Különleges Műveleti Egység – Magyar Honvédség – Kommandó

Különleges Műveleti Egység – Magyar Honvédség – Kommandó
x. számú melléklet a xxx-x/xxx/SZ. nyt. Számú együttműködési megállapodáshoz

Referenciaanyag

A katona és a „Kettlebell”

Az egységnél először 2007. áprilisában jelent meg a „kettlebell”. Kerestük a megoldást, hogyan lehetne viszonylag kis ráfordítással fizikai teljesítményünk szinten tartását vagy növelését elérni, amit a kihelyezéseken eltöltött sok idő jelentős mértékben lecsökkent. E kutatás következményeként jutottunk el a „kettlebell”-hez.

Olyan embereink próbálták ki először, akik az egyébként is magas szintű „átlag” feletti edzettségi állapotban voltak, vannak. Felvették a kapcsolatot Lakatos Péter R.K.C. instruktorral, aki maga is magas szinten műveli és oktatja ezt az edzésmódszert. elsőkézből a gyakorlat végrehajtásához szükséges oktatást. Kiképzőként szakmai szempontból fontosnak tartom, hogy a kezdő gyakorló, csak egyéni ismertetés, és folyamatos kontroll mellett szabad, hogy elsajátítsa a gyakorlat sorozatokat, ezzel megvédve magát az esetleges sérülésektől. A végrehajtható gyakorlatok sokszínűsége, a golyók súlyának változtatásával, biztosítja a gyakorlatok változatosságát, a monotónia elkerülését. A kondicionális képességeket komplexen fejleszti: erőállóképesség, gyorsasági állóképesség, gyorsasági erőállóképesség, gyorsasági erő fejlesztésére egyaránt alkalmas, természetesen az alapfokú edzés módszerek végrehajtása mellett: futások, főleg dinamikusan ismétlődő erőfejlesztő gyakorlatok együttes alkalmazásával.

A fenti tapasztalatok alapján, a viszonylagos rövid idejű használattal a fizikális erőkifejtési idő megnőtt, később kezdtek el savasodni. Az izomnövekedés (keresztmetszet) nem számottevő, inkább az egész test izmaiban, mélyizmaiban okoz pozitív változást, ami nekünk nagyon fontos, ugyanis a feleslegesen nagy izomcsoportok akadályozó tényezői lehetnek a rendeltetésszerű feladatok végrehajtásának. Katonáink elmondása alapján, a „kettlebell” előtti időkben, egy hosszabb kihelyezést követően, a fizikális erejüknek egy részét elveszítették. Amióta „kettlebell” módszerrel tréningeznek, ez úgy változott, hogy tudják folytatni az edzéseiket a kihelyezés előtti formájukkal.

Az eszköz használata nagyon praktikus. Könnyen szállítható, főleg hátizsákban. Vicces helyzeteket teremt, amikor a hátizsákot mit sem sejtő edzőtársaddal veteted le magadról… Nagyon jól lehet használni szituációk előtti pulzusnövelőként, pillanatok alatt célt lehet vele érni, ezáltal a kívánt helyzetbe lehet kényszeríteni a keringést. Az operátor feladatát felfokozott fizikai és mentális állapotban is képes optimálisan végrehajtani. Segít az egészséges versenyszellem, és a csoportos edzések jó hangulatának kialakításában. Rendvédelmi, és más katonai egységek is hasonlóan alkalmazzák, tapasztalataikat megosztják, ezáltal is segít a fegyvernemi barátság öregbítésében.

Összességében egy olyan egész testet-szellemet igénybevevő rendszer, ami rendkívül hatásos és eredményesen egészíti ki az emelt szintű katonai testnevelést. Rövid idejű befektetéssel – nagyon szigorúan és helyesen végrehajtva – nagyon gyors erőnövekedést lehet elérni anélkül, hogy az számottevő izomnövekedést okozna.

Az egység neve biztonsági okokból nem adható meg.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook