Több és jobb

Több és jobb

Egy régi mondás szerint “csak azért mert valamiből többet csinálsz, az nem jobb. Mindösszesen csak több…”

Ha az RKC alapelveket vallod az edzésedben, hamar rájöttél: a maximumra való törekedés remek dolog, de a maximum nem a súly nagyságát kell, hogy fedje. A szabályosság, a mozgásod minősége az, ami elsődlegesen meghatározza hová sorolhatod be magad, mint gyakorló.

Ha fel tudsz állni szabályosan 48 kilóval TGU-ban, remek. Ha remegve, számos részletében bizonytalanul állsz fel, akkor ez nálam a TGU bárhogy kategóriába esik. A mennyiség vagy használt súly nagysága csak abban az esetben mérvadó, ha a kivitelezés minősége megfelelő. És ha a minőségre az edzésedben törekszel, talán ez a célod az életben is, és fordítva is igaz.

Magam is újabb és újabb rekordok felállítására törekszem, ez teljesen emberi. És örömmel olvasok a szebbnél szebb nyomásokról és snatch eredményekről, de évek óta kizárólag magammal versenyzek, mert mások rekordjai nem határozhatják meg a saját terveimet, céljaimat. Motivál nem kevéssé Ervin 252-es 10 perces snatch tesztje, vagy Csata Balázs 60 kilós push press gyakorlata – sőt büszkeséget is érzek, valami közöm csak van hozzá – , de mégis a saját tervem, célom az, ami a sajátom.

Amikor tehát a blogomat olvasod – vagy másét – ne akard az olvasottakat utánozni. Legyen saját utad, terved és célod, és ne engedj soha a minőségbeli elvárásaidból, mert a minőség része az RKC edzésnek, és nem hátráltatója annak.

És mivel annyit olvashattál már erről, íme a célom: úgy akarok edzeni, hogy majd 80 évesen edzeni tudjak.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook