RKC vs. GS

RKC vs. GS

Mielott az irasomba belemerulnel, a fenti ket fogalmat szeretnem tisztazni.

RKC

Russian Kettlebell Challenge. Alapjat a szovjet spetznaznal rendszeresitett erofejlesztesi rendszer adja, melyet ma mar szamos olimpiai sportag kiegeszitojekent hasznalnak. Sajatossaga, hogy technikak nagy szama, a teljes szabalyossagra torekves, az intra es intermuszkularis koordinacio fejlesztese. Nem onallo sport, celja elsosorban az egeszseges gyakorlo”letrehozasa” a gyakorlatok altal. Az erot es eroallokepsseget pusztan logikus ok es okozati rendszerbe helyezi, tehat az edzes alapelveit kovetve ero es eroallokepsseg novekedes jon letre. Nem versenysport, igy nem specializalodik, ugyanakkor gyakorloja lehet mas sport vagy versenysport gyakorloja, igy a felkeszulesenek es a versenyen elofordulo specialis kihivasoknak megfeleloen valaszthat a kozel 500 gyakorlatbol. Alapgyakorlatai: swing, snatch, clean, press, windmill, side press, bent press, pistol, TGU. Tehat celja nem a verseny. Szarmazasa okan szamos gyakorlata meglehetosen agressziv mentalis hozzaallast kivan meg a gyakorlojatol. Az RKC rendszerben hasznalt eszkoz alkalmas a ketkezes gyakorlatok vegzesere is.

GS

Girevoy Sport. Szovjetunioban meghonosodott sport, mely harom teljes testet atmozgato gyakorlatot kivalasztott, hogy ezekben a legjobbak orszagos versenyeken merjek ossze erejuket. A kivalasztott gyakorlatok: snatch, jerk illetve long cycle. Mivel alapvetoen ezt mar profik uzik, a sportolok termeszetesen szakosodnak a felsorolt harom gyakorlatra. A gyakorlat maga cel, az energia legoptimalisabb felhasznalasa eszkoz a legnagyobb ismetlesszam eleresehez. Eroallokepesseguk vitan felul emberfeletti, ugyanakkor specialistak leven a funckionalis edzes egyeb aspektusai, vagy eppen az edzes egeszsegmegorzo szerepe a felkeszules soran hatterbe szorul. Ennek ellenere meg az elit sem szamolt be komoly serulesekrol, egy felmeres szerint 10 even belul a GS sportolok 8,8 szazalekanak volt barmilyen serulese, ami elenyeszo, leven profikrol beszelunk.

Ha azt kerdezed melyik a jobb, akkor megint elokerul a kerdes, mi a celod? Ha versenyzeni akarsz akkor a GS. Ha jelenlegi sportodban akarsz jobb szintet elerni, az RKC. Egy peldat hadd hozzak fel, ehhez azonban ismerned kell a snatch gyakorlat biomechanikajat.

Az RKC rendszerben a snatch celja az eorallokepesseg novelese, a VO2 max fejlesztese, egy egesz testre kiterjedo gyakorlat letrehozasa. A gyakorlat kivitelezese agressziv, gyors, pontos. Kivaloan alkalmas intervallumos edzesre, fogaserosseg novelesere, a torzs izmainak megerositesere, de nincs olyan testresz, amire ne lenne hatassal. A fentiek elosegitesere probalunk MINDEN izmot bevonni a gyakorlatba, kulonos tekintettel a comb hajlitokra es feszitore, a farizomra, hiszen ezek az emberi test legnagyobb meretu izmai, oxigen es energia szuksegletuk hatalmas.

A GS rendszerben a cel maga az ismetlesszam, hiszen versenysport. A magas ismetlesszamhoz szukseges, hogy a leheto legtakarekosabban tortenjen minden ismetles, es a nagy izomcsoportokat amennyire lehet kizarja.

A kovetkezot csinald: inditsd el a Fedorenko videot , es kozben 1,46-tol az alabbi Cotter videot is. Ha lehet, egy kepernyon nezd a kettot, es a kulonbseg lathato lesz!

Pelda a GS-re, Valerij Fedorenko

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=SaeVAszF7xM&rel=1]

Steve Cotter, kerem  1,46-tol figyeld:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=rVjJ3H4SLQo&rel=1]

 

 

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook