Nem a zenekar. Nem Maslow. Nem is a gyémántlökhárítós. Hanem a termék. A kérdésem mindig az, amikor egy edző arra panaszkodik, hogy kevés kliense van, hogy milyen termékeid vannak? Hát, edzést tartok, jön a válasz, ami igaz, de mégsem.

Egyrészt Te nem edzést tartasz, hanem egy, a kliensed iszonyúan nagy problémáját oldod meg, hogy nem az tekint rá vissza a tükörből, akit látni szeretne. Nem úgy érzi magát a nap végén, ahogy régen érezte. Nem fér bele a farmerjába. A lényeg, hogy egy durva probléma gyötri évek óta, amire te vagy a megoldás, illetve lehetsz te a megoldás, ha tud rólad.

Az egyik kérdés persze az, hogy ő már tudja-e, hogy ez a problémája? A másik pedig az, hogy te jelen vagy-e, elérhető vagy-e arra, hogy megold ezt a problémát? Ha egyik sem, akkor itt nem lesz kapcsolat és üzleti lehetőség számodra.

Figyelve az edzők bemutatkozó oldalait mindig ugyanazt látom. Az edző bemutatkozik, ergo magáról beszél, bizonygatva, mennyire rendelkezik azon kvalifikációkkal, melyek a munkájához kellenek és kötelezők. Ez az első hiba. Alapvetően a kliensed elvárja tőled, hogy mindennel rendelkezel, ami ehhez kell. Nem hiszed? Tőlem az elmúlt 30 évben, mióta emberekkel foglalkoztam soha és senki nem kért edzői papírt. Nem arról van szó, hogy nincs, csak éppen nem kérte el egyetlen kliens sem. Ahogy a patikában sem kéred a patikus diplomáját, meg az autószerelő végzettségeit sem. Pedig…

De a lényeg az, hogy a bemutatkozást a jövendőbeli kliensnek írjuk. De erről majd máskor. A lényeg mégis a piramis, ami a kínálatodra vonatkozik. Ha csak személyi edzéssel foglalkozol, úgy egyetlen lövésed van, ezt baromi jól kell kihasználnod. Ha csoportos edzésed is, máris több a lehetőséged. Személyes konzultáció? Facebook live? Letölthető e-könyv? Ingyenes programok?

Ezek itt mind lehetőségek arra, hogy vagy új vevőket szerezz, vagy a már meglévőknek újabb terméket adj el. És a piramis itt következik. Ezt kell hierarchiába rendezni, és a megfelelő vásárlói csoportnak tudni felkínálni. EL nem tudod képzelni, hogy életemben mennyi ajándék bemutatót, edzést, szemnáriumot tartottam – ha nem fektetsz be, hogyan tudnál bármit is kivenni?

Igen ezek többsége ingyenes, mert így szerzel magadnak hírnevet, követőket és piacot.