Készség…

Készség…

Készség  – Egy tevékenység gyakori ismétlődése révén ténylegesen automatizálódó, majd a cselekvés során tudatos felidézés nélkül működő képesség. – www.meszotar.hu

Gyakran olvasok különböző internetes felületeken sikeres fogyókúrákról, átalakulásokról, és ilyenkor mindig megjelenik egy mágikus szó – az akaraterő. Akinek van, sikeres lesz, akinek pedig nincs, elbukik. Ilyen egyszerű lenne? Korántsem.

Az akaraterő olyan, mint az távolság, amit le akarsz futni egy adott tempóban úgy, hogy korábban sosem gyakoroltad. Folyamatos gyakorlással, részfeledatokra lebontva és újra és újra elismételve egyre jobb és jobb leszel, mind a távolság leküzdésében, mind a futás iramában. Az akaraterő nem elhatározás kérdése…

Ha szeretnéd az életed megváltoztatni, a legrosszabb amit tehetsz, hogy elhatározod:

– heti ötször fogsz edzeni

– heti kétszer böjtölsz

– csak egészségesen eszel

– korán lefekszel aludni

Nem kell ahhoz agysebésznek lenni, hogy tudjuk, ha ezeket be tudnád tartani, elképesztő sebességgel változna meg a tested. De nézz körül, és figyeld meg, hányan kezdik a teljes átalakulás projectet olyan döntések meghozatalával, amelyek alapvetően lehetetlen feladatokat rónak rájuk. Ha az elmúlt 5 évben egyszer sem edzettél, folyamatosan rosszul ettél és napi 5-6 órákat aludtál csak, akkor a fent leírt változás olyan drámai, hogy pár százaléktól eltekintve mindenki bele fog bukni. Az a pár százalék persze sikeres lesz, és őket látod majd a fórumokon arról beszélni, hogy csak akaraterő kérdése. A tapasztalatom az, hogy ez a pár százalék az, akik valami olyan elképesztő motivácót találtak maguknak – ilyen egy betegség réme például. – hogy elég üzemanyagot kaptak a változáshoz.

Alma programosok a 360GYM-ben. Nem az edzésről szólt, hanem a régi szokások megtöréséről. Ehhez az egyik eszköz volt az edzés.

Fontos megérteni, hogy nem az akaraterőt akarjuk fejleszteni, amikor életmódot változtatunk, hanem a régi, és alapvetően rossz készségeket akarjuk új készségekkel felülírni. És ez csak GYAKORLÁSSAL megy. Ahogy a swinged vagy a katonai nyomásod is akkor lesz jobb, ha gyakorlod, hogy a jó döntéseket is gyakorolnod kell. Ha az elmúlt évben bevásárláskor inkább a kenyér, sütemény és hasonló termékek kerültek be valamilyen összeesküvés során a kosaradba, az első változás az lesz, hogy valamelyik ne vedd meg. És gakorold, hogyan nem veszed meg a következő alkalommal. Legyen szokásoddá ez, mert a régi szokásod nem vezetett a célodhoz.

Egy régi szokást csak egy új szokással lehet megtörni.

Szeretnél edzeni? Remek döntés, de ha az elmúlt évben összesen edzettél tíz alkalommal, a heti 5 edzés előre programozza a sikertelenséget. Mi lenne, ha pár hétig a lift helyett a lépcsőt használnád? Mi lenne, ha busz helyett 1-2 megállót sétálnál? És mi lenne, ha ez mind sikerült, elkezdenéd heti egyszer az edzést, amit képes lennél 2 hónapig tartani.

 

 

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook