Pár szóban a katonai nyomásról…

Pár szóban a katonai nyomásról…

Az egyik legjobb erőgyakorlat – grind -, amit azonban kevesen tudnak, hogy nem is olyan egyszerű, mint az ember elsőre gondolná.

Tapasztalat, hogy a teljes feszítettség elérése eltarthat 3-5 másodpercig is. Ez azért is érdekes, mert a nagy súly megnyomása gyakran 3-5 másodpercet vesz igénybe – lásd 1 ismétlés max – és sosem éred el az optimális maxodat, ha az idegrendszer nem szokja meg azt, hogy a nagy feszítettség fenntartása akár 3-5 másodpercig tarthat, akkor egyszerűen leold. Történt már veled ilyen? Nyomod a súlyt, megáll és nem megy tovább és egyszer csak teljes leoldás, nulla erő…Ne feledd, ha az idegrendszer veszélynek érez valamit, azzal azonnal leszámol.

Érdekes azonban az, hogyan teszi ezt – már az idegrendszer – , és ezt a hétvégén lehetőségem volt megfigyelni. Az első lépésben a váll felemelkedik. Ezt az idegrendszer válasza a stresszre, megriadási reflex, mely első lépésben felemeli a vállat, és az arcon is azonnal látható a megriadási reflex minden jele. Én innentől vége a dalnak, a súly már nem nyomható ki, leold az idegrendszer és van egy sikertelen gyakorlat.

Mi a megoldás?
– tartsd az ízületet a tokban
– ha nem is megy ki a súly, tartsd a feszítettséget, 3-5 másodpercig
– sikertelen gyakorlat után végezz azonnal egy sikereset, természetesen kisebb súllyal, teljes mozgástartományban.

Ennek megfelelően ma katonai nyomást végeztem. 44 kiló ment ki könnyedén, a 48 kiló c+p módon megvan, teljes rögzítésből majdnem. Haladás…

Plusz: 2×40 kilós push press is megvan mára.

Megjegyzés: van olyan erőemelő világcsúcs – deadlift – ami 15 másodpercig tartott. Brutális…

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook