Ösztönös edzés kontra biofeedback

Ösztönös edzés kontra biofeedback

Nem vagyok nagy barátja az ösztönös edzésnek, ahogy kőbe vésett edzéstervnek sem. Azt gondolom, hogy az igazság valahol a kettő között van, és az edzéseknek az elsődleges célt kell szolgálniuk, bármi is az. az ösztönös edzésből nekem hiányzik a rendszer, az előre bevésett edzéstervből pedig a frissesség. Néha a kemény edzés visz a cél felé, néha a teljes pihenés. Ha a pihenő napon érzed magad formában – kőbe vésett edzésterv esetén – mi legyen? És olyan előre tervezett edzésnapon, amikor edzésre alkalmatlan vagy?

A biofeedback azért nagyszerű alapelv, mert segít abban, hogy azonosítani tudd az adott időpontban azt, hogy idegrendszer mennyire veszi veszélynek a következőket:
1. Az edzést magát
2. Bizonyos mozgásokat és mozgástartományokat
3. Bizonyos súlyokat, ismétléseket, pihenőidőket, intenzitást.
Tehát az össze létező változót, amit egy edzés felölelhet. Ennek megfelelően az adott célnak megfelelően akár helyben is módosítható az edzésterv bármely eleme. Egyszerű? Igen. Könnyű megcsinálni? Nem. Újra: ami egyszerű, nem feltétlenül könnyű is.

Ezzel még nincs vége. Hiszen a biofeedback az aktuális állapotról tájékoztat, ami nem jelenti azt, hogy néhány célzott ízületi Z gyakorlat nem változtatja meg az idegrendszer ellenállását. És ha igen, akkor maradhat az eredeti terv…

Ennek megfelelően a mai edzésem:
MP- felmentem 44 kilóig. Könnyű ismétlés, de a biofeedback jelzett, nem mentem tovább.
Húzódzkodás – 8×5 – saját testsúly
24 kg – snatch – 200

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook