Naponta új csúcs avagy edzés bukásig minden alkalommal…

Naponta új csúcs avagy edzés bukásig minden alkalommal…

Vajon jó koncepció az, hogy minden egyes edzésed alkalmával újabb és újabb csúcsokat akarsz megdönteni? És ha naponta bukásig edzel?

Ha csak arról lenne szó, hogy naponta egységnyi idő alatt több swinget vagy snatchet csinálsz, vagy nagyobb súllyal ugyanannyit, mint korábban a kisebbel, akkor egy idő után a fejlődési görbéd meglepő módon nem felfelé kezd el ivelni, hanem sajnos a stagnálás, vagy éppen a visszaesés időszaka következik be. Mert ezzel a mentalitással hamar a túledzésbe kergeted magad, vagy éppen belefutsz egy csúnya sérülésbe. A múltkor 5 ment 32 kilóval katonaiban – mondod – ma 6 ismétlésnek kell mennie. De ha a mai napon már a 5. ismétlés is remegve megy, biztosan jó ötlet az a hatodik ismétlés? Korántsem. Ahogy korábban irtam, az edzésed célja lehet valóban egy új egyéni rekord – PR – beállitása vagy megdöntése. De ahogy lehet cél a nagyobb súly vagy magasabb ismétlésszám elérése, lehet a gyakorlat minőségének javitása, a teljesebb izomfeszités elérése, vagy éppen egy új gyakorlat megtanulása. Ez mind lehet cél…Az, hogy jobbá akarsz válni napról napra dicséretes, de ennek csak az egyik eleme az új PR.

A napi szinten bukásig tartó edzés hosszútávú hatásait nem ismerjük, mert ez a fajta edzésmódszer azért olyan régóta nem divik, azonban a testépitők viszonylag régen használják – Menzer, HIT – de ott az edzések között hatalmas regenerációs időszakkal számoltak. Nem véletlenül. Ha azonban akár napi szinten is edzeni kivánsz, akkor azért ez nem a legokosabb döntés.

A régi erősemberek szinte sosem edzettek bukásig, ahogy Pavel mondja, mindig hagytak egy keveset a bankban, inséges időkre. És mégis, micsoda eredményeket értek el.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook