Celok

Celok

Uj evi fogadalom vagy celok megfogalmazasa?

A celok helyes megfogalmazasa muveszet, tudomany. Sokan azt gondoljak, a celok megfogalmaza nem mas, mint arra torekedni, hogy valami olyat irjunk le, aminek hianyaban vagyunk. Ezt vagyalomnak hivjak, es egy centit sem visz kozel a celjaidhoz. A sok sikertelenseg azonban idovel arra osztonzi az embert, hogy egyaltalan ne tuzzon ki celokat.

Olyan celt valassz, amely merheto es pontosan megfogalmazott

A cel legyen pontosan merheto, es eleg specifikus ahhoz, hogy fontos legyen szamodra. A “baromi jol fogok kinezni” sem nem eleg specifikus, sem nem merheto. Ha azonban a cel a” lefogyok 5 kg teszsirt”, akkor jo uton jarsz. Eleg eleg specifikus es merheto is. De meg ez sem eleg.

Fogalmazz olyan celt, ami kihivas ele allit, de elerheto

A cel legyen eleg nagy ahhoz, hogy inspiraljon, de realis annyira, hogy ne frusztraljon. Az nem feltetlenul helyes cel, hogy lefogyok 25 kilo testzsirt, felszedek 15 kilo izmot es hazai fitnesz piac minden magazinjanak oldalan en fogok vigyorogni.

Cel, amelynek rovid es hosszutavu reszei is vannak

A cel megfogalmazasakor vedd figyelembe, hogy a celjaidnak pontosan lebontott tervvel kell rendelkeznie holnapra, a jovo hetre, a jovo honapra stb. Ez egyben lehetoseget ad arra is, hogy rendszeresen ellenorizd az idopontokhoz rendelt eredmenyeket, es elvegezhetsd a szukseges modositasokat. Ha tehat 20 kilot szeretnel lefogyni a kovetkezo evben a tezstzsirbol, akkor ez 1,7 kg havonta, vagy 0,48 kg hetente.De a cel lehet az egy even beluli 225 ismetles a USSS Snatch tesztben. Es innen jon a tervezes… A felodeshez turelem kell. Es tervezes. Es munka. Es kitartas.

Tervezes

Tehat pusztan a realis cel kiszabasa meg nem oldja meg a problemat, bar jo kezdes ahhoz, hogy a mai celod reqalitas legyen egyszer. Bontsuk le tennivalokra, ne csak a merheto szamokat jegyezzuk fel. Esetunkben tudjuk, hogy mi a celod, az elobb erre peldat adtam. A kovetkezo lepesben minden tevekenyseget, ami a celod elereset segitheti, pontosan le kell irnod. Tehat a fenti cel erdekeben:

Heti 3-5 alkalommal edzeni fogok. Vagy – evi minimum 200 edzest vegzek.

Tartom a dietamat. (Figyelem, a dieta nem fogyokura…)

Minden etkezessel eszem gyumolcsot es zoldseget.

Nem iszom alkolholt.

Beszelj a terveidrol

A tervek megosztasa valakivel aki kozel all hozzad jol mukodo strategia. Ha terved szupertitkosan kezeled, egyszeru sikertelen probalkozasnak nyilvanitani, hiszen csak te tudsz rola. Ellenben ha mas is tud rola, remekul motival.

Motivacio

Olvass a temaval kapcsolatos cikkeket, konyveket. Keresd a hasonlo erdeklodesu emberek tarsasagat. Keress olyanokat, akik mar bejartak hasonlo utat, es sikerrel vettek az akadalyokat. Csatlakozz egy edzocsoporthoz. A privat edzest csak alkalmankent javaslom, mert ez csak egy ideg motival. Meg ha otthon is edzel, akkor is havi 1-2 alkalommal menj el egy csoportos edzesre, vagy privat edzesre, hogy felmerd, hol tartasz. Lasd a tobbieket. Versengj es dicseretet kapj. Ez ad energiat.

Az egesz tervezest kezeld folyamatkent

Jelenlegi allapot felmerese – A cel megfogalmazasa – Reszcelokra torteno lebontas – Pontosan merheto elvarasok es ellenorzesi pontok – A celt szolgalo tervek leirasa – A tevekenyseg megkezdese – Ellenorzes – Modositas amennyiben elteres van, vagy tovabb a terv szerint. A folyamatot jo, ha kulso szakerto is szemmel tarja, mert objektiv visszajelzes is kell, bar a jol megszabott meresi pontok ebben sokat segithetnek.

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook