Cikkek

Online személyi edzés (Mike Robertson)

Online személyi edzés (Mike Robertson)

Online személyi edzés (Mike Robertson)

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_post_title _builder_version=”3.12.2″ meta=”off” featured_image=”off” /][et_pb_image _builder_version=”3.12.2″ src=”http://robertsontrainingsystems.c

om/wp-content/uploads/2013/09/online-personal-training.jpg” align=”center” /][et_pb_text _builder_version=”3.12.2″]

A világunk szinte minden értelemben egyre kisebbé válik.

Oké, talán nem szó szerint, de remélem érted, mire gondolok!

Az internet egy elképesztően erőteljes eszköz, mely lehetővé teszi az ismerkedést, az üzletelést, valamint a kapcsolatépítést anélkül, hogy a felek személyesen akár valaha is találkoznának.

Erre jó példa a kliensek online személyi edzése. 2006 óta foglalkozom online edzéssel és oktatással, és talán mondanom sem kell, hogy ez a terület drasztikus változásokon ment át az eltelt idő során.

És ami talán még fontosabb, én is jártam a másik oldalon is.

2012-ben Mike Tuscherer írta 3 hónapig az edzéstervemet, és nagyon király érzés volt, hogy egy általam ilyen nagyra becsült szakértő állít nekem össze programokat.

Ebben a cikkben meg fogom vizsgálni az online személyi edzés témakörét a végfelhasználó, valamint az üzlettulajdonos szemszögéből egyaránt.

Online személyi edzés – A végfelhasználói tapasztalatok

[/et_pb_text][et_pb_image _builder_version=”3.12.2″ src=”http://robertsontrainingsystems.com/wp-content/uploads/2013/09/posture1-225×300.jpg” align=”center” /][et_pb_text _builder_version=”3.12.2″]

A felmérés

Az online edzés kapcsán ez a legelső kérdés, ami fel szokott merülni:

Mégis hogy a fenébe tudod felmérni valakinek az állapotát, ha az nem áll ott veled szemben?

Meglepő módon ez nem is olyan nehéz, mint azt gondolnád. Egy új online kliensnél sok hasonló dolgot hajtunk végre, mint ami egy személyes értékelés során is megtörténne.

Egy kezdeti információgyűjtés során felmérem, mik a céljaik, milyen gyakran tudnak edzeni, milyen logisztikai nehézségekkel (mint például korlátozott eszközpark, stb.) kell megbirkózni.

Kiértékelem az összes statikus pozíciójukat, hogy meg tudjam határozni a potenciális kiegyensúlyozatlanságokat.

Megkérem őket, hogy vegyenek fel videóra számos mozgást, hogy megtudjam, hogyan mozognak, hogyan kompenzálnak, és milyen korlátozásokat kell kezelnünk.

Azonban vannak negatívumok is:

  • Nem tudod rátenni a kezed az illetőre. Ez kritikus olyankor, ha megpróbálod meghatározni, milyennek érződik a mozgásuk, manuális izomteszteléseket szeretnél végezni, stb.
  • Nem tudsz kialakítani ugyanolyan személyes kapcsolatot. Megvannak a nyilvánvaló előnyei annak, ha valakivel szemtől szemben tudsz beszélgetni, és jobban meg tudod ismerni.

De valójában az egész nem különbözik olyan sokban a személyes és az online felmérés. Így is hozzájutok egy tonnányi információhoz, melyek lehetővé teszik egy stabil edzésprogram összeállítását.

A programozás

Ez a legjobb része az online edzésnek – a program az egy program.

Nem számít, hogy az illető előttem áll, vagy csak a képernyőn látom – ez nem változtat a programkialakítás folyamatán. Egy online kliens programjának megtervezése során a legnagyobb kihívást a rendelkezésre álló eszközök jelentik.

Szintén problémás lehet a gyakorlatok elnevezése és végrehajtása. Gondolj csak bele:

Vajon hány nevet tudsz a megemelt hátsó lábas split guggolásra?

Egyesek megemelt hátsó lábas split guggolásnak (rear foot elevated split-squat) hívják.

Mások RFEE-nek.

Megint mások egylábas guggolásnak.

És vannak olyanok is, akik a bolgár guggolás nevet használják rá.

És akkor még nem beszéltünk a gyakorlat tényleges végrehajtásáról. Még ha meg is tudtok egyezni az elnevezésben, minden edzőnek eltérő véleménye vagy látásmódja van a gyakorlat helyes végrehajtását illetően!

Erre az esetre van egy meglehetősen átfogó adatbázisom a YouTube oldalamon. Van emellett egy privát adatbázisom is, mely ugyanezeket a videókat tartalmazza, csak épp részletes edzői utasításokkal – így biztosítva, hogy a klienseim a legtöbbet tudják kihozni az edzésükből.

Így aztán elég csak kikeresni a gyakorlatot a listában, elküldeni a videó linkjét, és már kész is vagy.

[/et_pb_text][et_pb_image _builder_version=”3.12.2″ src=”http://robertsontrainingsystems.com/wp-content/uploads/2013/08/Mike-Robertson-TLAG-JASON-PARMER-300×199.jpg” align=”center” /][et_pb_text _builder_version=”3.12.2″]

Az edzői munka

Bár az online edzés esetében a felmérés és a programtervezés nagyon hasonló a teremben edzett kliensekéhez, az edzői munka jelenti az online edzés egyik legnagyobb hátrányát.

Tegyük fel, hogy a teremben velem edzel. Valamit rosszul csinálsz a guggolás, felhúzás, fekvenyomás, akármi közben.

A szett előtt adhatok egy tippet vagy visszajelzést a teljesítményed javítására.

A szettet követően pedig el tudom mondani, mit csináltál jól, és min kell még fejleszteni.

De a sportoló vagy átlagember személyes edzésének legjobb része az, hogy adhatok neki instrukciókat a szett során is. Így azonnali és használható visszajelzést kap a teljesítménye fokozásához.

Online környezetben ez szinte lehetetlen (hacsak nem szó szerint edzel valakit Skype-on, vagy valami hasonló platformon keresztül).

A kliens lefilmezheti az edzése emeléseit, és ki tudod azokat értékelni, de még így is elvész az azonnali visszajelzés lehetősége.

Azonban mindent egybevetve ez egy apró kellemetlenség. Lehet, hogy elveszted az azonnali visszajelzés opcióját, de cserébe egy olyan fantasztikus edzésprogramot kapsz, mely egyedileg az igényeidre és a céljaidra van szabva.

Tehát így fest a dolog a végfelhasználó perspektívájából. Azt érzem, hogy bár már 7 éve foglalkozok online edzéssel és képzéssel, de még mindig egyre csak jobbá és jobbá válik az egész működése.

Most pedig vizsgáljuk meg az egyenlet üzleti oldalát, valamint azt, hogy én miként intézem az online edzéseimet.

Az online személyi edzés üzleti oldala

Mint azt már említettem, 2006-ban kezdtem online edzéssel és képzéssel foglalkozni. Havi $100-t kértem a szolgáltatásaimért, és úgy gondolom, igencsak jó voltam benne!

Akkoriban annyiból állt a dolog, hogy elküldtél pár képet néhány pozícióról, egy listát az edzési céljaidról, én pedig visszaküldtem egy Excel-alapú edzésprogramot.

Voila!

Az évek során akadtak kisebb bukkanók az úton, de az üzleti oldal komolyan virágzott és fejlődött. Természetesen már többet kérek el érte, de ez összhangban van a jobb elérhető eredményekkel, valamint a hatékonyabb, áramvonalasabb és gördülékenyebb szolgáltatásommal is.

Ha fitnesz szakértő vagy, és szeretnél az online edzés és képzés révén új bevételi forrásra szert tenni, akkor íme néhány olyan tényező, melyeket előzetesen nem árt figyelembe venni.

Ügyelj rá, hogy meglegyen az összhang a klienssel

Amikor egy új klienssel kezdesz dolgozni, kell jó néhány email, mire gördülékennyé válnak a dolgok. Ez ideális rá, hogy megbizonyosodj róla: megvan köztetek az összhang a személyiségeteket illetően.

Ez ugyan nyilvánvalónak tűnhet, de megígérhetem, hogy lesznek olyan esetek, amikor a hatodik érzéked azt fogja súgni, az adott kliens nem passzol hozzád.

Hívhatod ezt az ösztöneidnek is, de egy dolog biztos: kizárólag akkor fordult elő, hogy problémáim adódtak egy klienssel, amikor nem hallgattam a saját megérzéseimre.

Rossz hír: te sem passzolsz mindenkihez.

Ahogy én sem.

És ez teljes mértékben rendben is van.

Ne próbálj mindenkihez passzolni. Légy önmagad, és ha a másik fél nem passzol, akkor nyugodtan engedd el.

Ez kezdetben nem fog könnyen menni – különösen azért, mert még az üzlet beindítására és a pénzkeresésre is fókuszálsz.

De bízz bennem: egyes kliensek nem érik meg a pénzt (erre később bővebben kitérek).

Ha már az összhangról beszélünk, arra is figyelj, hogy őszintén érezd: tudsz segíteni a kliensednek. Ha erőemelő edző vagy, és még soha nem dolgoztál olyannal, akinek a testkompozíció fejlesztés a célja, akkor lehet ezt nem online kellene elkezdened.

Alkalmazhatod alapszabályként, hogy olyan klienseket vállalj, akikkel a teremben jól tudsz együtt dolgozni, majd ezt a modellt/felállást ültesd át egy online környezetbe.

[/et_pb_text][et_pb_image _builder_version=”3.12.2″ src=”http://robertsontrainingsystems.com/wp-content/uploads/2013/09/mexico-drug-money4-300×225.jpg” align=”center” /][et_pb_text _builder_version=”3.12.2″]

Használj elektronikus átutalási rendszert/automatikus terhelést

A pénz kapcsán van egy alapszabály:

Akármennyire is szeretnek, a legtöbben nem szeretnék neked adni a pénzedet.

Lehet ugyan, hogy a segítségedet kérik, de nem szívesen fizetnek érte!

Ennek elkerülése, de az egész rendszer hatékony működtetése érdekében elektronikus átutalási rendszert használok, így biztosítva, hogy minden rendben legyen.

Például az összes online kliensemmel kitöltetek egy beszedési megbízást, mely alapján 30 naponként automatikusan megterhelik a számlájukat. Így nem kell emailt küldenem nekik a következő havi díj kapcsán (ami egy fölösleges bosszantó feladat számomra), és nekik sem kell észben tartaniuk, hogy 30 naponta utalniuk kell (ami egy fölösleges bosszantó feladat számukra).

A fitnesz iparban ez a modell már évek óta használatos, online körülmények között pedig még értékesebb, itt ugyanis lehet, hogy soha nem látod vagy találkozol a klienseddel.

Ez egy kiváló alapszabálynak is tekinthető az online edzés kapcsán:

Próbálj mindent, ami a termi edzésnél jól működik, átültetni a lehető leggördülékenyebben az online edzés világába.

Ez bár könnyűnek hangzik, de ha több online edző tartaná be ezt az egyszerű lépést, akkor egész biztos jelentős mennyiségű stressztől tudnák megóvni magukat.

A kliens legyen a legfőbb prioritás

Mindannyian ismerjük az aranyszabályt, nem igaz?

Bánj úgy másokkal, ahogy szeretnéd, hogy veled bánjanak.

Képzeld el, hogy egy online kliens vagy, és kérdésed van a programoddal, egy gyakorlattal, vagy bármi ilyesmivel kapcsolatban.

Azt szeretnéd, ha a lehető leghamarabb választ kapnál a kérdésedre, igaz?

Tudom, hogy ez így van, ugyanis én is voltam egykoron online kliens, és bár ritka eset volt, hogy bármire is szükségem volt, de mindig jól esett egy gyors visszajelzés.

Az online klienseimhez be van állítva egy szűrő a levelező rendszerembe, ami egyből figyelmeztet, ha valamelyikük írt nekem. Így biztosítani tudom, hogy elsőként az ő kérdéseiket válaszolom meg.

Ez nálam azért kritikus fontosságú, mert naponta 50-100 emailt kapok. Némelyek fontosak, míg mások kevésbé. Viszont ha gyorsan be tudom azonosítani és meg tudom válaszolni az online klienseim kérdéseit, akkor garantálni tudom, hogy jobb eredményeket tudnak majd elérni.

A kliensnek igaza van – az esetek 99%-ában

Eltartott egy ideig, míg ehhez hozzászoktattam magam. Elvégre szegény családba születtem, vidéken nőttem fel, és őszintén szólva mindig is többet törődtem másokkal, mint saját magammal.

Ez a szemléletmód volt jellemző vállalkozóként is. Szeretek törődni az emberekkel, ugyanis tisztában vagyok vele, hogy a rajongóknál semmi sem fontosabb.

Azonban a saját bőrömön kellett megtanulnom, hogy egyesek nem ugyanígy tekintenek az életre.

Nem számít, mennyire vagy kedves, milyen szuper az edzés, vagy mennyire teszel meg mindent azért, hogy boldogok legyenek.

Egyesek soha nem lesznek elégedettek veled, vagy a szolgáltatásoddal.

Ez talán a kliensek csupán 1%-ára igaz, vagy akár még kevesebbre. De ezeket az emberek egész egyszerűen nem lehet boldoggá tenni.

Csak elektronikus átutalási rendszeren keresztül fogadsz el pénzt? Akkor ők csak csekken tudnak fizetni.

Hajlandó vagy hamarabb kiengedni őket a szerződésből? Akkor ők fel akarják mondani a szerződést, és kérik vissza a pénzüket.

Pár éve hallottam egy mondást, ami kiválóan illik az ilyen esetekre:

„Ne téveszd össze a kedvességemet a gyengeséggel.”

Minden erőmmel segítem a klienseimet, de attól még nem hagyom, hogy bárki is kihasználjon.

És az a legrosszabb, hogy ezek az esetek nem mindig fekete-fehérek. De remélhetőleg te nem fogsz gyakran belefutni ilyen kliensekbe, mielőtt még megtanulnád a különbséget.

Összefoglalás

Az online edzés terén szerzett közel 7 évnyi tapasztalattal a hátam mögött sem állíthatom, hogy mindenre tudom a választ. Azt azonban elárulhatom, hogy a folyamat napról napra egyre jobbá válik, és tudom, hogy a klienseim elképesztő eredményeket tudnak elérni a segítségével.

A legjobbakat kívánom,

MR

 

Link: http://robertsontrainingsystems.com/blog/online-personal-training/

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Telefonos ügyfélszolgálat munkanapokon elérhető 08:00 és 16:00 között: +36305996035