Testépitők és a Kettlebell

Testépitők és a Kettlebell

Az egyik kedves olvasó hivta fel a figyelmet arra, hogy az egyik neves testépitő fórumon egyesek a kettlebell edzést istenitik, mások pedig gyalázzák, és köztes vélemény csak elvétve akad. Amúgy ez rendben is lenne, ez a mai magyar valóság, és az idealistáknak üzenem, a Mikulás sem létezik. ho-ho-ho…

Rögtön az elején azért tisztázzunk valamit, a Kettlebellel edzés még nem RKC edzés – tehát az RKC alapelvek használata az edzés során – sőt, lehet RKC módszereket saját testsúlyos, clubbelles, homokzsákos edzés során is követni, de ezzel pár embernél gondolom rendesen el is rúgtam a pöttyöst. Pedig de.

Elsősorban definiáljunk fogalmakat. A funkcionalitás relativ fogalom, mindig abban a térben és időben alkalmazandó, amelyben a felhasználása történik majd. Tehát a testépitőnek az izom elsődleges funkciója maga az izom kinézete, minősége, erezettsége, arányossága más izmokhoz képest. Ha ezt nem érted, tovább már ne is olvass, vissza az elejére, valószinűleg sokkolt a Mikulással kapcsolatos megjegyzésem. Elszámol tizig, és újra elkezdi a cikk elolvasását, most már nyugodtabban. És persze ZEN.

Ha tehát elfogadjuk alaptételként, hogy a funkcionalitás izlés kérdése, akkor már nem is akkora lépés innen megtenni a következő lépést. A testépitők pontosan tudják, hogy mi kell ahhoz, hogy valaki nagy, izmos, eres, arányos és még tudja a bánat mi minden legyél. Tudják, hogy ehhez mit kell enned, hogyan és mikor. Ez van.

A testépitő edzése nem feltétlenül az erőről szól, habár az olyan megjegyzésektől, hogy csak fel vannak pumpálva, oszt erejük semmi a falra tudok mászni. Persze a másik véglet, amikor a testépitők Kathy Bélával példálóznak, aki erőemelőből lett testépitő bajnok, ami azért nem a tipikus testépitő életpálya, és akárhogy is állitja Neked bárki, ne feledd: a kivétel nem erősiti a szabály, ha 2+2=5 akárcsak egyetlen alkalommal is, akkor itten kérem nem a szabály lett erősebb, de nem ám…

A testépitő edzés persze közben az izolációról is szól, teccikérteni…fej, tor potroh…Amennyire lehet, az ember megpróbálja az izmokat külön edzeni, hogy növekedésre serkentse őket. Tehát a cél a növekedés. Ennek érdekében edz, pihen, eszik a delikvens. És ha ez a cél, mindezt jól teszi.

Na most mi itten kérem egy párhuzamos univerzumba kerültünk, ahol a cél az erő, kizárólag, meg a fittség, erőállóképesség, izületi mozgékonyság, egészség. Persze, ebből párat egy testépitő is kipipálna a listán, de nem mint célt, hanem mint mellesleg fontos dolgot. De ha az erőállóképesség és nagyobb, arányosabb izomtömeg között választania kell, nos vajon mit választ? Szerinted?

Ha azt állitanám, bármikor az életben, hogy az RKC edzéstől olyan izmos leszel, mint egy testépitő bajnok, bátran kérjétek rajtam számon. Ha egy testépitő azt állitja, hogy jobb erőállóképessége lesz, mint Neked…nos, persze. Mert a Mikulás is létezik, igaz?

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook