Edzés alapelvek

Edzés alapelvek

Az alábbi alapelvek szinte megegyeznek az RKC alapelvekkel. Mégis, az elmúlt 2 hétben ez alapján újra és újra elővettem az alapgyakorlatokat, hogy rögzítsek minden részletet.

A Zhealth az alábbi négy alapelvet fogalmazza meg a gyakorlással kapcsolatban.
1. Tökéletes kivitelezés
2. Dinamikus testtartás hangolás
3. Szinkronizált légzés
4. Egyensúlyban lévő feszítettség és ellazulás

Az érdekes az, hogy a tipikus edző ebből a négyből semmit sem vesz észre, és hagyja, hogy a tanulója/klinse borzasztó formában rángassa a súlyt vagy vonszolja a saját testét. A kissé okosabb edző legalább ott megálljt parancsol, ahol a tökéletes kivitelezés szétesik. Ez is valami, de sajnos késő. Úgy tűnik, hogy a tökéletes kivitelezés elmaradása az a tulajdonság, amely az utolsó a sorban és megelőzte 3 olyan jel, amely bizony már arra kellett volna intenie az edzőt, hogy visszavegyen a súlyból/intenzitásból vagy befejeztesse a gyakorlást. Igen, a rendszer arra mutat rá, 4-3-2-1 sorrendben esik szét kliens, és az első jeleket már el kell csípni. Nem feltétlenül jelenti azt, hogy ott meg is kell állítani, de tudni kell, hogy a folyamat elkezdődött.

Kezdjük ma az utolsó pont kivesézésével – lazaság és feszesség közti egyensúly, de nekem jobban tetszik a megfeszülés és kioldás fordítás.
A lazaságot ne keverjük össze a hajlékonysággal. A lazaságot részben a szövetek elasztikussága határozza meg, de rossz hírem van, mert ezt a funkciót is központi idegrendszer irányítja. Megjegyzem a lazaság az, amit a fitnesz folyamatosan túlértékel. Mert nyújtani kell edzés előtt és után is. Jé, gyengébb lettél? De furcsa, sőt még csak hajlékonyabb/lazább sem lettél, hát megérte…

Igazán laza akarsz lenni? Kérd meg az altatóorvost, segíteni fogsz. Altatásban ugyanis a központi idegrendszer elveszti a kontrollt az izomzat felett, és íme, már megy is az angol és francia spárga. Sokra ugyan nem mész vele, mert emlékezni nem fogsz rá. Az altatásban lévő betegeknél az egyik sérülési veszély pont az, hogy valamely végtagod kirántják a helyéről. Nem vicc.

Az elsődleges cél a mozgás precíz kivitelezése. Ez nagyban múlik azon, hogy képes vagy-e elsajátítani a két szélső érteket a megfeszülés és kioldás rendszerében. Rengeteget lehetne erről írni, számos sztár sprinter edzője ezt a tulajdonságot emelte ki elsőként ahhoz, hogy egy versenyzője valóban sikeres legyen.

Nézd meg Roy Jones Jr. kiütéseit összefoglaló videót, és képet kapsz az egyensúlyról a megfeszülés és kioldás között.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=UDWnMXzgeZo&hl=en_US&fs=1&]

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook