eladó/Szolgáltató kizárólagos szellemi tulajdonát képezik, bármilyen felhasználás kizárólag az Eladó/Szolgáltató előzetes engedélyével lehetséges.

Az online oktatási anyag bármely módon történő rögzítése, harmadik fél részére való elérhetővé tétele, a tananyag tartalmának egyéb módon történő másolása, közzététele, felhasználása szigorúan tilos.

A jelen pontban írt kötelezettségek megsértése miatt a Vásárló, Résztvevő teljes körű felelősséggel tartozik. Amennyiben az Eladó/Szolgáltató tudomására jut a Vásárló, Résztvevő által elkövetett jogsértés, jogosult ……………………….,- Ft, azaz ………………………….. forint összegű kötbérről számlát kiállítani a Vásárló, Résztvevő részére. A Vásárló, Résztvevő köteles a számla összegét 8 napos fizetési határidő figyelembevételével kiegyenlíteni.

Amennyiben a Vásárló, Résztvevő az Eladó/Szolgáltató bármely jelen pontban részletezett jogát megsérti, az Eladó/Szolgáltató a továbbiakban nem biztosít számára lehetőséget az online oktatási anyaghoz való hozzáférésre, vagy a konzultáción, szemináriumon, egyéb programon való részvételre. Ez esetben az Eladó/Szolgáltató kizárja felelősségét és az online termék vételárát vagy a részvételi díjat nem fizeti vissza a Vásárló, Résztvevő részére. Az Eladó/Szolgáltató ez esetben jogosult továbbá a jelen pontban írt kötbér és egyéb felmerülő kára érvényesítésére is. 

Az Eladó/Szolgáltató nem köt szerződést kiskorúakkal. A Vásárló, Résztvevő a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy a szerződés megkötésekor 18. életévét betöltötte.


Adatvédelem:

Az Eladó/Szolgáltató kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzi a személyes adatok kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság, integritás és bizalmas jelleg alapelveit.

Az Eladó/Szolgáltató megtesz minden olyan technikai és szervezési intézkedést, hogy a Vásárlók, Résztvevők személyes adatait biztonságos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete által előírt módon kezelje.

A személyes adatok kezelésével kapcsolatos Adatkezelési Tájékoztató szintén az Eladó/Szolgáltató weboldalán és székhelyén érhető el.


Elállási jog:

Termékvásárlás esetén:

Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződések esetében a Vásárlót (amennyiben Fogyasztóként jár el a vásárlás során) a termék átvételének napjától számított 14 naptári napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. A Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 naptári napon belül. A Vásárló ezen jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat megtétele, vagy a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 2. számú mellékletében (és az alábbiakban) található elállási/felmondási nyilatkozatminta útján gyakorolhatja:

 

Nyilatkozat-minta elálláshoz

 

Címzett: KORTALANUL Kft.

Cím: 2000 Szentendre, Kadarka utca 59.

 

Alulírott/ak …………………………. kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

 

A fogyasztó(k) neve:

 

A fogyasztó(k) címe:

 

A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):

 

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

Kelt

 

A nyilatkozatot a Vásárló elküldheti az Eladó/Szolgáltatónak e-mailen (in**@*****ab.hu), vagy székhelyére címzett postai levél (KORTALANUL Kft. 2000 Szentendre, Kadarka utca 59.) formájában. A fent írt határidő teljesítettnek minősül, ha a Vásárló elállási szándékát legkésőbb a termék átvételétől számított 14. napon közli. Az ezzel kapcsolatos bizonyítási teher a Vásárlót terheli. Amennyiben a Vásárló ilyen módon eláll a szerződéstől, az Eladó/Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 naptári napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Az Eladó/Szolgáltató a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján az Eladó/Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terheli.

Amennyiben a Vásárló a legkevésbé költséges szállítási mód helyett kifejezetten más szállítási módot igényelt, az Eladó/Szolgáltató az ebből eredő többletköltséget nem köteles visszatéríteni.

Az Eladó/Szolgáltató mindaddig jogosult visszatartani a termék ellenértékét és a vásárlás során felmerült költségeket, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte, a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A megvásárolt terméket a Vásárlónak indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási szándék bejelentésétől számított 14 naptári napon belül sértetlen és hiánytalan állapotban vissza kell küldenie az Eladó/Szolgáltató részére. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli. Az Eladó/Szolgáltató nem köteles átvenni az utánvéttel, vagy portósan visszaküldött terméket, mivel a visszaküldéssel kapcsolatos szállítási költség a Vásárlót terheli. 

A Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

 

Elállási jog nem illeti meg a Vásárlót a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha az Eladó/Szolgáltató a Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Vásárló e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az itt írt elállási jogot.

A Vásárló tudomással bír arról, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kifejezetten beleegyezik abba, hogy az Eladó/Szolgáltató az általa értékesített online termékek vételárának megfizetését követően megkezdje a teljesítést és biztosítsa az online termékhez való hozzáférést a Vásárló részére. Az online termékhez való hozzáférés biztosításával a Vásárló elveszíti a jelen pontban részletezett elállási jogát, melyet a Vásárló a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával tudomásul vesz.

Az elállási jog gyakorlására kizárólag a fent írt információk elküldését megelőzően van mód.

 

Szolgáltatásnyújtás esetén:

Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a Résztvevőt (amennyiben Fogyasztóként jár el) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.

A Résztvevő ezen jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat megtétele, vagy a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 2. számú mellékletében (és az alábbiakban) található felmondási nyilatkozatminta útján gyakorolhatja:

 

Nyilatkozat-minta elálláshoz/felmondáshoz

 

Címzett: KORTALANUL Kft.

Cím: 2000 Szentendre, Kadarka utca 59.

 

Alulírott/ak …………………………. kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

 

A fogyasztó(k) neve:

 

A fogyasztó(k) címe:

 

A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):

 

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

Kelt

 

A nyilatkozatot a Résztvevő elküldheti az Eladó/Szolgáltatónak e-mailen (in**@*****ab.hu), vagy székhelyére címzett postai levél (KORTALANUL Kft. 2000 Szentendre, Kadarka utca 59.). A fent írt határidő teljesítettnek minősül, ha a Résztvevő felmondási szándékát legkésőbb a szolgáltatásra vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14. napon közli. Az ezzel kapcsolatos bizonyítási teher a Résztvevőt terheli. Amennyiben a Résztvevő ilyen módon felmondja a szerződést, az Eladó/Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a felmondásról való tudomásszerzéstől számított 14 naptári napon belül visszatéríti a Résztvevő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Az Eladó/Szolgáltató a Résztvevőnek visszajáró összeget a Résztvevő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Résztvevő kifejezett beleegyezése alapján az Eladó/Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Résztvevőt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terheli.

Ha a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 13. § vagy a 19. § szerinti esetben a Résztvevő a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, köteles a felmondás Eladóval/Szolgáltatóval való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat az Eladó/Szolgáltató számára megfizetni. A Résztvevő által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Résztvevő bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

 

Felmondási jog nem illeti meg a Résztvevőt a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés (a szolgáltatás egészének teljesítését követően), valamint a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha az Eladó/Szolgáltató a Résztvevő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Résztvevő e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az itt írt felmondási jogot.

A Résztvevő tudomással bír arról, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kifejezetten beleegyezik abba, hogy az Eladó/Szolgáltató az általa nyújtott szolgáltatások vételárának megfizetését követően megkezdje a teljesítést és biztosítsa az online tananyagokhoz való hozzáférést a Résztvevő részére. A szolgáltatás teljesítésének megkezdésével és az online tananyagokhoz való hozzáférés biztosításával a Résztvevő elveszíti a jelen pontban részletezett felmondási jogát, melyet a Résztvevő a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával tudomásul vesz.

A felmondási jog gyakorlására kizárólag a fent írt információk elküldését megelőzően van mód.

 

Az Eladó/Szolgáltató által szervezett eseményeken való részvételi jog vásárlása esetén:

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU. számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a Fogyasztónak nincs elállási/felmondási joga szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki (vagyis az időpontot tartalmazó jegyek vásárlására irányuló szerződések esetén). Ezt a Résztvevő a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával tudomásul veszi.


Szavatosság és jótállás:

Az Eladó/Szolgáltató az általa forgalmazott termékekre a termék hibája esetén a jogszabályokban rögzített szavatosságot, illetve jótállást vállal.

Hibás a termék, ha a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben, vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan az Eladó/Szolgáltató, ha a Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

A megvásárolt termék esetleges hibája esetén a Vásárló kellék- vagy termékszavatossági igényt, illetve meghatározott esetekben jótállási igényt érvényesíthet. Az eljárásra a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet rendelkezései az irányadóak.


Kellékszavatosság:

Milyen esetben élhet a Vásárló a kellékszavatossági jogával? 

A Vásárló az Eladó/Szolgáltató hibás teljesítése esetén az Eladóval/Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

 

Milyen jogok illetik meg a Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján? 

A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó/Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vásárló a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát az Eladó/Szolgáltató költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a Vásárló a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó/Szolgáltató adott okot. 

 

Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló kellékszavatossági igényét? 

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti a Vásárló. Használt dolog esetén ez a határidő 1 év. 

 

Kivel szemben érvényesítheti a Vásárló kellékszavatossági igényét? 

A Vásárló az Eladóval/Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

 

Milyen egyéb feltétele van a Vásárló kellékszavatossági jogai érvényesítésének? 

A teljesítéstől számított egy éven belül a Vásárlói kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó/Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 


Termékszavatosság 

Milyen esetben élhet a Vásárló a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén a Vásárló – választása szerint – kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg a Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Vásárló a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

A Vásárló termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

 

A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. 

 

A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

A Vásárló ugyanazon hiba miatt az Eladóval/Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.


Jótállás 

Jogszabályban előírt kötelező jótállási kötelezettség nem vonatkozik az Eladó által forgalmazott termékekre. 


Szavatossági igény bejelentésének módja:

Amennyiben az Eladó/Szolgáltató által forgalmazott termékkel kapcsolatban a Vásárló szavatossági jogát kívánja érvényesíteni, azt a szerződéskötés tényét igazoló bizonylat (számla) (vagy annak másolata) bemutatásával tudja megtenni. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Vásárló bemutatja. Az igényérvényesítés történhet személyesen és írásban is (postai vagy elektronikus levél formájában).

 

1 – Személyes bejelentés:

A Vásárló bejelentheti személyesen szavatossági igényét az Eladó/Szolgáltató székhelyén (KORTALANUL Kft. 2000 Szentendre, Kadarka utca 59.).

Az Eladó/Szolgáltató a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:

  • a Vásárló nevét, címét, 
  • a termék megnevezését, vételárát, 
  • a Vásárlás időpontját, 
  • a hiba bejelentésének időpontját, 
  • a hiba leírását, 
  • a Vásárló által érvényesíteni kívánt igényt, 
  • a kifogás rendezésének módját. 

Ha a kifogás rendezésének módja a Vásárló igényétől eltér, az Eladó/Szolgáltató ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti. A jegyzőkönyv másolatát az Eladó/Szolgáltató átadja a Vásárlónak. 

 

2 – Írásban történő bejelentés:

A Vásárló bejelentheti szavatossági igényét az Eladónak/Szolgáltatónak küldött postai úton küldött levélben (KORTALANUL Kft. 2000 Szentendre, Kadarka utca 59.), vagy elektronikus levélben (in**@*****ab.hu).    

 

A levélnek tartalmaznia kell: 

  • a Vásárló nevét, címét, 
  • a termék megnevezését, vételárát, 
  • a vásárlás időpontját, 
  • a hiba bejelentésének időpontját,
  • a hiba leírását,
  • a Vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.

 

Ha az Eladó/Szolgáltató szavatossági kötelezettségének a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát is meg kell adni a jegyzőkönyvben.

A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a Vásárló a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Vásárló rendelkezésére kell bocsátani.

Eladó/Szolgáltató, a Vásárló szavatossági igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

Ha Eladó/Szolgáltató a Vásárló szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Vásárlót.

Eladónak/Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor Eladó/Szolgáltató a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Vásárló előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

Kijavításra vagy a szavatossági igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni:

  • a Vásárló nevét és címét,
  • a termék azonosításához szükséges adatokat,
  • a termék átvételének időpontját,
  • azt az időpontot, amikor a Vásárló a kijavított dolgot átveheti.


Az Eladó/Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés:

Amennyiben a Vásárló, Résztvevő az Eladó/Szolgáltató által nyújtott szolgáltatással kapcsolatban nem elégedett, és panasszal szeretne élni az Eladó/Szolgáltató felé, azt szóban és írásban: postai úton (KORTALANUL Kft. 2000 Szentendre, Kadarka utca 59.), vagy elektronikus levél formájában (in**@*****ab.hu) teheti meg. 

Az Eladó/Szolgáltató minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt az Eladó/Szolgáltató köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Vásárló, Résztvevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó/Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak, Résztvevőnek átadni. 

Az írásbeli panaszt az Eladó/Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját az Eladó/Szolgáltató indokolni köteles. 

 

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a Vásárló, Résztvevő neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a Vásárló, Résztvevő panaszának részletes leírása, a Vásárló, Résztvevő által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • az Eladó/Szolgáltató nyilatkozata a Vásárló, Résztvevő panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és a Vásárló, Résztvevő aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje.

 

Az Eladó/Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén az Eladó/Szolgáltató köteles a Vásárlót, Résztvevőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a Vásárló, Résztvevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy az Eladó/Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást.


Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem:

Az Eladó/Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Vásárlókat, Résztvevőket (amennyiben a Vásárló, Résztvevő Fogyasztónak minősül), hogy amennyiben a Vásárló, Résztvevő nem ért egyet az Eladó/Szolgáltató válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:

Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Vásárló, Résztvevő lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez, vagy az Eladó/Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a Vásárló, Résztvevő.

 

Az Eladó/Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testület:

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Cím és levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

Telefon: 06-1-792-7881

E-mail cím: pm*********@***ik.hu

Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu 

Illetékességi terület: Pest vármegye

 

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: +36-72/507-154

Mobil: +36-20/283-3422

E-mail: in**@***************es.hu 

Honlap: www.baranyabekeltetes.hu 

Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Levelezési cím: 3501 Miskolc, Pf. 376.

Telefonszám: +36 46/501-090

E-mail: be********@***ik.hu

Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu 

Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye

 

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

Telefonszám: +36 1/ 4882-131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: be****************@**ik.hu

Honlap: www.bekeltet.bkik.hu  

Illetékességi terület: Budapest

 

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: +36-62/554-250/118 

E-mail: be****************@****ik.hu 

Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu 

Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye

 

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám: +3622/510-310

E-mail: be********@***ik.hu 

Honlap: www.bekeltetesfejer.hu 

Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye

 

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

E-mail: be****************@******ik.hu 

Honlap: www.bekeltetesgyor.hu 

Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye

 

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745

Fax: 06-52-500-720

E-mail: be*******@***ik.hu 

Honlap: www.hbmbekeltetes.hu 

Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

 

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Cím és levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

Telefon: 06-1-792-7881

E-mail cím: pm*********@***ik.hu

Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu 

Illetékességi terület: Pest vármegye

 

A Békéltető Testület olyan független testület, mely a vármegyei kereskedelmi és iparkamarák, illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt, hogy megkíséreljék a Vásárló, Résztvevő és az Eladó/Szolgáltató között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését.

A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Vásárló, Résztvevő megkísérelje a vitát közvetlenül az Eladóval/Szolgáltatóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, a Vásárlónak, Résztvevőnek csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület a Vásárló, Résztvevő hátrányára dönt.

A Békéltető Testület eljárása a Vásárló, Résztvevő kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

 

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • a Vásárló, Résztvevő nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • az Eladó/Szolgáltató nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,
  • a Vásárló, Résztvevő álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a Vásárló, Résztvevő nyilatkozatát arról, hogy a Vásárló, Résztvevő az Eladóval/Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
  • a Vásárló, Résztvevő nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  • a Testület döntésére irányuló indítványt,
  • a Vásárló, Résztvevő aláírását.

 

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Vásárló, Résztvevő bizonyítékként hivatkozik, így különösen az Eladó/Szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Vásárló, Résztvevő rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a Vásárló, Résztvevő meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

Amennyiben a Vásárló, Résztvevő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelemről szóló törvény 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

A Vásárló, Résztvevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.


Online vitarendezés:

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahol a Vásárlók, Résztvevők (amennyiben Fogyasztóként járnak el) regisztrálhatnak és lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Ha a Vásárló, Résztvevő panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon lehetőség van kiválasztani a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet. 

 

Az online vitarendezési platform elérhetősége:

ODR link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU 


Vegyes és záró rendelkezések:

A Vásárló, Résztvevő elektronikus megrendelése, jelentkezése feltételezi, hogy a Vásárló, Résztvevő az elektronikus kereskedelemre és szolgáltatásnyújtásra vonatkozó technikai, valamint jogszabályi ismeretekkel rendelkezik. Ezen ismeretek hiányából, valamint az elektronikus termékek hibájából, az informatikai, távközlési Szolgáltatóknak (például az internetszolgáltató) felróható hibákért az Eladó/Szolgáltató felelősséget nem vállal. 

A Vásárlót, Résztvevőt terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége. 

Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az Általános Szerződési Feltételek többi rendelkezésének érvényességét. 

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések irányadók.


Vonatkozó jogszabályok:

A felek között létrejött szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
  • 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól;
  • 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről.

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025.07.17. napján lépnek hatályba, az ezt követően létrejött szerződések tekintetében alkalmazandók.