Mai edzés – goblet

Mai edzés – goblet

A goblet és általában a guggolások azok, amit senki se szeret csinálni, vagy kevesen csinálják csak. Nem beszélve arról, hogy milyen kevesen végzik jól.

A goblet guggolás azonban – ahogy szinte minden guggolás – egész testes gyakorlat, ami keményen igénybe is veszi a felsőtestet, nem beszélve arról, hogy a súly folyamatos pozícióban történő tartása egészen durva terhelést ad a karoknak-vállaknak-mellizomnak. A helyes kivitelezés mellett érdemes jó súlyt és megfelelő sorozat és ismétlésszámot választani.

Esetemben a következő variáció kifejezetten kemény és rövid edzést eredményezett:
A testsúly felénél nagyobb súly – 40kg
sorozat – 5 plusz a bemelegítés
ismétlés – 10/sorozat
pihenő: másfél-két perc

Ami külön előnye még a goblet guggolásnak:
– a folyamatos feszítés és a pozíció remek előkészület a hajlításokhoz
– segít a csípőt is kilazítani

Ha az FMS teszted a guggolásra 1-es – esetleg a boka mobilitásod problémás, vagy guggolni fájdalmas – , ezt nyilván nem végezheted. Ha azonban a váll mobilitásod “csak” a gond, akkor ezt végezheted.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook