Izomláz és marketing…

Izomláz és marketing…

Az, hogy mi okozza az izomlázat, és van-e az izomláz és az edzés hatékonysága között kapcsolat, tanulmányok bizonyítják – és, hogy teljes legyen a kép – cáfolják.

Most írhatnék itt sok okosat, de itt egy remek link – ITT!

Az izomláznak is több kialakulási módja van, de biztos garancia arra, hogy előidézzük, ha az edzésprogramban hirtelen drasztikus változás történik, ha ez a változás ráadásul excentrikus izommunkát igényel, akkor pedig garantált a fájdalom.

Megjegyzés 1 – minden fájdalom átírja a mozgásprogramot. Teljesen mindegy, miért nem tudsz járni – mert lábnapod volt, vagy mert arcoskodtál a thai box edzésen. Mindkét esetben rémálom a járás is.

Megjegyzés 2 – az atléták jelentős része – főleg amikor a cél esztétikai, és nem feltétlenül teljesítménnyel kapcsolatos – automatikusan összekapcsolja a sikert és a fájdalmat, sőt edzőként is úgy ítélnek meg, hogy képes vagy-e izomlázat okozni.

Probléma 1 – magas szintű atléták esetén az izomláz erősen ellenjavallt – versenyidőszakban vagy ahhoz közel különösen! – , mert egyszerűen a saját sport gyakorlása az, ami elsődleges szempont. Ez izomlázzal aligha végezhető magas minőségben.

Probléma 2 – Még egy remek hipertrófia program esetén sem garancia az izomláz arra, hogy több izmot pakol fel az atléta, mint izomláz nélkül.

Megoldás 1 – az atléta oktatása. Nem baj ha érti is, amit csinál, és ugyan ez egy hosszabb folyamat, megéri a befektetést.Az erőedzést / kondicionálást kiegészítésként végző atléta esetén az izomláz elkerülendő, és az erőedző úgy tudja igazán bizonyítani a szakértelmét, ha erre képes is. A programban lévő tervezett váltások – erő / hipertrófia stb – váltások nem sarkosan történnek, hanem az egyik szinte átfolyik a másikba.

Megoldás 2 – az esztétikai céllal érkezők esetén se hagyjuk ki az oktatásban rejlő lehetőségeket. Jellemzően tudjuk, hogy szeretik érezni az izomlázat a nők, és a férfiak – mert az edzés eredményességével kapcsolják össze. Nők esetén a fenék, has, tricepsz, a férfiak esetén a mell, bicepsz és has amiről szó van. Minimális anatómiai tudással olyan és akkora mértékű izomlázat lehet létrehozni, ami meggyőzi a kedves sportolót, hogy nyomon vagyunk. És persze ez időt ad arra is, hogy közben gyakoroljuk azt, ami valóban fontos. Üdvözöllek az erő sötét oldalán.

Mi az, amit magam mégis preferálok? Hatékony program, minimális izomláz, oktatás. De ez ugye én lennék…:)

 

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook