Judo

Judo

Tegnap Mészáros Anettel és edzőjével – Toncs Péter mellesleg RKC – volt lehetőségem egy kicsit dolgozni. Anett talán ma a női judo egyik legnagyobb tehetsége, most éppen ezüstöt hozott a VB-ről. Combhajlító részleges szakadással…Jobb napokon TGU-zik a 32 kilóval, szóval nem egy gyenge nőről beszélünk. 🙂

A cél az volt, hogy a vállízületi mozgástartományon javítsunk, és pár perc után már majd 15-20 centis javulás volt tapasztalható a vállaknál úgy, hogy a vállhoz nem is értünk. Hm.

Mellesleg a cél az indian club elkezdése volt, de hiszed vagy sem, ezt sem lehet rossz alapokra építetni, és ugyan az Indian Club egy remek mobilizációs gyakorlat, de nem lehet ajtósul a házba rontani, és azonnal mobilizálni azt, ami évek hosszú sora alatt már a terhelésnek megfelelően módosult. A cél Anett esetében nem is az, hogy tökéletes vállmobilitással rendelkezzen, mert a dobásokhoz bizony borzalmasan stabil váll is kell. A megoldás az sportágnak megfelelő arány a stabilitás/mobilitás között, ami az edzés előtti korrekciós blokkokkal 5-10 percben el is érhető.

Rengeteg olyan sport van, ahol ezek az egyszerű mérések – korrekciók – visszamerés rövid idő alatt átfogó képet adnak a korrigációra váró mozgásokról, és azok kivitelezése a napi bemelegítsbe is bevonható. Ennyit megér a sérülés megelőzése.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook