Bootcamp koncepció

Bootcamp koncepció

Egyre gyakrabban olvashattok egy új fitness örületről, ami a tengerentúlon lassan lecseng, de ugye nálunk minden fitnesz trend 3-5 évvel később jelenik meg. Ne lepődjünk meg tehát azon, hogy újabb és újabb irányzatok jelennek még, és ezzel párhuzamosan tűnnek el. Ahogy a mosógép esetén is érdemes megbarátkozni a tervezett elavulás kifejezésével, és miképpen a trapéz nadrág is visszatér pár évente, úgy jelennek meg új trendek – gyakran szimplán új csomagolásban.

Most a bootcamp van soron, és megint a katonai vonal kerül előtérbe, mert ugye minden katona fitt meg izmos. A rossz hír az, hogy senki sem lesz attól tengerészgyalogos, hogy terepszínű nadrágban kúszik a sárban, ahogy attól sem kiképző, hogy mindenkinél hangosabban üvölti, “még kettőt nyomj le.” Szintén terepszínű nadrágban, és persze dögcédulával a nyakban, mert attól lesz az érzés igazán autentikus.

Nos, a valódi bootcamp programok nem csak arra vannak kitalálva, hogy fitté és erőssé tegyék a jelentkezőket – akik előtte jellemzően komoly szűrésen esnek át – hanem arra, hogy az alkalmatlanok kiessenek még idejekorán. Mert aki nem alkalmas, az veszélyes – arra az egységre, amelyik tagja kíván lenni.

A terhelés brutalitására jellemző, hogy a jelentkezők 90-95% százaléka is kiesik, és itt egyébként már részben fitt jelentkezőkről beszélünk. A Magyar Honvédség pitbull programja is ilyen, és aki nem tudja mi ez, de hétvégenként családanyákat kúszat sárban meg százasával végezteti velük a felüléseket, az kapjon már a fejéhez. De tényleg. Apropó felülés – nincs elég hátfájós a környezetedben? Sebaj, a felülés megoldja.

De miről is szólnak ezek a táborok? ( Forrás: XXLfintness.hu)

-állóképességi és erő-állóképességi gyakorlatok -minek erőállóképességről beszélni, amikor még az erő sem áll rendelkezésre?
-sajátsúlyos gyakorlatok – betanítási idő? Szabályosság? Előzetes felmérés.
-futások – előzetes felmérés?
-köredzés – mozgásminőség?
-plyometrikus (dinamikus gyakorlatokat tartalmazó) edzés -Kezdőknek plyo? Vagy csak szub-plyo? Vagy csak szökellések? Melyik?
-intervallum edzés (pl: TABATA) – Kezdőknek tabata?
-szabadtéri edzés (tavasztól) – az egyetlen pozitívum.
Alapvetően nem azzal van gond, hogy amúgy nem mozgó emberek végre találnak maguknak olyan elfoglaltságot, ahol végre mozognak, sőt – a szabadban mozognak és teszik ezt közösségben.
Ebben az egyben hatalmas dícséret illeti a kitalálókat.

Már fitten is jöttek – Navy Seal

Ugyanakkor átlag alatti fittséggel és mozgásminőségbeli problémákkal, olykor túlsúlyos résztvevőket a végletekig edzeni hetente vagy havonta egyszer – nos nem a tervezés, mozgástanítás és edzésvezetés csúcsa. Biztosan lehet ezt is jól csinálni, de azért vannak kétségeim.
Na és most megint szereztem pár ellenséget.
Megjegyzés – kíváncsi vagyok, az összekötözött kézzel vízbedobás mikor kerül be a hétvégi bootcamp programba. Hatalmas siker lenne…

 

 

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook