Cikkek

3 kulcsfontosságú tényező egy sikeres fitnesz weboldalhoz (Mike Robertson)

3 kulcsfontosságú tényező egy sikeres fitnesz weboldalhoz (Mike Robertson)

3 kulcsfontosságú tényező egy sikeres fitnesz weboldalhoz (Mike Robertson)

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_post_title _builder_version=”3.0.89″ title=”on” meta=”off” author=”on” date=”on” categories=”on” comments=”on” feature

d_image=”off” featured_placement=”below” text_color=”dark” text_background=”off” /][et_pb_image _builder_version=”3.0.89″ src=”https://movelab.hu/wp-content/uploads/2017/11/7-2.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” align=”center” always_center_on_mobile=”on” force_fullwidth=”off” show_bottom_space=”on” /][et_pb_text _builder_version=”3.0.89″ background_layout=”light”]

Pár hete a fitneszipar egyik újdonsült tagja feltett nekem egy egyszerű kérdést:

„Mike, egy weboldalt akarok indítani, és nagy csodálója vagyok annak, amit elértél. Tudnál adni pár tippet ahhoz, hogy miként lehetnék sikeres?”

Minél többet gondolkodtam a válaszon, annál világosabb lett, hogy ez milyen fontos kérdés!

Ezért ahelyett, hogy e-mailben válaszoltam volna, megígértem neki, hogy a blogon fogok írni egy olyan posztot, mellyel mindenki jól járhat.

Függetlenül attól, hogy egy új fitnesz weboldalt akarsz indítani, vagy már harcedzett veterán vagy a témában, az alábbi 3 lépés kritikus fontosságú lehet a sikerességed szempontjából.

    1. lépés – Teremts értékes tartalmat

A fitnesz blogod (és igazából minden blog) sikerességének alapja a kiváló tartalom.

Nincs más alternatíva. De ha olyan dolgokat írsz, melyek tetszenek az olvasóidnak, és értékesnek tartják őket, akkor vissza fognak jönni.

És itt a lényeg: Minden az olvasóidról szól.

Tudnod kell, kik ők, mi mozgatja meg őket, és mit szeretnének tanulni tőled.

Egyesek hardcore erőnöveléssel kapcsolatos tanácsokra vágynak.

Mások zsírt akarnak égetni és/vagy javítani akarnak a fizikumukon.

Vannak olyanok is, akik általánosságban véve az erőnlétről és az egészségről szeretnének tanulni, miközben élvezik is az olvasást.

Ez az egyik leglenyűgözőbb ebben a szakmában – annyi egyedi út és niche piac van, hogy ha szenvedéllyel csinálod, amit csinálsz, és követed az ebben a bejegyzésben található lépéseket, akkor valószínűleg elég sikeressé válhatsz.

Elárulom, kit csodálok leginkább a tartalom teremtés kapcsán: Eric Cressey-t.

Ez a srác egy tartalomgyáros. Minden héten összerak 4-5 blogbejegyzést, ír más fitnesz weboldalakra és magazinokba is, egy elképesztő minőségű sportteljesítmény-fejlesztő létesítményt vezet, és úgy edz, mint a kiborg, akit mindannyian jól ismerünk és imádunk.

Ha próbáltál már ilyesmit hosszabb időn keresztül, tisztában lehetsz vele, hogy mekkora kihívás fenntartani a lendületet – márpedig ez neki már közel egy évtizede sikerül.

[/et_pb_text][et_pb_image _builder_version=”3.0.89″ src=”https://movelab.hu/wp-content/uploads/2017/11/8-3.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” align=”center” always_center_on_mobile=”on” force_fullwidth=”off” show_bottom_space=”on” /][et_pb_text _builder_version=”3.0.89″ background_layout=”light”]

”Roppant ügyes, Mr. Cressey”

Vagy esetleg Darth Vader hangján – ”Roppant ügyes.”

Tehát tegyük fel, hogy egy blogot szeretnél indítani, de fogalmad sincs, hogy miről írj. Szerintem az emberek túl gyakran sokkal jobban megnehezítik ennek kapcsán maguknak a dolgot, mint az indokolt lenne.

Írhatsz egy egész könyvet is egy adott témáról, vagy akár csak egy nevetségesen egyszerű áttekintést (mint tettem én is a guggolásrólfekvenyomásról és felhúzásról szóló bejegyzéseimmel), de az emberek leginkább azért látogatnak blogokat, hogy kielégítsék egy kicsit a figyelemhiányos zavarukat.

Ha nem jönne az ihlet az íráshoz, íme pár gyors ötlet, ami nálam be szokott válni:

  • Válaszolj meg felmerült kérdéseket. Folyamatosan kapok e-mailben kérdéseket, és mivel a bejövő leveleim mappáját teljesen megtölti a napi 50-100 levél, egyszerűen képtelen vagyok mindre válaszolni. Azonban ha belefutok egy igazán jó kérdésbe, gyakran blog bejegyzés formájában válaszolok rá, melyből az összes olvasóm tanulhat.
  • Idézz fel egy beszélgetést. Ez hasonló egy felmerült kérdés megválaszolásához, de jellemzően ezek a kérdések edzés közben merültek fel egy kliensnél vagy egy sportolónál. A klienseid/sportolóig által feltett kérdések jó alapul szolgálhatnak egy tartalms bejegyzéshez, mivel valószínűleg olyan kérdések, melyekre mások is szívesen hallanák a választ!
  • Írj egy random bejegyzést. Ez a végső megoldás az író és az olvasó figyelemhiányos zavarának kielégítésére egyaránt.

Íme a legjobb tipp, amit adni tudok, ha komolyan veszed az írást, de képtelen vagy összerakni egy ”blogra kész” tartalmat:

Kapcsold ki a belső szerkesztődet.

Ha láttad volna, hogy nézett ki a bejegyzésem ”eredeti” vázlata, elgondolkodtál volna, hogy mennyire értelmes manapság a világunk. Nem viccelek – tele volt töltelékszavakkal, beragadt caps lock miatti nagybetűkkel, helyesíási hibákkal és pocsék nyelvtannal.

[/et_pb_text][et_pb_image _builder_version=”3.0.89″ src=”https://movelab.hu/wp-content/uploads/2017/11/9-2.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” align=”center” always_center_on_mobile=”on” force_fullwidth=”off” show_bottom_space=”on” /][et_pb_text _builder_version=”3.0.89″ background_layout=”light”]

Hozzá kell ehhez még fűznöm bármit is???

Azonban ennek oka van: amikor a zónában vagyok, akkor nem szeretnék kimozdulni onnan.

Nem szeretnék a szerkesztéssel formázással vagy tisztítással vesződni.

Kizárólag arra akarok figyelni, hogy a lehető legjobb minőségű tartalmat hozzam létre olyan formában, mely bizonyos mértékű szerkesztéssel használható állapotúvá tehető.

Ez kritikus. El nem tudom mondani, hány friss író/blogger szeretne tökéletes opuszt írni első nekifutásból.

Tökéletes helyesírásra, pontozásra, nyelvtanra, stb. vágynak, és mindezt elsőre.

És ahelyett, hogy fantaszikus ötletek születnének az elméikben, az idejük 2/3-át formázással és tisztíással töltik.

És mielőtt még észrevennéd, 2-3 órányi munkával eljutsz egész pontosan 1 oldalnyi szövegig.

Nézd, nem én vagyok a legjobb író, akivel valaha találkoztál (ez nyilvánvaló). Azonban már évek óta viszek egy sikeres fitnesz blogot, szinte az összes nagy fitnesz magazintól (online és papír alapú) kaptam már megrendelést írásra, és ami a legfontosabb: együtt dolgozhattam az iparág legjobb írói közül jó néhánnyal.

Hogy mi bennünk a közös? Ki tudjuk kapcoslni a belső szerkesztőnket, amikor neki kell ülni alkotni.

Remélem nem dumáltam erről túl sokat, de nem lehet elégszer hangsúlyozni: a tartalom a lényeg.

    2. lépés – Csatornázd a tartalmaidat

Tehát sikerült komoly tartalmat létrehoznod – mi a következő teendőd?

El kell érni, hogy az emberek ténylegesen el is olvassák azt a tartalmat!

Nincs is annál rosszabb, mint ha indítasz egy blogot, és kizárólag te, a párod és a mamád olvassátok.

Az írás jó móka, de csak akkor, ha valaki el is olvassa!

És bár ez talán viccesen hathat, de úgy vélem, ez a közösségi média dolog igencsak hasznos lehet erre.

Legyen szó akár a Twitter-ről, a Facebook-ról, a Google Plus-ról, vagy az általam ismeretlen ezernyi másik közösségi hálózatról, kritikus fontosságú annak elérése, hogy az emberek beszéljenek a blogodról.

A legfontosabb a kiváló minőségű tartalom megalkotása, de a következő lépést az jelenti, hogy rávedd az olvasóidat: terjesszék az anyagaidat a barátaik, családtagjaik, stb. körében is.

[/et_pb_text][et_pb_image _builder_version=”3.0.89″ src=”https://movelab.hu/wp-content/uploads/2017/11/10-2.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” align=”center” always_center_on_mobile=”on” force_fullwidth=”off” show_bottom_space=”on” /][et_pb_text _builder_version=”3.0.89″ background_layout=”light”]

Ben Bruno sokat tudna mesélni a csatornázásról!

Ha van jó példa erre az egész tartalom csatornázós dologra, az Ben Bruno. Ha már kezdetben is követted Ben blogját, visszaemlékezhetsz, hogy nem osztott meg túl sok saját tartalmat.

Ehelyett heti 2 blog bejegyzése volt – az egyikben a kedvenc fitnesz blogjairól számolt be, a másikban pedig a kedvenc edzéssel és edzősködéssel kapcsolatos videóit osztotta meg.

Az eredmény finoman szólva is elképesztő volt.

Saját tartalom nélkül is azonnal egy tonnányi érdeklődőt vonzott az oldalára. Az emberek nagyon hamar megosztották a bejegyzéseit a közösségi oldalakon egyszerűen azért, mert ő már elvégezte helyettük a kutatómunkát (egy tonnányi videó és cikk belinkelése elképesztően időigényes dolog) – azonban ennek eredményeképpen rendkívül sokan látogatták meg az ő saját weboldalát is.

Manapság Ben már remek saját tartalmakat is megoszt, ez pedig csak tovább fokozta a fitnesz iparágon belüli ismertségét.

Úgy vélem, ennek kapcsán mindannyian megtanulhatunk egy leckét Ben-től:

A csatornázás sokat segíthet a fitnesz blogod fejlődésében.

Ha csatornázni szeretnéd a tartalmaidat, szükséged van bizonyos mértékű jelenlétre a közösségi médiában. Ha mindent elölről kezdhetnék, az alábbiakkal indítanék:

  • Az üzletem Faceboook oldala. Jelenleg 5.000 barátom van, akik közül nagyjából 500-at ismerek személyesen is. Vagyis beragadtam az üzlet és a szórakozás közé, ami mindig elég fura. Ha megoldható, legyen egy saját Facebook oldalad (neked, a valódi embernek), valamint egy másik az üzlethez/online jelenléthez.
  • Egy Twitter profil. Kezdetben utáltam a Twitter-t, de mostanában már egyre jobban tetszik. Egy csomó egyedi és érdekes embert ismertem meg, akikkel a Twitter nélkül valószínűleg soha nem találkoztam volna.
  • Az üzletem Google Plus oldala. Lásd a Facebook oldallal kapcsolatos megjegyzésemet. Ahogy ezzel végeztem, én is megcsinálom a sajátomat!
  • Egy YouTube oldal.

Tisztában vagyok vele, hogy egy csomó más szolgáltatás is elérhető, és az is biztos, hogy a közösségi média szakértői szerint sok mindenben nincs igazam – azonban ha most kezdesz hozzá ehhez az egészhez, akkor ismerd meg az alapokat, valamint a közösségi médiában rejlő lehetőségeket, ezek ugyanis nagyon sokat dobhatnak a blogod ismertségén.

    3. lépés – Legyél következetes

Ez az igazán mocskos titok, amiről senki sem szeretne beszélni…

Ha azt szeretnéd, hogy a blogod sikeres maradjon, akkor folyamatosan írnod kell bele!

A jó napokon, a rossz napokon, és minden más napon – következetesnek kell lenned.

Anno az IFAST-ban edzősködő Zach Moore kikérte a véleményemet a tervezett blogjáról, azt mondta, hogy egy tonnányi ötlete van, melyeket egyszerre ki akar írni magából.

Erre azt tanácsoltam neki, hogy jobb, ha hetente csak 1 bejegyzést rak fel. Megírhat annyit, amennyit csak szeretne (akár mind a 20-at egyszerre, ha neki úgy jobban tetszik!), de csak hetente egyet rakjon fel.

Hogy miért?

Egyszerű: a blogokat nagyon könnyű elkezdeni. Minden más projekthez hasonlóan a kezdeti lelkesedés hatalmas, te pedig nagyon izgatott vagy, hogy egy szórakoztató és új dolgot csinálhatsz.

De mi történik, amikor megfeneklik a dolog?

Amikor elfoglalt leszel?

Vagy kezdenek kifogyni az ötletek?

A blogod elkezd lassan vánszorogni, majd végül teljesen leáll.

Nem könnyű fenntartani egy fitnesz blogot. Kemény munkára, időre és elszántságra van hozzá szükség.

De ami talán még fontosabb, egy olyan trénerre vagy edzőre van hozzá szükség, aki folyamatosan fejlődik.

Ha nem jársz le edzeni, nem edzel másokat, vagy nem fejleszted magad webes szemináriumokkal, DVD-kkel, szemináriumokkal, és hasonlókkal, akkor jó eséllyel idővel ki fogsz fogyni a témákból.

Azonban ha aktív maradsz, és követed az szakmád történéseit, a blogod az utazásod egyfajta kiterjesztésévé válik. Minél többet tanulsz és fejlődsz, annál inkább meg akarod osztani az élményeidet a rajongóiddal és olvasóiddal.

    Összefoglalás

Íme egy rendkívül hosszú válasz egy látszólag egyszerű kérdésre.

Egy sikeres fitnesz blog felépítéséhez a három lépést az értékes tartalmak teremtése, a közösségi médián keresztüli csatornázás, valamint a hosszú időn keresztül történő következetes folytatás jelenti.

Lehet, hogy ez nem az a mágikus válasz, amit keresel, de teljes magabiztossággal tudom állítani, hogy ha ezt a módszert követed, akkor sikeres leszel.

A legjobbakat kívánom,

MR

 

Link: http://robertsontrainingsystems.com/blog/3-keys-to-a-successful-fitness-website/

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Telefonos ügyfélszolgálat munkanapokon elérhető 08:00 és 16:00 között: +36305996035