A vállak mobilitása és a katonai nyomás

A vállak mobilitása és a katonai nyomás

A kérdés nem az, hogy mekkora súllyal nyomhatsz, vagy szakíthatsz. És még csak nem is az, hogy tisztában vagy-e a helyes katonai nyomás és szakítás kivitelezésével. Biztos vagyok benne, hogy remekül ismered ezeket.

Amikor a vállad nem elég mobil – és ráadásul nyomsz is, mert ami nem öl meg az megerősít – akkor sajnos egy idő után fájni kezd mondjuk a hátad. Fura, mert ugye az ember azt gondolná, hogy a váll adja fel előbb, de nem, gyakran a hátad adja fel mert…

Azért, mert a nyomásaid során elkezdesz hidalva nyomni, és máris jönnek a gondok. A gerinc lumbális szakasza akkor nyomást kap, hogy nem bírja sokáig. Erős vagy, fitt vagy és az idegrendszered kompenzál, mégpedig azonnal testhelyzetet változtatsz a nyomás alatt. A tested megtalálja a megfelelő megoldást, de ez nem jelenti, hogy a megoldás jó.

Aztán megesik, hogy a két vállad nem egyformán mobil. Ebben néha egészen extrém különbségeket is mérünk, az ember legszívesebben felszisszenne, de ugye nem lehet. Ebben az esetben míg az egyik oldalra már hidalva nyomsz, addig a másik oldalra még valamennyire egyenesen, de ez is egyre rosszabb lesz.

Gyakran onnan lehet felismerni ezt a problémát, hogy a kliens nézi a katonai nyomást a felső végpontig. Nem az a baj, hogy nézi – bár ez sem igazán javallott – de arra is képtelen, hogy ne nézze. Hiszen ha csak hidalva tudsz nyomni, nyilván felfelé nézel. Ha felfelé nézel, egyre jobban hidalsz. És ez egyre rosszabb…

Ha tehát most magadra ismertél, van remény, erre vannak az FMS korrekciós gyakorlatok, no meg az SMR. Most azt mondod, ez badarság, neked a jobb vállad kötött, és az alsó háti terület bal oldali része fáj…Hát ez az.

És néha még az sem kizárt, hogy közben a farizmod sem igazán tudod aktivizálni, ami külön veszélyezteti a hátad.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook