EPOC

EPOC

A zsirleadas elmeletileg egy egyszeru matematikai muvelet. Tobb kalorat kell elegetned, mint amennyit beviszel. Vagy a bevitel es az edzes kombinaciojanak kaloria felhasznalasa alatta kell legyen a bevitelnek. Akarhogy is, egyszerunek hangzik. Tehat deficit kepzodik…

Es aztan meg jon az EPOC is. Excess Post-exercise Oxygen Consumption: EPOC

Edzes hatasara a felvett oxigen novekszik, es ez az edzes utan is megnovekedett allapotban marad. Ez ugye felgyorsult anaygcseret jelent…Aerobic trening hatasara ez nehany oran at igy is marad. Anaerob trening hatasara ez tovabb no. Intervallumos vagy sulyzos koredzesek hatasara ez akar 12-38 ora is lehet. Egyes kutatok ezert az 1 nap edzes, 1 nap piheno modszert latjak jonak. Masok szerint az edzesek hatasa valamilyen szinten ossze is adodhat, es ahogy az edzes hatasa idovel egyre kisebb EPOC szintet eredmenyez, ugy a kovetkezo edzes ezt ujra vissza is teszi az emelkedett szintre, igy a napi edzest javasoljak…

Aki csinalt mar komoly Kettlebell edzest – mondjuk 10 perces snatch teszt – az tudja, mirol van szo. Ugyanakkor ahogy David Whitley mondana: ” you cant snatch out a cookie… ”

Amikor a zsirleadasrol irok nem azert teszem, mert mindenkinek 8 szazalekos testzsirral kellene rendelkezni, de ha tudom a testsulyom es a testzsir mennyiseget, ezt akar hetente merem is, ugy fel lehet merni az izomtomeg alakulasat. Ez pedig valamelyest sejteti, hogy jo iranyba haladok-e.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook