A vállak mobilitása és a snatch

A vállak mobilitása és a snatch

A katonai nyomás erőgyakorlat, a dinamizmus főleg az indításkor igaz rá, és ekkor történik meg általában az előző írásra jellemző híd tartás. Páholyból nézni a saját katonai nyomásod? Nem jó ötlet.

Nehéz eldönteni, hogy mi a súlyosabb. Mert a nyomás súlyos nyomást fejt ki a gerincoszlopra és a porckorongokra, főképpen akkor, ha ezt furcsa testhelyzetben végzed. Snatchnél a veszélyt a gyakorlat dinamikus kivitelezése okozza. Ha vállad nem elég mobil, hidd el nem attól lesz az, hogy erővel olyan mozgástartományba kényszeríted, ahová lendület nélkül magától sosem menne.

A gond az – ez a nyomásra is igaz – hogy a mobilitás hiánya eleve korlátozó tényező lenne, ha azonban az edzéseid magját ez a két gyakorlat képezi, hogy “sajnos” erősebb leszel. Nagyobb súllyal nyomsz majd többet vagy snatchelsz többet. Ez jó érzés, de a vállad egyre erősebb lesz abban is, amire nem is számítottál. Mert abban a mozgástartományban lesz erős, ami eleve szűk, korlátozott. És mivel már nagyon erős, innen visszahozni egyre nehezebb…

Természetesen a beszűkült mozgástartományban snatchelni azért is gond, mert az sem kizárt, hogy ezt a problémát is egyszerűen híddal oldod meg. Tehát a súly felkerül a fej fölé, a könyök egyenes is, tehát te minden szabályt betartasz, de valahogy mégis fáj a hátad. Nem kizárt, megint a vállad okozza. Megint. Tanulság? A váll rossz szomszéd.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook