Cikkek

A fitnesz üzlet (Mike Robertson)

A fitnesz üzlet (Mike Robertson)

A fitnesz üzlet (Mike Robertson)

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_post_title _builder_version=”3.0.89″ title=”on” meta=”off” author=”on” date=”on” categories=”on” comments=”on” feature

d_image=”off” featured_placement=”below” text_color=”dark” text_background=”off” /][et_pb_image _builder_version=”3.0.89″ src=”https://movelab.hu/wp-content/uploads/2017/11/6-3.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” align=”center” always_center_on_mobile=”on” force_fullwidth=”off” show_bottom_space=”on” /][et_pb_text _builder_version=”3.0.89″ background_layout=”light”]

Két hónap múlva beszédet fogok tartani a félprivát edzés ”üzletről” egy Fitness Business Weekend rendezvényen.

Bár ódzkodom tőle, hogy kilépjek a komfort zónámból (ami nyilvánvalóan az edzésről való beszédet jelenti!), de emellett izgatottan várom is, hogy találkozhassak másokkal, és egy olyan témáról beszéljek, melyről az elmúlt 4 év során folyamatosan tanultam.

Úgy gondoltam, hasznos lehet egyesek számára pár csapongó gondolat, melyek a prezentáció készítése közben jutottak az eszembe.

Mindenesetre íme pár véletlenszerű gondolat az üzletről – vagy még konkrétabban a fitnesz üzletről.

  1. Frissen végzett kezdőként ne indíts egyből egy fitneszterem nyitásával. Dolgozz 6-12 hónapot egy pocsék helyen, és közben inkább ”más kárára kövess el hibákat.” (1)
  2. Attól még, hogy jó edző vagy, a termed nem lesz automatikusan jó. Ezt saját tapasztalataink alapján tanultuk meg, ugyanis nálunk is pontosan ez volt a helyzet, de folyamatosan keményen dolgozunk azért, hogy a lehető legjobb legyen a terem.
  3. Attól még, hogy jó a termed, nem leszel automatikusan jó edző. Úgy vélem, ez nyilvánvaló kell, hogy legyen. Sok pocsék edzővel találkoztam már, akik nem tettek jót a termüknek.
  4. Fizess az embereid folyamatos képzéséért – és bizonyosodj meg róla, hogy el is mennek évente jó pár képzésre. Ha nem naprakészek, az komoly probléma.
  5. Légy tisztában a számaiddal. Múlt hónapban hány új potenciális kliens esett be az utcáról? Hány értékelést szereztél? Hányan mentek el a bemutató órára? A bemutatót követően hányan regisztráltak? Hány órát tartottál? Mennyi volt a bevételed? Ezek olyan alapvető kérdések, melyeket fel kell tenned magadnak.
  6. Hol tudsz a legjobban ajánlásokat szerezni? Mi az interneten, de ez a folyamat egy kritikus lépése. Ha nem tudod, milyen marketing elemek működnek, hogy tudsz TÖBBET költeni olyan dologra, ami működik, szemben azzal, ami nem?
  7. Legyenek ösztönző programjaid. Akár azért, hogy az embereid több szolgáltatást adjanak el, vagy hogy több kliens regisztráljon, de az ösztönző programok a folyamat kritikus fontosságú lépését jelentik.
  8. Ne legyél olcsó. Ha az az egyetlen üzleti stratégiád, hogy az áraiddal akarsz nyerni, akkor nem fogod sokáig húzni. Gondolj a Wal-Mart-ra – az áraikra összpontosították az ületi modelljüket, de mostanra már így is legyőzte őket az Amazon.
  9. Ha nem vagy olcsó, jobban teszed, ha eszméletlen jó vagy. Remek szolgáltatás, remek készségek, remek élmény, stb. – ezek mind kritikus tényezők, ha drágább akarsz lenni másoknál.
  10. Találj egy piaci rést. Eric Cressey jelenti a baseballt. Joe DeFranco a focistákat. Alwyn Cosgrove a zsírégetést. Te miről leszel ismert?
  11. Érd el, hogy az üzleted dolgozzon érted. Ha és amennyiben a termed önjáróvá válik, akkor abból anyagilag is jól kell járnod. Ne csak azért dolgozz, hogy kiszolgáld a klienseidet, hanem azért is, hogy az üzéeted dolgozzon érted.
  12. Olvasd el az ”E-Myth”-et. Amikor edzőtermet nyitsz, hirtelen egy (szakember) helyett három (szakember, menedzser, vállalkozó) munkád lesz. És bízz bennem, veszett nehéz mindhárom szereppel megbirkózni!
  13. Legyen lehetőség bemutató órán való részvételre. A mi esetünkben ez változtatott meg mindent. A szolgáltatásaink nem olcsók, ezért a bemutató óra egy olcsó módszert jelentett a klienseinknek annak megtapasztalására, hogy milyen is valójában a termünk, és miért ilyen magasak az áraink. Bemutató óra nélkül a belépési korlátot piszkosul nehéz átugrani.
  14. A marketingnek nem kell feltétlenül drágának lennie. A fizetett marketing remek dolog. Én is szeretném, ha olyan keretem lenne rá, hogy közvetlen leveleket tudjak kiküldeni, rádió-, és tévéreklámjaim legyenek, stb. De attól még, hogy esetleg erre nincs elég pénzed, az nem jelent kifogást arra, hogy miért nem hirdetsz. Csinálj szórólapokat, és terjeszd őket. Kezdj blogot írni. Posztolj tippeket a Facebook-on és a Twitter-en. A gerilla marketing él és virul. Attól még, hogy nincs több millió dolláros reklámpakmpányod, még remekül tudsz boldogulni, ha keményebben dolgozol.
  15. Az ismertség szájról szájra történő terjedése NEM marketing taktika. Imádom, amikor a klienseink másoknak is mesélnek rólunk, de attól még ez nem egy valós marketing stratégia.
  16. Dolgozd ki az ajánlási rendszeredet. Ez egy olyan dolog, amin keményen dolgozunk az IFAST-nál. Korábban egy másik rendszerünk volt, de az egész egyszerűen nem működött. Azon dolgozunk, hogy beindítsunk egy új rendszert, ami úgy vélem, sokkal hatékonyabb lesz. Nem számít, Edző Jimmy hogy csinálja az Apocalypse Fitnesz Központban; találj egy olyan ajánlási stratégiát, ami a te termed esetében jól működik.
  17. Szánj időt a házon belüli egyeztetésekre. Ez egy olyan dolog, ami nem csupán a folyamatos képzés szempontjából fontos, de azért is, hogy megfelelő legyen a kommunikáció, és mindenki képben legyen a dolgokkal. Ha van 9 embered (beleértve a gyakornokokat is), akkor azt szeretnéd, ha mindenki, mindig ugyanolyan alapelvek mentén tartaná az edzéseit.
  18. Ha nem állsz készen arra, hogy keményebben dolgozz, mint eddig valaha, akkor ne is foglalkozz az egésszel.
  19. Ha nem állsz készen arra, hogy számtalan áldozatot hozz, akkor ne is foglalkozz az egésszel.
  20. Ha nem állsz készen arra, hogy nehéz döntéseket hozz, melyektől népszerűtlen leszel, akkor ne is foglalkozz az egésszel.

Ez volt tehát 20 véletlenszerű tipp a fitnesz üzlettel kapcsolatban, és tisztában vagyok vele, hogy még csak a felszínt sem kapargattam.

Melyik volt a kedvenc tipped?

És mit adnál még hozzá?

Szívesen hallanék tőled visszajelzést a lenti szekcióban!

A legjobbakat kívánom,

MR

(1) Ez egy olyan felbecsülhetetlen értékű tanács, amit Indianapolis egyik legjobb vállalkozójától kaptam.

 

Link: http://robertsontrainingsystems.com/blog/the-business-of-fitness/

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Telefonos ügyfélszolgálat munkanapokon elérhető 08:00 és 16:00 között: +36305996035