A gyakorlás komponensei

A gyakorlás komponensei

Sok kérdést kapok azzal kapcsolatban, hoogy milyen részekből áll egy edzés/gyakorlás. Nos, mi ezt a filozófiát használjuk jó ideje a 360GYMben, és mondhatom sikerrel.

1. Mobilitási blokk

2. Sérülés megelőzés, vesztibuláris és vizuális bemelegítés

3. Törzs koordináció

4. Szubmaximális Plyometrikus munka

5. Készségfejlesztés

6. Ellenállási edzés

7. Energiarendszerek fejlesztése

8. Levezetés mobilizációval

Mobilitási blokk – terhelés nélküli és terheléses. Ebben a blokkban jellemzően Primal Charge jellegű mozgásokat javaslok, különösen kocentrálva azokra a mobilitást egyébként tipikusan nélkülöző ízületekre, mint a lábujjak, boka, csípő, hátgerinc, váll, nyak és csukló

Sérülés megelőzés, vesztibuláris és vizuális bemelegítés –

Törzs koordináció – statikus és dinamikus stabilitást fejlesztő gyakorlatok

Szubmaximális Plyometrikus munka – kifejezetten javasolt ebben a blokkban az ugrókötél vagy a kötél nélküli páros lábbal végzett szökdelések. A szubmaximális a maximális alattit jelenti, tehát nem a rekord a cél.

Készségfejlesztés – Itt kap helyet a régi technikák csiszolása vagy az új technikák betanítása. Szinte minden esetben ez az a blokk, ami kimarad a többségnél.

Ellenállási edzés – Magért beszél.

Energiarendszerek fejlesztése – Metabolikus kondicionálás.

Levezetés mobilizációval – És nem nyújtással, itt újra a Primal Charge szerepe lehet döntő.

 

 

 

 

Megosztás:

Facebook
Twitter
WhatsApp

Irakozz fel!

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Nincs levélszemét küldés! További információért olvasd el adatvédelmi szabályzatot.

Facebook