Alapok

Alapok

Mindenki totalisan tisztaban van azzal, hogy mi kell ahhoz, hogy zsirt veszits, igaz?

Nos nezzuk:

          A max HR-nek 60-70 % korul kell lennie

          Aerob tevekenyseget kell vegezned, 35-40 percig

          Heti 4-6 alkalommal

          Hogyan szamolod ki a MAX HR zonat? Ferfiaknal 226 – eletkor = MAX 100%. Noknel 220 – eletkor = MAX HR 100%

Hat, ez baromi tudomanyos. Annyira, hogy akar meg igaz is lehetne.

Az edzes

A hibas elkepzeles az, hogy azt szamolgatjuk, hany kaloriat egetunk az edzes alatt. Ez meg kit erdekel. Ennyi erovel azt is szamolgathatnank, mennyi izomtomeget epitettunk az edzes alatt. Tenyleg, arra van keplet? Ha ezt a Polar megtudja, talan erre is tud valami jo/draga orat fejleszteni…J

Es akkor jon az EPOC

Es akkor az egesz elmelet mehet a kukaba. Mert jon az EPOC, es ugy vagja haza ezt az egeszet, hogy orom nezni. Ugyanis azt mar tudjuk, hogy az edzes utanai fokozott oxigenfogyasztas meg 1 oran at tart, ha az elobbiek alapjan edzenel. Ha peldalul csinalnal egy 36/36 masodperces snatch Vo2 max edzest, ez hogy nezne ki? Hat, akkor ez akar 15-34 ora is lehet. Na akkor most melyiket is valasszuk? ( Gyors fejszamolas utan eleg egyszeru a dontes…)

Izomnovekedes / zsiregetes

Mitol no az izom? A testepitok rendszeresen arra kenyszeritik az izmokat, az edzessel, hogy az izom leepuljon, amire a test ugy reagal, hogy fel akar epulni, es a taplakozasuk is specialisan ezt szolgalja, tehat extreme modon a test visszaepit. De ez itt csak analogia, es remes leegyszerutise az egesz folyamatnak, mert ezt a testepitok valoban magas szinten muvelik. Hm…nem lehet, hogy ha het 4-6 alkalommal az EDZESED arra koncentral, hogy zsirt veszitsen, akkor esetleg a test ahogy csak tud, zsirt akar visszaraktarozni? Rossz hirem van, ez fog torteni, na ennyit a 40 perces szobabiciklis mutatvanyodrol.

Akkor majd elmegyek futni.

Ez a kedvencem. A futas nem edzetlen embereknek valo. Vagy tulsulyosoknak. Hanem fitteknek. Ha tulsulyos vagy, akkor a futastol nem sovany leszel, hanem serult. Vagy sovany es serult, de vegso esetben mindegy. A futas azoknak valo, akiknek mar van egy kozepesnel jobb edzettsegi szintjuk, es nem tulsulyosak. Ja, hogy a nagy fogyaban futnak? Hat, egeszsegukre.

Etkezes?

A dolog viszonylag egyszeru. Vegyel vissza a feherlisztbol, cukorbol. Felejtsd el az ures kaloriakat, a nassolast. Kezdd csak az egyszeru dolgokkal. Nincs kenyer, nincs cukor, nincs kola. Probald ki egy hetig. Aztan beszelunk.

TEF

Ha eszel, lehetoleg valassz olyan eteleket, amelyek TEF erteke a legkedvezobb. Mi az a TEF? Errol majd maskor…

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook