[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_post_title _builder_version=”3.0.89″ title=”on” meta=”off” author=”on” date=”on” categories=”on” comments=”on” feature
Számos hibát követünk el másokkal való beszélgetéseink során. Olykor az a beidegződés dolgozik bennünk, hogy véleményünk megosztására, esetleg többé-kevésbé annak másikra való ráerőltetésére teljesen természetes és kizárólag üdvözítő megoldásként tekinthetünk.
Máskor úgy véljük, hogy jelenlétünket hangsúlyozó testbeszédünk, megértő hallgatásunk, egyetértő vagy éppen együttérző bólogatásunk, folyamatos szemkontaktusunk a megfelelő vagy éppen jó odafigyelés, a megértés jele részünkről.
Igen, ezek valóban fontos részei az üzenetnek: “Itt vagyok, figyelek rád, fontos vagy nekem!”.
Ugyanakkor fontos annak tisztázása, hogy ezek sokkal inkább a beszélgetőtárs abbéli élményét erősítik, hogy készek vagyunk tenni érte.
Teremvezetőként, tulajdonosként, edzőként, rehabilitációs szakemberként gyakran kifejezetten kényes helyzetben vagyunk, hiszen nem csak szakmai, hanem emberi mintaként is tekintenek ránk kuncsaftjaink. Mindannyian tudjuk, hogy ebben a szerepben nagyban javítja elkötelezettségüket és lojalitásukat, ha azt tapasztalják, hogy valóban odafigyelünk, tényleges segítséget nyújtva.
Ahhoz, hogy valódi megértésre jussunk, először végig kell menünk az alábbi lépéseken:
- Fogadjuk el azt, hogy minden egyes ember valósága más és más!
- Ismerjük fel, hogy a megértéshez vezető út a mondandó lényegének megértésén keresztül vezet!
- Ennek érdekében tegyünk fel tisztázó-pontosító és az okokat feltáró kérdéseket!
Amikor a fenti folyamaton végighaladunk, nemcsak mi értjük meg a másik embert, hanem sokszor – kérdéseink hatására – ő maga is ekkor néz rá először igazán pontosan és őszintén saját helyzetére.
Ezért nagyon fontos, hogy ugyanúgy figyeljük meg érzelmi elköteleződéseit, mint feltételezéseit vagy éppen ragaszkodással teli elképzeléseit. Ezen megfigyelések révén sokkal mélyebb megértésre, és így lényegesen nagyobb potenciálú meggyőzésre juthatunk.
Ily módon hatékonyabban kezelhetjük vezetői helyzeteinket, és eredményesebbé válhatunk ügyfeleinknek történő eladásaink során, hiszen ki ne szeretne személyre szabott megoldásokat kapni?!
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]
A teljes tartalom megtekintéséhez kérjük, jelentkezz be!
Bejelentkezés