Súly a fej fölé…

Súly a fej fölé…

Szoktuk mondani, hogy kevés értelmes módja van annak, hogy a fej fölé tegyük a súlyt…

A cél lehet az erőállóképesség, gyorserő növelése
Snatch
Push press
Viking Push Press

Max erő növelése
Katonai nyomás
Bent press
2HA

Max erő és prehab, rehab
TGU

Tegyük fel, hogy max erőre dolgozol, és a fegyver amit ehhez választasz, az a katonai nyomás. A cél az lenne, hogy a 32 kilóval menjen az 5 ismétlés karonként, de nem megy, csak 3 és a negyedik félúton beáll. Ime egy stratégia arra, hogy gyorsabban érd a célod.

Nem igazán jó az, amikor az utolsó ismétlésed minden sorozatban sikertelen, hiszen törekednünk kell arra, hogy az idegrendszer a sikeres befejezésre emlékezzen. Ebben az esetben egy 28 vagy 24 kilós megteszi. Mibel a célom a 32 kiló megnyomása, a megakadt nyomásból azonnal lerakom a 32 kilóst, és befejezem 2 szép, szabályos ismétléssel, 28 kilóssal. Nem edzem magam átbukásig, ugyanakkor viszont a teljes idő alatt fenntartom a szabályos tecnikát, mert az erőedzés gyakorlás, főképpen az idegrendszer edzése.

Azt mondhatod, hogy ez szuper, én is igy csinálom, de én keményebb legény vagyok, belelölökök még kettőt a súlyba. Nem is hinnéd, mennyire magad ellen dolgozol.

A lökés és a nyomás teljesen eltérő gyakorlat. Nézzük csak:

a lökés ballisztikus gyakorlat
a nyomás erőgyakorlat

a nyomás során teljes feszitést kivánunk elérni, és a kezdeti feszitettség a meghatározó
a lökéskör nincs és nem is lehet előfeszités…

Annak persze lenne értelme, ha ritkán jelentős súlyt tennél a fejed fölé, hogy a negativc szakaszban dolgozz, de ez megint más stratégia, és ehhez végképp nem kell magad előfesziteni.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook