[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_post_title _builder_version=”3.12.2″ meta=”off” featured_image=”off” /][et_pb_image _builder_version=”3.12.2″ src=”https://senaptec.com/wp-content/u
Az emberek elképesztő mértékben képesek a tanulásra és az adaptációra, azonban meglepően kevés kutatás foglalkozott eddig az általános tanulással, melynek során az új készségek és stratégiák rugalmasan használhatók fel különféle feladatok során és kontextusokban. Jelen tanulmányban azt vizsgáltuk, hogy a vizuális-motoros edzés eredményezhet-e általános tanulást stroboszkópikus vizuális körülmények között. Az alanyok kísérleti csoportba – ahol stroboszkópikus szemüvegben edzettek –, illetve kontroll csoportba – ahol ugyanazon edzést végezték nem-stroboszkópikus szemüvegben – kerültek beosztásra.
Az edzés több alkalomból állt, melyeken a résztvevők egyszerű gyakorlatokat – például dobást és elkapást – hajtottak végre. Annak megállapítására, hogy az edzés eredményezett-e általános javulást, számítógép segítségével végzett méréseket használtunk a különféle feladatokhoz kapcsolódó érzékelési és kognitív képességek vizsgálatára az edzést megelőzően és követően. A számítógép segítségével végzett értékelések az alábbi méréseken alapultak: vizuális érzékenység (centrális és perifériás mozgás koherencia küszöbértékek), átmeneti térérzékelés (hasznos látómező – párhuzamos feladat paradigma), valamint tartós érzékelés (több tárgy követése). Az eredmények rávilágítottak, hogy a stroboszkópikus edzés szignifikánsan nagyobb javulást eredményezett a centrális látómező mozgásérzékenységében, valamint az átmeneti térérzékelésben. Nem volt megfigyelhető javulás a perifériás mozgásérzékenységben, a perifériás térérzékelésben, valamint a tartós érzékelésben több tárgy egyszerre történő követése során. Ezek az eredmények arra utalnak, hogy a stroboszkópikus edzés hatékonyan képes fejleszteni a vizuális észlelés és érzékelés számos – de nem összes – aspektusát.
Link: https://senaptec.com/2011/10/08/visual-cognition/
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]
A teljes tartalom megtekintéséhez kérjük, jelentkezz be!
Bejelentkezés