Az étkezés utáni gyaloglás jobb a vacsora glikémiás hatásának csökkentésénél, mint a 2. típusú diabeteszes egyének vacsora előtti edzése, vagy az edzés elhagyása.

Ha inzulin rezisztens vagy – lásd II-es típusú diabétesz vagy – vagy már a diabétesz előszobájában vagy, két remek lehetőséged is van, hogy csökkentsd a kockázatot. Az egyik az éhgyomorra végzett edzés reggeli előtt. A másik a vacsora utáni minumum 20-30 perces, de akár a 60 percnyi mozgás, a közel sem intenzív kategóriában. A vizsgált alanyok a vacsora után ültek, álltak vagy éppen sétáltak, és a sétálós csoport a vizsgálat során a sétát követően 18 százalékkal alacsonybb szérum zsírkoncentrációt mutatott.

Egy másik megállapítás szerint, az étkezés utáni séta hatékonyabb lehet az esti étkezés glikémiás hatásának csökkentésére a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedő egyénekben az étkezés előtti vagy a testmozgással összehasonlítva, és hatékony eszköz lehet az étkezés utáni magas vércukor szint menedzselésére.

Úgy tűnik a két kutatás semmi olyat nem tárt fel, amit nagyapáink ne tudtak volna, de azért jó olvasni az ilyen megerősítést.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22895871

https://www.jamda.com/article/S1525-8610(09)00111-X/abstract