Katonai nyomás megjegyzés…

Katonai nyomás megjegyzés…

Elsősorban tisztázzunk valamit. Ha a vállak 1-es vagy asszimetrikus 1-2 pontszámmal rendelkeznek – FMS – akkor nem szerezted meg a jogot arra, hogy nyomj. Nem az a kérdés, hogy tudsz-e nyomni, és hidd el az sem, hogy akár erősebb is lehetsz bármelyikünknél. Lehetséges. De ebben az esetben sajnos minden egyes edzéssel közelebb viszed magad ahhoz, hogy:
– megsérülj
– hogy egy már létező problémát erősitsd meg, és igy egyre több munka legyen majd onnan visszahozni a megfelelő vagy ideális állapotba
– szinte bizonyosan kompenzálsz, és valami előbb-utóbb feladja…akarsz fogadni? Akarod tudni honnan tudom? Saját tapasztalat. Minden hiba amit Te csak most készülsz elkövetni, és már elkövettem legalább 3 alkalommal…:)

Vegyük tehát, hogy a vállad rendben van. És mégis, lehet rossz a nyomásod, sőt. Ha van alapvető szabály az RKC rendszerében az ez: tartsd az izületeket összenyomva. Vegyük azt, hogy jellemzően mellkasi légzést végzel. Ha azt vesszük, hogy percenként átlagosan 15 alkalommal veszel levegőt és ezt 24 órán teszed, akkor kb 21.6oo alkalommal irányitja a légzéshez kapcsolód mellkasi mozgást a….a csuklyád. Tehát 21.6oo csuklya gyakorlat, másnéven shrug. Csodálod-e, ha bármit is teszel váll feletti tartományban a csuklyaizom azonnal jelzi: hé, ebben én baromi jó vagyok, esetleg átvenném az irányitást. És ebben a pillatnatban – katonai nyomás – a váll elhagyja az izületi tokot, és vállból kezdenél el nyomni. Igy viszont nem lehet a megfelelő mennyiségű erőt átadni, a teljesitményed közel sem optimális. Ahogy Brett szokta mondani, a fül a legnagyobb vállgyilkos. Tehát a vállad minél közelebb van a válladhoz a gyakorlat során, annál rosszabb a gyakorlat a válladnak, mert nem nyomtad össze a vállizületet.

Tehát nyomás közben törekedj arra, hogy:
– minden nyomás előtt tökéletes rögzités poziciót vegyél fel.
– szinte tapaszd magadhoz a karod és a karodhoz a Kettlebellt.
– a vállad szoritsd a testedhezközel és kissé lefelé.
– innen inditsd a nyomást és folyamatosan törekedj arra, hogy a kompresszió megmaradjon.

A vállad meg fogja köszönni…

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook