Telefon

+36 30 599 60 35

Emal

kriszta@movelab.hu

Cikkek

Reklámkorlátozás és hatása

Reklámkorlátozás és hatása

Reklámkorlátozás és hatása

A Yau és munkatársai által végzett tanulmány célja a londoni közlekedési hálózaton bevezetett, a magas zsírtartalmú, sótartalmú és cukortartalmú termékek reklámozásának korlátozása utáni háztartási

élelmiszer- és italvásárlások változásainak vizsgálata volt. A kutatás során a reklámkorlátozások hatását elemezték, különös figyelmet fordítva a vásárlási szokásokra és a közegészségügyi politikák hatékonyságára. A tanulmány eredményei azt mutatták, hogy a reklámkorlátozások bevezetése után a háztartásokban jelentős csökkenés következett be a magas zsírtartalmú, sótartalmú és cukortartalmú termékek vásárlásában.

A kutatás során kontrollált megszakított idősortelepítést alkalmaztak, amely lehetővé tette a reklámkorlátozások bevezetése előtti és utáni vásárlási adatok összehasonlítását. A kutatók a londoni közlekedési hálózaton végrehajtott reklámkorlátozások hatását elemezték, figyelembe véve a különböző demográfiai csoportokat és vásárlási szokásokat. A tanulmány során a kutatók 1306 kcal vásárolt kalória csökkenést tapasztaltak a tömegközlekedő embereknél, ami jelentős eredménynek számít a közegészségügyi politikák szempontjából.

A kutatás eredményei azt mutatták, hogy a reklámkorlátozások bevezetése után a háztartások jelentős mértékben csökkentették a magas zsírtartalmú, sótartalmú és cukortartalmú termékek vásárlását. A kutatók megfigyelték, hogy a reklámok eltávolítása lehetőséget teremtett a politikai intézkedések által támogatott egészségesebb termékek számára, amelyek így nagyobb láthatóságot és piaci részesedést nyerhettek. A tanulmány hangsúlyozza, hogy a reklámok korlátozása nemcsak a konkrét termékek, hanem a márkák hirdetésére is kiterjed, ami hozzájárulhat a közegészségügyi célok eléréséhez.

A kutatás során különböző alcsoportokat is elemeztek, hogy jobban megértsék a reklámkorlátozások hatását a különböző demográfiai csoportokra. Az eredmények azt mutatták, hogy a tömegközlekedést használó emberek körében a vásárolt kalóriák mennyisége 1306 kcal-lal csökkent, ami jelentős változást jelez a táplálkozási szokásokban. Ez a csökkenés különösen fontos, mivel a tömegközlekedők gyakran nagyobb kockázatnak vannak kitéve az elhízás és a kapcsolódó egészségügyi problémák szempontjából.

A kutatás megállapította, hogy a reklámkorlátozások hatékony eszközként szolgálhatnak a közegészségügyi politikákban, mivel képesek befolyásolni a vásárlási szokásokat és csökkenteni a nem egészséges élelmiszerek fogyasztását. A tanulmány eredményei arra utalnak, hogy a jövőbeli politikai intézkedéseknek figyelembe kell venniük a reklámok szerepét a közegészségügyi problémák kezelésében, és hogy a márkák reklámozásának korlátozása is fontos lehet a politikai intézkedések hatékonyságának optimalizálásában.

Összefoglalva, ez a tanulmány hangsúlyozza, hogy egy reklámkorlátozás bevezetése után a háztartások jelentős mértékben csökkentik a magas zsírtartalmú, sótartalmú és cukortartalmú termékek vásárlását: otthonodban és közlekedésed, valamint közösségi média használatod során is érdemes a reklám-kitettséget csökkenteni, szándékosan elkerülni, média-szűrők és gondosan megtervezett utazások segítségével, hogy a reklámok életedbe férkőzhessenek.

Yau A, Berger N, Law C, Cornelsen L, Greener R, et al. (2022) Changes in household food and drink purchases following restrictions on the advertisement of high fat, salt, and sugar products across the Transport for London network: A controlled interrupted time series analysis.

PLOS Medicine.

Megosztás

Legújabb cikkek

Facebook