Minőség és mennyiség

Minőség és mennyiség

Ne felejtsd el, ha az edzésed erősébbé és fittebbé tesz, az mindenképpen eredmény. Ha az elért eredménnyel azonban az jár, hogy a mozgástartomány beszűkül, a mobilitásod eltűnik, akkor annak ellenére jársz a rossz úton, hogy az elsődleges céljaid elérted. Ha tehát az elsődleges cél az eredmény, akkor biztosan romlik a mozgásod minősége. Ahogy a teljesítmény nő, úgy esik szét a minőség. Próbálj a minőségre törekedni, legyen ez az elsődleges célod, és az erő és állóképesség legyen az elsődleges cél “mellékhatása”.

A kérdés nem az, hogy alkalmanként van-e értelme annak, hogy kicsit csalósan szakíts. Egy Vo2 max teszt keretében a csalós szakításnak – a kar nem teljesen vertikális, a lock szinte láthatatlan – lehet jelentősége. Ha azonban már képtelen vagy másképpen végezni a gyakorlatot – mert fájdalmas a mozgástartomány, nem tudsz lockolni vagy egyszerűen csak nem megy fel a kezed függőlegesig – akkor a mennyiséget választottad a minőség helyett.

A mennyiség preferálása a minőség helyett magában hordozza a sérülés lehetőségét. És akkor már nem az a cél, hogy még egy szakításod legyen, hanem az, hogy egyáltalán mikor tudsz legközelebb szakítani.

Dan John mondja – bizonyos kor felett nem az a kérdés, hogy tudsz-e sérülni. A kérdés az, hogy van-e még benned még egy lehetőség a felépülésre.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook