Edzéshossz / intenzitás

Edzéshossz / intenzitás

Gyakran találkozom azzal a jelenséggel, hogy az RKC edzéssel foglalkozók egy idő után egyre hosszabb és hosszabb edzéseket folytatnak, remélve ettől azt, hogy még fittebbek lesznek.

“Edzhetsz hosszan, vagy edzhetsz intenzíven. De sosem hosszan és intenzíven.” – Mike Mentzer

Hát igen, egy testépítőtől idéztem, a sajnos pár éve elhunyt Mentzertől, aki igazán hitt az intenzív edzésben. A hosszú és intenzív edzés alapvetően lehetetlennek tűnik, és már azzal is baj van, ha csak ez a két opció áll rendelkezésre. Ha választanom kell az intenzív vagy a hosszú edzés között – nos akkor én a hatékonyat választom. Elnézést, hogy egy harmadik kategóriát préseltem be, de sem az intenzitás, sem a volumen, sem a heti edzések száma nem meghatározó, ha az elsődleges maga a hatékonyság.

És ha a hatékonyság szemszögéből nézed, akkor a minimális cél a helyes kivitelezés, amelyet a helyes intenzitással végzel, a megfelelő rendszerességgel és a szükséges volumenben. Van olyan edzésem, amely kifejezetten intenzív – Vo2 max edzés – más edzésem pedig a külső szemlélő számára borzalmas időpocsékolásnak tűnik, és mégis hatékonyak. Megfelelnek annak a célnak, amiért végzem őket, és ez akkor bizonyosodik be igazán, ha el is érem a célt….:)

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook