[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_post_title _builder_version=”3.12.2″ meta=”off” featured_image=”off” /][et_pb_image _builder_version=”3.12.2″ src=”http://robertsontrainingsystems.c
Íme egy beérkezett kérdés, valamint az arra adott válasz, melyeket szerettem volna megosztani. Remélhetőleg hasznos lesz azoknak, akik egy nap saját edzőtermet/fitnesz központot szeretnének nyitni!
Hello Mike,
Nagyon tetszenek a megfontolt és intelligens tanácsaid a blogodon, a Fitcast-ban, a Mens Health-ben, stb.
Hozzád hasonlóan én is egy becsvágyó vállalkozó vagyok, aki szeretne edzőtermet nyitni az XYZ térségben. Azért írok neked, mert szeretném kikérni a tanácsodat, merre lenne érdemes elindulnom – egész konkrétan az alábbiakra vagyok kíváncsi:
1) Milyen forrásokat használtál, amikor piackutatást végeztél a termed megnyitása előtt?
2) Milyen könnyen elkerülhető hibákat követtél el a tervezés során?
3) Milyen forrásoknak érdemes utánanéznem az edzőterem megnyitása kapcsán?
Nagyra értékelném, ha válaszolnál, és segítenél elindulni a megfelelő irányba.
1 – Az edzőtermünk megnyitása kapcsán Billel az alábbi dolgokat vettük végig:
- Négyzetméterár: Elég csupán pár száz méterrel közelebb menni a főúthoz, és máris háromszoros lesz a négyzetméterár. Nem volt szükségünk láthatóságra, mivel a miénk nem a tipikus „ugorj be és csatlakozz” típusú terem.
- Megközelíthetőség: Főbb kereszteződések és autópályák közelébe akartunk költözni. Ez azért kritikus, mert így az emberek gyorsabban meg tudják közelíteni a helyet. Úgy vélem, hüvelykujj szabályként elmondható, hogy az emberek legfeljebb kb 20 percet hajlandók utazni egy teremig.
- Általános elhelyezkedés: Ez az előző pontból következik. Ha az emberek hajlandók 20 percet utazni azért, hogy lássanak, akkor legalább ne a város legszörnyűbb részében legyen a termed. A mi termünk egy meglehetősen centralizált részen található, mely nem csupán könnyen megközelíthető, de jómódú közösségek is veszik körül.
- Versenytársak: Feltételezem arra is kíváncsi vagy, hogy miként térképeztük fel a versenytársainkat. Őszintén szólva nem érdekelt, hogy ki van a környékünkön. Billel tisztában voltunk vele, hogy mire vagyunk képesek, és mit mit tudunk letenni az asztalra. Szerintem inkább a többi fitnesz központnak kell velünk kalkulálni, mint nekünk velük. Egyedi célcsoportot céloztunk meg, drágábban dolgozunk, és sokkal személyre szabottabb szolgáltatásokat nyújtunk, mint a környékünkön bárki. (Igen, tudom, ez kissé arrogánsnak tűnhet, de úgy vélem, mi vagyunk a legjobbak a környéken.)
2 – Nem gondolnám, hogy elkövettünk komoly hibákat a tervezés során. Egyszerűen csak az volt egyértelmű, hogy még nem csináltunk ilyet korábban!
Az összkép edzés/értékelés része könnyen ment, mivel Bill és jómagam is szakemberek vagyunk, nem pedig managerek vagy vállalkozók. Számunkra a legnagyobb feladatot a dolgok megismételhetőség/rendszer oldala jelentette. Ha még nem olvastad az E-Myth című könyvet, akkor mindenképpen javaslom. Túl sokan vagyunk szakemberek, akik azon csodálkoznak, hogy miért megy csődbe az edzőtermük.
3 – Az E-Myth elolvasásával kezdenék, valamint egy Cosgrove üzleti szemináriumon vagy tanácsadáson való részvétellel. Jómagam most hétvégén is megyek egyre, mivel tudom, hogy segíteni fog az IFAST továbbfejlesztésében.
4 – Bár nem tetttél fel negyedik kérdést, de adok egy tanácsot, mely az én esetemben rendkívül hasznosnak bizonyult.
Számos direkt marketing eszközzel próbálkoztam már, de nem igazán voltak eredményesek. Ez két okból is költséges módszer: először is, pénzt költök, de nem keresek vele. Másodszor, sok dolgot megtervezek előre, ezáltal összességében nem csak pénzt, de időt és pocsékolok a dologra (igen, biztos vagyok benne, hogy ezt olvasva AC-t majd megüti a guta, de mostanáig én ezt tapasztaltam.)
Ezzel együtt jelentős bevételünk van a weboldalunkról, a Facebook oldalainkról, stb. A Guerilla Marketing című könyv végigveszi azokat a dolgokat, melyekkel ingyen tudod promótálni az üzletedet, manapság pedig ez még aktuálisabb, mint eddig valaha. Számtalan különféle platformon tudod reklámozni magad, úgyhogy abszolút érdemes kiaknázni ezeket a lehetőségeket.
Írj blogot.
Hozz létre a Facebookon egy rajongói oldalt.
Légy jelen a Twitteren.
Bármi, ami érdeklődést és „pezsgést” képes generálni, segíteni fog építeni a márkádat, és ezáltal az üzletedet.
Ez nem azt jelenti, hogy felhagytam volna a direkt marketinggel, ugyanis nem ez a helyzet. Egyszerűen csak fegyelmezettebbé váltam, és jobban fókuszálok arra, hogy beváljon. Kezdetben azonban sokat tudsz spórolni, és mégis felpörgetheted a dolgot anélkül, hogy vagyonokat költenél marketingre.
Remélem segíteni tudtam. Sok szerencsét!
MR
Link: http://robertsontrainingsystems.com/blog/opening-a-fitness-facility/
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]
A teljes tartalom megtekintéséhez kérjük, jelentkezz be!
Bejelentkezés