Önszabályozó gyakorlatok

Önszabályozó gyakorlatok

A youtubot több okból is szeretem. Egyrészt az emebrek jelentős része arra használja, hogy bemutassa, mekkor király is ő, aki 1000 gyakorlatot ismer. Msárészt senki sem teszi fel az átlagos és talán unalmas edzését. A napi átagos edzést nézni unalmas, erre az átlag néző nem mondja azt, “Te jó ég, ez egy állat”. GSP videói között van pár olyan, amikor sprintel vagy éppen földharcot gyakorol unalomig, gyanítom nem is nézik sokan ezeket a videókat. És az unalmasabbakat eleve fel sem teszik: kit érdekel, ha valaki 2x 3 ismétlés között 5 percet pihen?

A youtubos gyakorlatok jelentős része nem csak veszélyes de felesleges is, és a maradékuk pedig pontos betanítást kíván. Ugyanakkor vannak olyan gyakaorlatok, amelyek kivitelezése szinte kizárólag csak jó technikával lehetséges, mert ha nem, akkor fáj, nem sikerül vagy kényelmetlen. És ezzel a veszélyességi szint is csökkenthető. A fájdalom a barátunk…Ha bokszolsz, és lent a kezed, pár állas után felteszed. Mert kényelmetlen szétveretni az arcod, tehát a bokszban a kéz magasan tartása önszabályozó…

Nézzünk pár önszabályozó gyakorlatot.

Úgrókötél – Korábban írtam már arról, miért tartom az ugrókötelezést önszabályozó gyakorlatnak. Ha rosszul csinálod, elesel, beakad a lábadba a kötél. Ha jól akarod csinálni, hamar rájössz a módjára. A kötél segít a helyes testtartás felvételében, Lehet rosszul csinálni, de borzasztóan unalmas körönként újra és újra elkezdeni. Vagy jól csinálod, vagy sehogy.

Futás – igen, leírtam. Juci, a futás is az. Most, hogy leírtam, meg is könnyebbültem…:) A lényeg az, hogy a futás is önszabályozó, ha mezítláb vagy például Five Fingersben futsz. Ha rossz a technikád, az mezítláb fáj. Vagy jól futsz, vagy sehogy. A futócipőkkel az a gond, hogy a biztonságosság képzetét adják meg. Fuss akármilyen rosszul, a futócipőd megvéd. Nos, a statisztikák nem ezt mutatják. Menj ki a Margit-szigetre, és meglátod miről beszélek. Borzalmas stílusban futnak az emberek, sokat. Mert a cipőjük fájdalommentesé teszi a rossz technika folyamatos gyakorlását. De azért mert nem fáj, az nem jelenti azt, hogy nem is ront a helyzeten.

BUP – ilyen gyakorlat a talppal felfelé nyomás. OK. A súly van talppal felfelé és nem Te, mielőtt dühös levelek árasztanának el. Ha nem tudod megtartani, nem tudod kinyomni.

Farmer járás – határeset. Két súllyal az, egy súllyal pontos instrukciókat kíván meg. És ugye nem tudod a súlyt annál továbvvinni, mint ameddig a markod bírja.

Alwyn Cosgrove a TGU-t is ide sorolja. Ez totális tévedés. A TGU totál helytelenül is elvégezhető, vagy Alwyn nem érti a TGU lényegét. De ettől még szeretjük Alwynt.

A lényeg az, hogy gondolkodj azokon a gyakorlatokon, amelyek az alapelveknek megfelelnek és használd őket gyakrabban, mert önkéntelenül a mennyiség munka felől a minőségi kerül előtérbe.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook