Profi vs amatőr V.

Profi vs amatőr V.

Az előző beirásban kifejtettem, hogy néha sokkal elfogadhatóbb állandóan stabil, közepes eredményt hozni, mint néha kiemelkedőt, néha szint alattit, amit gyakorlatilag jellemezhetnék úgy is, hogy kiszámithatatlan teljesitmény. Nem azt mondom, hogy ezt kivánom dicsőiteni, de pusztán attól, hogy nem vezek róla tudomást, a jelenség még létezik, sőt…

Valljuk be, amikor – lásd vendéglős példa – enni akarsz, amiért ráadásul fizetsz, nem zsákbamacskát akarsz…A kiszámithatatlanság az, ami általában az emberi kapcsolatok megöli, az üzeletet tönkreteszi és ha már jellemzően sporttal foglalkozik a blog, akkor egy csapatban kispadossá tesz, mert senki nem tudja, hogy a mai meccsen mire vagy képes. Talán csodát teszel a pályán, talán öngólt rúgsz. Ha van valami, amitől mindenki irtózik, az ez.

A gond az, hogy erre mások is rájöttek, és ki is használják. Mondjak példát? Nos, a példa neve McDonalds. Igen, a jó öreg Meki a létező legjobb példa arra, hogy megértsd, hogyan csinált milliárdokat a középszerűségből egy Ray Kroc nevű ember. Ray bácsi rájött arra, hogy az embereknek teljesen megfelel a középszerű minőség, ezért azt találta ki, hogy olyan folyamatokat eszel ki, hogy legyen az étterme bárhol a világon, tökéletesen ugyanazat kapja minden vásárló, függetlenül attól, hogy hány órakor tér be a vendég. Az ember azt gondolná, hogy ki van zárva, hogy ez működjön…és működött. Kevesen tudják, hogy a McDonalds tesók Ray előtt kétszer is eladták a franchise jogokat korábban, mivel azonban mindkét vesrenyző megbukott, igy visszakerült a jog hozzájuk. Amikor Ray Kroc hasonló ötlettel kereste meg őket, kb azt gondolták, hogy na még egy szerencsétlen…:)

Na de miért működik a McDonalds stratégiája. Túl azon, hogy profik…Az, hogy a piacukat a középszerű, de állandó minőségű szolgáltatásra helyezték, mert felismerték, hogy a középszerű emberek vannak túlnyomó többségben. Nagyobb merités, nagyobb piac…

Tehát nem azt mondom, hogy a középszerűséget nem lehet professzionálisan művelni. A McDonals stratégiában az üzleti felfogások a profi, a termék amit adnak – még ha állandó minőségben is szolgáltatják – nekem az amatőr kategóriát jelentik. Középszert.

Na a most az a kérdés, hogy Te legprofibb amatőr akarsz-e lenni, vagy profi esetleg a legprofibb profi. Mert azért ez nagyon nem mindegy…

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook