Tépés – lecke 2.

Tépés – lecke 2.

A fogásmódokat már ismerjük, most lássuk, miképpen lehet a tépés progressziót megtervezni.

A gond az, hogy nem tudsz addig tervezni, amig nem tudod, mi a legjobb eredményed. A tépésre való felkészülés kétféle módon történik:
– magával a tépéssel
– egyéb, a marokerő, az ujjak és a csulkó inak és inszalagok erősitésével

A tépés
Korábbiakban már leirtam a tépés fajtákat, az egyik feladat a neked megfelelő kiválasztása. Innentől a technika gyakorlása történik, amire számos módszer létezik:
– A maxod alatt dolgozol
– Maxon dolgozol
– Max felett dolgozol

A max meghatározása
Ahhoz, hogy tudd, mi a maximum tépésed, meg kell próbálni egy paklit eltépni. Ha nem megy, vegyél le a pakliból minden alkalommal 5-6 lapot, majd fuss neki újra. Közben pihenj 2-3 percet. Lehet, hogy erre a kisérletre rámegy 2-3 pakli, de senki sem igérte, hogy látnoki módon ez megállapitható.

Max alatti munka
Tegyük fel, hogy 15 lapot tudsz eltépni, majd megfeszülsz, de ez sikerült. Ha naponta gyakorolsz pár percet, akkor maradj a maxod alatt 3o százalékkal, tehát naponta rendszeresen tépkedj el 1o-11 lapot. 5-6 napnyi gyakorlás után mérd újra a maxodat. Nem kizárt, hogy ez a korábban mért eredményednél 2o százalékkal magasabb, tehát elsőre próbáld meg kb 18 lappal.

Munka a maxon
Ez ebben az értelmezésben a mérést jelenti, hiszen itt a maxodat méred, ahhoz, hogy a további terhelést meg tudd határozni. Innetől ennek a 7o százalékával gyakorolsz a max alatti napokon.

Munka a max felett
Ez gyakorlatilag izometriás edzést jelent. Duct tape egy egész csomag köré, és minden edzés végén csinálj 2-3 alkalommal 8-12 másodperces TELJES feszitést, közben 2-3 perc szünet. Figyelem, azzal a technikával dolgozz, amit a max alatti munkában használsz.

Az egyéb technikákról egy következő cikkben lesz szó.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook