Lépésről-lépésre

Lépésről-lépésre

Teljesen mindegy, hogy irodai dolgozókkal vagy magas szinten sportolókkal dolgozunk, vannak olyan lépések, amelyek kihagyhatatlanok.

Mozgásminőség – felismerni a mozgásminőségi problémákat minden program alapját kellene, hogy képezze. Nem vagyok híve annak, hogy tudományoskodva, savanyú ábrázattal vizslassunk tanulóink minden egyes mozdulatát. De húzni kell egy határt, ami alatt a mozgást súllyal, nagy intenzitással nem végezzük el. Alapvetően a mozgás gyógyír, így én nem kevés olyan esetet tudok elképzelni, amikor a mozgás megvonása a megoldás – és ezeket az eseteket pedig nem én bírálom el, hanem szakember. A szükséges mozgásminőség, vagy nevezzük belépésre feljogosító mozgásminőség nem jelenti a tornász eleganciájával kivitelezett mozdulatok minőségét. Belépő minőségről beszélünk, ami remélhetőleg innentől csak javulni fog, nem leromlani.

Erő – Kevés olyan esetet tudok elképzelni, amikor egy kicsivel több erő nem jön jól. Megint csak nem arról van szó, hogy az átlagember az erőemelő erejével rendelkezzen – mert akkor azért már régen nem átlagember. És arról sincsen szó, hogy egy harcosból, küzdősportolóból erősembert faragjunk – de itt is érdemes a belépő szintű erőt megcélozni. Minden esetben abból indulok ki mire építünk most, mivel rendelkezik most a tanuló. Az erő természetesen remek fokmérője annak, mekkora hatékonysággal képes valaki a testét használni. Az erő persze esetünkben nem csak a súllyal végzett mozgásra vonatkozik. Ideális esetben egészséges egyensúly van a saját testúlyos és a súllyal végzett edzésben, és megfelelő hatékonysággal képes a tanuló alkalmazkodni a tanuló a változó körülményekhez.

Metabolikus kondicionálás – amely esetünkben nem büntetés vagy testzsír csökkentésének hatékony fegyvere. Az első szükségtelen, a másodikra pedig az ésszerű étkezés a megoldás. Sokak szerint a MetCon célja az erőállóképesség növelése, de ha nincs erő, vajon mit is akarunk állóképessé tenni? A cél valójában a szív és érrendszer optimális működésre serkentése, és az optimális energiafelhasználás létrehozása, amelyben megint csak remek partner az okos étkezés és a akár a heti egy böjt is – amely úgy működik a gyakorlatban, mint a reset gomb, esélyt ad a helyes működésre.

 

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook