Plyometrikus gyakorlatok

Plyometrikus gyakorlatok

Nemrégiben megkérdeztek, hogy javaslom-e a plyometrikus gyakorlatokat.

Nos, igen és nem. Igen, mert fantasztikus lehetőségeket rejt magában, és nem mert csak kevesek ismerik az alapokat. A legtöbben a mélyugrásokkal azonosítják – ebben még lenne is valami – mások az ugrálós edzéseiket is így nevezik, helytelenül. Amit kevesen tudnak, hogy a módszer kifejlesztője – Verkoshanszkij professzor – a robbanékonyság növelésére tervezte a plyo gyakorlatokat – az eredeti neve persze nem ez  – és egy már meglévő alapvető erőszintet határozott meg azoknál, akik a programot egyáltalán elkezdték.

Ha ezt a WOD tréninged vagy a youtube csatorna nem mondta, őket okold. A professzor minimálisan a saját testsúly 2x-2,5-es guggolásra képes sportolóknak adott zöld utat a használathoz, én annyit tennék hozzá, hogy egy FMS teszt sem lehet hátrány…De nézzük mit mond erről Dr. Yessis, aki legalább akkora legenda, mint a pár hónapja elhunyt Verkoshanszkij. Érdemes megfigyelni, hogy a gyakorlatokat súlyemelők végzik, és micsoda robbanékonysággal, mégis milyen lazán. A plyo gyakorlatok elsődlegesen a feszítés/kioldás tökéletesítését érik el – szerintem – és ez rejlik a fantasztikus edzésbeli nyereség mögött. ( A videó nem mostani, mégis nagy kincs…)

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=la1TliIOEu0&fs=1&hl=en_US]

Érdekes módon a plyometrikus gyakorlatok egyik legjobb alternatívája a swing, ami az én nézetem szerint a legveszélytelenebb plyometrikus gyakorlat.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook