És a Te bankbetéted hogy áll? – 2. rész

És a Te bankbetéted hogy áll? – 2. rész

Alapvetően az írásom nem úgy indult, hogy több része is lesz, de úgy tűnik az utóbbi idők egyik legolvasottabb cikke lett, és ha lehet a Las Vegas-i helyszínelők után Miami verzó, talán ez is belefér…

 Van választás…

Sokan gondolják úgy, hogy az erőállóképesség fejlesztése működik az erő növelése és fejlesztése nélkül. Hadd mutassam be egy példán keresztül, mit gondolok erről. Az erőállóképesség fejlesztése nem más, mint a bankbetéted/megtakarításod költése, amit megtehetsz egy biztonságos pontig, és persze el is herdálhatod amit felhalmoztál. Költheted persze úgy is, hogy az nem a Te pénzed – hitel – de a bank benyújtja egyszer a számlát, amibe tönkre is mehetsz, és ha már analógia, ez lesz a sérülés.

A többség sajnos “kénytelen” az álmait kölcsönből finanszírozni, mert a mai világ a mostról, az azonnalról szól. Minden azonnal kell, egyszer élünk – de ennek ára van. Kovács Lacee edzéseit figyelve az ember azt hiheti, hogy ha ugyanazt végzem, mint Lacee – nos, akkor egyszer majd olyan leszek, mint Lacee. Lacee azonban nem hitelből él. Botrányosan erős ez az RKC kolléga, és az évtizedek alatt felépített erő alkalmassá teszi Laceet arra, hogy sikeres legyen abban, amibe csak belefog – legyen az Crossfit vagy bármi más.

Attól, hogy nagy kötegben van, még mindig csak nulla a vége…

Ha megnézel valakit, aki saját erejéből lett tehetős, úgy nem azzal tudod megismételni a sikerét, ha Te is olyan autóval, hasonló öltönyben és cipőben és egyáltalán körülmények között éled az életed. Ez nem más, mint a kemény és okos munka megtestesülése, ami lehetővé tette, hogy akár marhaságokra is költse a pénzét, szinte büntetlenül. Tehát lemásolni nem azt kell, amit most csinál, hanem azt, ami a mostani sikeréhez vezetett.

Az erő növelése nem túl bonyolult folyamat – esetemben egy heti 2-7 gyakorlást jelent, mert egyik edzés sem megy el a bukásig, egészen máshogy megterhelő, mint az állóképességet növelő periódusok. Jellemzően 2-5 ismétlésszámmal és az 1 ismétléses max 65-90%-os terhelésén dolgozom csak. A bukás nem lehet opció, mert a bukás gyakorlása nem cél. Néha becsúszhat, de ez inkább a helytelen tervezés megnyilvánulása. Mivel a legtöbb kliens esetén ez a legnagyobb akadály – megérteni a nyugodt gyakorlás értékét – gyakran itt akad el az egész folyamat…

 

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook