Blikk cikk

Blikk cikk

Pavel, a kettlebell királya

2010-08-21 03:30:00
Attila, a Blikk Fitt újságírója begolyózott! Néhány hete kipróbálta a kettlebellt, s annyira megtetszett neki az új edzésmódszer, hogy még a nyaralása alatt is egy általa Iván névre keresztelt 16 kg-os füles vasgolyót emelgetett.  Ráadásul pár napja magától a Russian Kettlebell Challenge (RKC) megalapítójával, Pavel Tsatsouline-tól, a világ talán leghíresebb fitnesztrénerétől tanulhatott néhány új gyakorlatot.

A kettlebell vagy más néven girja egy tradicionális orosz vassúlyzó, ami leginkább egy ágyúgolyóra hasonlít, amelyhez egy fogantyút erősítettek. Az eszközök 300 éve még a takarmány mérésére szolgáltak. Parasztok és kereskedők is használták, majd edzeni kezdtek a golyókkal. Oroszországban az 1900-as évek eleje óta az erős emberek sportja a kettlebell, ám fitneszmódszert Pavel Tsatsouline alkotott belőle, s terjesztette el – már az Egyesült Államokban.

Kettlebell
Gyakorlás. Attila (jobbra), a Blikk Fitt újságírója a kétkezes swing nevű gyakorlatot tökéletesíti Pavel Tsatsouline segítségével. Fotók: Korponai Tamás
Még több képért kattints!

– A kettlebell az erőt és az állóképességet egyszerre fejleszti. Mindössze egy négyzetméternyi terület, 10-15 perc és egyetlen girja szükséges ahhoz, hogy a teljes testünket megmozgassuk – magyarázta Pavel, aki azért jött Budapestre, mert nálunk tartották 14 ország RKC kettlebell edzőinek továbbképzését és vizsgáit.

Kettlebell
Nem gyengébb nem. A hölgyek számára is remek edzésmódszer a kettlebell

Az eszközt ma már olyan sztárok használják testedzésre, mint Penélope Cruz, Matthew McConaughey, Jennifer Lopez vagy éppen Lance Armstrong. Idehaza pedig a Vasas vízilabdázói, a cselgáncsválogatott, de még a rendőrség speciális egységei is füles vasgolyókkal edzenek.

– Hogy mi a kettlebell sikerének titka? – kérdezett vissza a sztáredző. – Talán éppen az egyszerűsége. Bárki, bárhol edzhet vele, férfiak, nők, idősek és fiatalok is használhatják, s jó kezekben mindenki eredményt ér el. A túlsúlyos ember fogy, a vékony megerősödik. Az itt jelen lévő edzők például saját testsúlyuk felével, akár 48 kg-os kettlebellel is képesek húzódzkodni, egy lábon guggolni vagy éppen egy katonai nyomással fej fölé emelni azt.

A hölgyek és a kezdők persze kisebb, 8, 12 vagy – Attilához hasonlóan – 16 kg-os girjákat használnak. A Blikk Fitt újságírója az elmúlt három hónapban 9 kg-ot fogyott, a dereka pedig 14 cm-rel lett kisebb, többek között a kettlebelles edzéseknek köszönhetően.  A kettlebellgyakorlatok rendkívül esztétikusak, ám pontos kivitelezésüket alaposan meg kell tanulni a sérülések elkerülése miatt. Attila technikáját a képzésen Lakatos Péter, a hazai kettlebellinstruktorok vezetője és maga Pavel csiszolgatta, sőt a kettlebell királya még néhány új gyakorlatot is megtanított az újságírónak.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook