Pontokba szedve…

Pontokba szedve…

Sok kérdést kapok azzal kapcsolatban, hoogy milyen részekből áll egy edzés/gyakorlás. Nos, mi ezt a filozófiát használjuk jó ideje a 360GYMben, és mondhatom sikerrel.

1. Mobilitási blokk

2. Sérülés megelőzés, vesztibuláris és vizuális bemelegítés

3. Törzs koordináció

4. Szubmaximális Plyometrikus munka

5. Készségfejlesztés

6. Ellenállási edzés

7. Energiarendszerek fejlesztése

8. Levezetés mobilizációval

Mobilitási blokk – terhelés nélküli és terheléses. Ebben a blokkban jellemzően Primal Move jellegű mozgásokat javaslok, különösen kocentrálva azokra a mobilitást egyébként tipikusan nélkülöző ízületekre, mint a lábujjak, boka, csípő, hátgerinc, váll, nyak és csukló. Esetünkben ez egyfajta felmérés is, mert nem baj ha aktuálisan tudom, mire képes ma a testem,  és mire kellene képessé tennem…

Sérülés megelőzés, vesztibuláris és vizuális bemelegítés – Na ez így most elág talányosan hangzik, pedig egyszerűbb, mint az ember gondolná. A gerincet használva tengelyként gördülések, forgások a földön.

Törzs koordináció – statikus és dinamikus stabilitást fejlesztő gyakorlatok, mászások, plank és fekvőtámasz variációk.

Szubmaximális Plyometrikus munka – kifejezetten javasolt ebben a blokkban az ugrókötél vagy a kötél nélküli páros lábbal végzett szökdelések. A szubmaximális a maximális alattit jelenti, tehát az intenzitás korántsem magas.

Készségfejlesztés – Itt kap helyet a régi technikák csiszolása vagy az új technikák betanítása.

Ellenállási edzés – Maga az erőedzés kerül ide.

Energiarendszerek fejlesztése – Metabolikus kondicionálás.

Levezetés mobilizációval – Itt újra a Primal Move szerepe lehet döntő, egyszerűen felmérni azt, hogy történt-e sérülés, és könnyű kivezető utat adni a testnek és elmének a megerőltető mozgásból.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook