A régi öregek / szalagok és inak

A régi öregek / szalagok és inak

Az ember néha régebbi erősember könyveket lapozgatva elképesztő emberi teljesitményeket találhat. Mivel a legtöbbi régi rekord hiteles – pár még ma is érvényes, ami őrület – és fényképek is rendelkezésre állnak ezekről a szuperemberekről, leszögezhető valami: hihetetlenül erősnek néznek ki, de a modern testépitő mércének messze nem felelnek meg. És ezért sokan képtelenségnek tartják azokat a számokat, amikből rövid izelitőt olvashatsz alább:

Herman Goerner – 329 kg – deadlift – EGY KÉZZEL

Louis Cyr – 182 kg – hordó kinyomása fej fölé

Thomas Inch – 78 kg INCH dumbbell kinyomása fej fölé – EGY KÉZZEL ( Mellesleg Inch ezt 60 évesen is megcsinálta…)

Arthur Saxon – 168 kg – Bent press

Sig Klein – 168 kg – Bent press

George Hackenscmidt – 89 kg – szakitás – EGY KÉZZEL

A többség kifejezetten izmos volt mai mérécvel is, de korántsem az óriás kategóriába tartozott. Hogyan lehetséges, hogy számos fenti rekord száz évnél is idősebb, és modern hústornyok próbálják őket megismételni?

Nos, a kulcs a következő:

A régi idők erősemberei nem az izomzatukat fejlesztették, hanem elsődlegesen az inakat, inszalagokat. Az inak és inszalagok azok az egységek, melyek az izom erejét közvetitik a csontrendszer felé, és lehetségessé teszik a fenti rekordokat. Hiába van a kocsidban a legjobb motor, a legjobb futómű, fékrendszer sőt, a legjobb karosszéria. Ha nincs megfelelő rendszer, ami a motor erejét közvetiti a futómű felé, akkor az egész csak a látványról szól. És ez történt az edzéssel az elmúlt 5o-6o évben.

Elkezdtük az izmot edzeni. Egyre inkább olyan eszközöket kezdtünk használni, amelyek egyre kevésbé teszik próbára az inakat és inszalagokat és a mélyizmokat. Kidobtuk – mert veszélyesnek tartottuk – azokat az edzéseszközöket és módszereket, amelyektől a régi idők erősmeberei erősek lettek. Edzőtermen kivül került a Kettlebell, Clubbell , de a homokzsák, a hordó és a pörölykalapács is. Helyettük gépeket terveztünk, melyek alkalmasak nem csak egy izomcsoport, hanem izoláltan 1-1 izom edzésére. Ülve vagy fekve kezdtünk el edzeni, oly mértékben stabilizáltuk magunkat az edzésen, hogy szinte képtelenség lett a mélyizmok és az inak erősitése.

A régiek hatalmas súlyokkal edzettek, mégsem olvasni arról, hogy elszakadt a bicepszük, leszakadt a mellizmuk, térdszalag szakadásuk volt, miközben ezek a legendák életük végéig iszonyatosan erősek maradtak. Sandow 4o évesen fizikai teljesitőképességének maximumát 55 éves korára tervezte! Biztos vagyok abban, hogy a számos sportban a sérülések többségét az izolációs edzések és az inak, szalagok tervezett erősitésének hiánya okozza.

De olvassuk el, mit mond erről Saxon, aki Sig Klein mellett abszolút kedvencem:

“Teljesen mindegy, hogy az izom milyen mérettel rendelkezik, ha nincs meg a koordinált erő átvitelének lehetősége a szalagok és inak által, a méret értelmét veszti. Az inak és szalagok tartják fent azt a kapcsolatot az izommal és a csontozattal, ami az erő kifejtését lehetővé teszi. Minden igazán erős ember nagyszerű, erős és látványos inakkal rendelkezett.”

Amit róla irtak ezt erősiti meg:

“Számos nagyobb ember van, mint Saxon, de olyan, aki az erejével vetekszik, csak kevesen. Az inak a csuklóján, könyökén, térdénél egyszerűen csak vastag kábelekhez hasonlithatók.  A Saxonhoz hasonlitható emberek azonban mind hasonlóan erős inakkal rendelkeznek, ez az erejük kulcsa. Ezek a vastag inak teszik lehetővé, hogy a csontrendszer alkalmas legyen hatalmas terhelések elviselésére…”

Az RKC módszerében pontosan ez a nagyszerű, hogy minden gyakorlata egyszerre erősiti az inakat és a mélyizmokat is.

Sig Klein – “A Kettlebellt mindig is az egyik legnagyszerűbb eszköznek tartottam. Olyan széleskörűen alkalmazható a test épitésére, mint semmilyen más eszköz.”

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook