Pár pontban…

Pár pontban…

 

Pár pontban, valóban csak az alapok…

Gyakorlat – újra és újra hallani fogsz azokról a gyakorlatokról, amelyeket mindenkinek végeznie kellene. Nos, nincsenek ilyenek. A többség az edzés elkezdése során alkalmatlan a legtöbb alapvető mozgás kivitelezésére, így az edzés korai időszakában a cél nem a nagyobb súlyok emelése, hanem a mozgásbázis megteremtése.

Az edzés – vagy erő és kondicionáló edzés –  célja a sérülés megelőzése és a teljesítmény növelése. Ez akkor is igaz, ha az edzés az egyetlen fizikai aktivitás az életedben, és akkor is, ha komoly edzéseket folytatsz, akár versenysportoló vagy.

Max erő. vagy max bármi – amennyiben nem vagy erőemelő, sosem lesz szükséged egyetlen biomotoros készség maximális fejlesztésére. A cél a kiegyensúlyozott és széles mozgáskompetenciára épülő szinkronizált fizikai kapacitások felépítése. Mozogj jól, és mozogj erősen. De ne feledd – mozogj.

Edző – ha fontos a céljaid elérése, a biztonság és folyamatos visszajelzés a fejlődésedről, keress szakembert. Nem, a youtube-ról nem tudod megtanulni sem az elemelést, ahogy nem tudod megtanulni a karfeszítést sem.

Pihenés – az edzés stressz. Ha már most heti 3-4 edzést végzel, és kiegészítő edzést akarsz beiktatni, valamiből el kell venned, és ez a jelenlegi edzéseid mennyisége, intenzitása. Nem kizárt, hogy bele kell nyúlnod majd az étkezésedbe, sőt gondoskodnod kell arról is, hogy a légzésed, alvásod is optimális legyen. Nem lehet csak az egyik serpenyőbe pakolni.

Minimálisan hasznos dózis – Az edzésedben találd meg, mennyi az a minimum, amivel elérheted a céljaid. Minden extra, vagyis szükségtelen stressz a regenerációd rovására megy.

Monitorozd amit lehet – edzésnapló, ébredési pulzus, profiknál akár HRV. Ezek összahasonlítása megmutatja, hogy volt sok és hol volt kevés a terhelés.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook