Nem biztos, hogy te is tisztában vagy vele, de a kliensek és
Az edzőtermek nyitvatartása kiszámíthatatlan.
A kliensek nehezen éreznek rá újra a ritmusra és lendülnek ismét formába.
A legnagyobb probléma pedig szerintem az, hogy a csoportos edzés a korábban létező formájában mostanra gyakorlatilag megszűnt létezni.
Mi lehet akkor a megoldás?
Nos, nem tudom, te hogy vagy vele, de én még egyáltalán nem tervezem feladni az edzői karrieremet.
Szóval ahelyett, hogy nekiállnék panaszkodni, inkább három fő pontban foglalom össze, miként tudom megkülönböztetni magam a többiektől.
Érdekesen hangzik?
Remélem is…úgyhogy vágjunk bele!
C = Connection (Kapcsolódás)
A kliensekkel vagy sportolókkal való kapcsolódás kialakítása soha nem fog kimenni a divatból.
Előfordult már, hogy edzőt látva eltöprengtél rajta:
Mégis hogy a fenébe lehet ennek az embernek akár csak EGYETLEN kliense is?
Ha ezt a posztot olvasod, akkor egész biztos történt már veled is ilyen.
Velem szintén, számtalanszor!
Mint anno, amikor a Cardinal Fitness-ben dolgoztam, szemtanúja voltam, hogy egy edző 4 teljesen eltérő tulajdonságokkal rendelkező kliensnek pontosan ugyanazt a programot írta elő.
Vagy egy másik alkalommal egy edző a kliensével végigcsináltatta gyakorlatilag az összes létező mellgyakorlatot egy 60 perces mellizom-bombázó edzés során.
Akkor mégis miért ragaszkodtak az emberek ezekhez az edzőkhöz? A válasz egyszerű: azért, mert szoros kapcsolatot alakítottak ki az általuk edzett emberekkel.
Ismerték az álmaikat.
Ismerték a céljaikat.
Rákérdeztek, hogy ment a kis Johnny kosárlabda tornája, vagy hogy halad Susie az énekórákkal.
A kliensek látták, hogy ebben az őrült világban valakit érdekel, mi történik az életükben.
És néha ez még fontosabb, mint maguk az eredmények (erre majd még később kitérek).
Ezt a pirulát különösen nehéz lehet lenyelni – főleg, mivel az RTS-nél, IFAST-nál és hasonló termekben büszkén hangoztatjuk, hogy kiváló szakemberek vagyunk és megadjuk a klienseinknek és sportolóinknak azokat az eredményeket, amikre vágynak.
És ezzel nincs is semmi gond.
Csak nem szabad megfeledkezned róla, hogy egy EMBERT edzel, nem pedig egy robotot.
A jelenlegi helyzettel mindenki a maga módján küzd meg.
A hosszú távú kapcsolat fenntartásához épp ezért elképesztően fontos, hogy hogyan érzi magát az illető az edzésed közben.
A = Accountability (Elszámoltathatóság)
Számtalan különféle típusú edzővel dolgoztam már az évek során.
Erőedzőket kértem fel, hogy írjanak nekem edzéseket.
Üzleti tanácsadókat alkalmaztam, hogy segítsenek nekem rendszereket kialakítani, a megfelelő embereket felvenni és (remélhetőleg) több pénzt keresni.
A fenébe is, még életvezetési tanácsadóknak is fizettem, hogy segítsenek a priorizálásban és annak elérésében, amiről éreztem, hogy képes vagyok rá!
De az edzés kapcsán alapvetően két okból alkalmazol valakit:
- Szükséged van stratégiára és taktikára, és/vagy
- Szükséged van elszámoltathatóságra.
Az első esetben azért veszel fel egy edzőt, mert elakadtál – megfelelő stratégiára van szükséged ahhoz, hogy erősebbé válj, több klienst szerezz, vagy egyszerűen csak megérthesd, mi az igazán fontos számodra.
De van egy másik – és talán még fontosabb – ok is egy edző felfogadására: azért, mert szükséged van elszámoltathatóságra az utad során!
Ha edzősködtél már valaha, gondolkozz el ezen egy kicsit:
Hány olyan klienssel dolgoztál már, aki tisztában volt minden stratégiával, taktikával és instrukcióval…és egyszerűen csak azért fogadott fel, hogy elszámoltatható legyen?
Manapság ez a kirakósnak egy RENDKÍVÜL FONTOS eleme.
Például tisztában vagyok vele, hogy sokan szedtek fel magukra súlyt a vírusos időszakban.
- Tudták, hogyan kellene önállóan edzeni.
- Tudták, hogyan kellene megfelelően táplálkozni – vagy legalábbis úgy, hogy szinten tudják tartani a súlyukat.
- Tudták, hogy többet kellene aludni, és nem kellene minden éjjel 3 óráig sorozatokat nézni a Netflixen.
És mégis 5-10 kilót szedtek magukra a lezárás alatt.
Mégis mi történhetett?
Egyszerű: megszűnt az elszámoltathatóságuk.
Már nem voltál TE – az edzőjükként – ott mellettük, hogy felügyeld a heti 3 edzésüket és az étrendjüket.
Ezért ha valóban ki akarsz tűnni a tömegből 2021-ben, akkor ne csak az edzésprogramjukkal foglalkozz.
Légy büszke rá, hogy elszámoltathatósági edzői szerepet is betöltesz az életükben – és figyeld meg, milyen drámai fejlődést tudnak elérni a segítségeddel.
R = Results (Eredmények)
Réééééges-régen, amikor még házhoz is mentem edzést tartani, egy valami gyakran feltűnt…
Voltak olyan klienseim, akikkel már évek óta dolgoztam, mégse láttam semmi jelentős fejlődést a fizikumukban.
Nem igazán sikerült lefogyniuk.
Nem lettek sokkal erősebbek sem.
Ráadásul jó eséllyel nem lettek sokkal „egészségesebbek” sem – függetlenül attól, milyen mutatóval próbáljuk ezt számszerűsíteni.
Akkor mi volt az értelme az egésznek?
Nos, szerencsére ezek a kliensek elképesztően sokra értékelték a kapcsolódást és az elszámoltathatóságot, és sokkal kevésbé voltak fontosak számukra az elért eredmények.
De azt is be kell valljam, hogy ezek az emberek a kivételt képezték, nem pedig a szabályt.
Sokuk számára nem okozott anyagi kihívást a felbérlésem, az életük más aspektusai (mint például a karrierjük) pedig sokkal előrébb valók voltak számukra, mint a fizikumuk fejlődése.
Hasznos lehet a kapcsolódásra és az elszámoltathatóságra olyan puha készségekként tekinteni, melyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy sikeres edzővé válhass.
A lényeg, hogy légy jelen minden egyes nap, kezeld a klienseidet tisztelettel, és mutasd meg, hogy valóban törődsz velük.
Ha ez már megy, akkor ideje rátérni a kemény készségekre.
Segíteni a fogyásban.
Izmot építeni.
Erőt és mozgáskapacitást növelni.
Meglátásom szerint a világ legjobb edzői pontosan így működnek – a kemény és puha készségek saját, egyedi elegyét alakítják ki, mely nem más, mint az edzés tudományának művészete.
Ugyanis bár egy ideig eljuthatsz úgy is, ha csak az első két változóra fókuszálsz, de egyszer el fog jönni az a pont, ahol már eredményeket is kell hoznod.
Összefoglalás
Íme tehát a CAR-módszer, mellyel 2021-ben is növelni tudod a kliensek elégedettségét.
És bár kitűzheted célul, hogy mindhárom változót fejleszd, erősen javaslom, hogy először csak EGYRE fókuszálj.
Mi az az egy terület, amin fejlesztve a következő szintre léphetsz a szakmádban?
- Erősebb kapcsolódást kell elérned a klienseiddel?
- Jobban kell hangoztatnod, hogy milyen fontos nálad az elszámoltathatóság?
- Vagy egyszerűen csak alaposabban meg kell értened az edzés csínját-bínját, hogy jobb eredményeket érhess el a klienseiddel?
Ha ezt sikerült megválaszolnod, akkor a következő 90 napban a legfőbb fókuszod legyen ennek a fejlesztése.
A bevételeid egész biztos az egekbe fognak szökni tőle!
A legjobbakat kívánom,
MR
Link: https://robertsontrainingsystems.com/blog/cars-client-success/
A teljes tartalom megtekintéséhez kérjük, jelentkezz be!
Bejelentkezés