Cikkek

A fitnesz üzlet alapjai – a legnagyobb hibám (Mike Robertson)

A fitnesz üzlet alapjai – a legnagyobb hibám (Mike Robertson)

A fitnesz üzlet alapjai – a legnagyobb hibám (Mike Robertson)

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_post_title _builder_version=”3.12.2″ meta=”off” featured_image=”off” /][et_pb_image _builder_version=”3.12.2″ src=”http://robertsontrainingsystems.c

om/wp-content/uploads/2011/08/challenges.png” align=”center” /][et_pb_text _builder_version=”3.12.2″]

Ma a legnagyobb hibámról fogok mesélni, amit teremtulajdonosként valaha is elkövettem.

Amikor Billel megnyitottuk az IFAST-ot, a „Baseball álmok” című film mottója mentén tekintettünk a termünkre: „he megépíted, eljön hozzád”.

Szerintem egyszerűen csak azt feltételeztem, hogy mivel jók vagyunk a szakmánkban, az emberek özönleni fognak hozzánk, és soha nem lesz gondunk klienseket keríteni.

Hogy én mekkorát tévedtem! Miután már 8 hónapja megnyitottunk, Billel ellátogattunk a Perform Better találkozójára Chicagoba. A PB rendezvényei rendkívül magas színvonalúak, erre a konkrét találkozóra pedig azért emlékszem ilyen élénken, mert most voltam jelen először teremtulajdonosként.

Thomas Plummer előadását hallgattam éppen, aki egy nagyon mély és hatásos kijelentést tett:

Nem elég, ha jobb vagy.

Nem hittem a fülemnek!

Úgy érted nem elég, ha elég, vagy elég jó vagyok? Ha a környéken te vagy a legjobb a szakterületeden, az nem elég?

És őszintén szólva igaza volt.

Nem hinném, hogy bárkit is megsértek azzal az állításommal, hogy Billel mocskosul jók vagyunk abban, amit csinálunk. Az üzlet „technikai” része le van fedve.

Azonban az „E-Myth” című könyv szerint egy üzlet tulajdonosaként három szerepet kell betöltenünk:

  • A szakember – Az a személy, aki ténylegesen edzi a klienseket.
  • A manager – Az a személy, aki foglalkozik az alkalmazottakkal, a számlákkal, a bevételekkel, az időbeosztásokkal, stb.
  • A vállalkozó – A látnok, vagyis az a személy, aki az üzlet fejlesztésén dolgozik.

Lehet, hogy kiváló trénerek és edzők voltunk, de piszok sokat kellett még tanulnunk a dolgok üzleti részéről!

Megtanultuk, hogy minden cégnél az emberek kezelése jelenti a legnehezebb feladatot. A rendszerek, a folyamatok, az edzés – ezek nem olyan vészes elemei az összképnek.

Azonban az emberek kezelése, és annak feltárása, hogy mitől fog az egész csapat jól működni – no az már egy igencsak más sportág!

Íme a mai tipp a fitnesz üzleted kapcsán:

Attól, hogy remek tréner vagy edző vagy, még nem fog automatikusan jól menni a termed. Ez jelenti az alapját, de attól még bele kell ásnod magad az üzlet világába, ha sikeres szeretnél lenni.

Eric az egyik legjobb dolgot tette, amit csak tehetett, amikor összeállt Pete-tel (egy ismert üzletemberrel), hogy megnyissák a Cressey Performance-t. Lényegében felvett egy manager-t, ezáltal felszabadítva magát ebből a szerepből.

Bill és én egymás klónjai vagyunk – kiváló szakemberek, ezért mindkettőnknek volt mit tanulnunk az üzlet működésétől. Szerencsére kiváló üzleti elmékkel – mint például Pat Rigsby, Nick Berry és Alwyn Cosgrove – vettük magunkat körbe az évek során, ezáltal mérhetetlenül megkönnyítve a saját életünket.

Ezért tartsd észben: ha sikeres termet akarsz működtetni, ahhoz nem elég egy kiváló edző.

És higgy nekem: A legfontosabb, legelső lépést az jelenti, hogy válj kiváló edzővé. Ha jó vagy abban, amit csinálsz, akkor később minden könnyebben fog menni.

De az, hogy kiváló edző vagy tréner vagy, nem jelent automatikusan sikert – egyszerűen csak könnyebbé teszi annak elérését.

A legjobbakat kívánom,

MR

 

Link: http://robertsontrainingsystems.com/blog/fitness-business-basics-my-biggest-mistake/

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Telefonos ügyfélszolgálat munkanapokon elérhető 08:00 és 16:00 között: +36305996035