Indian Club – beszámolókat kérek

Urak, és Hölgyek,

Többen már hetek óta gyakoroltok az eszközzel, megköszönném, ha pár sorban leírnátok, ha van valami hatása:

- váll mobilitás

- mozgáskoordináció

- lumbális hátfájdalom

- tartásjavítás

- bármi más…

Jöhet…

15 Comments

  1. “lumbális hátfájdalom” – ezen is segít?

    • Rex,

      Megeshet. A lumbális szakasz fájdalma gyakran láncolat. Inaktív external oblique, amely nem tartja a medencét, amely előre billen. A billent medence miatt a psoas megrövidül. A rövid psoas inaktívvá teszi a gluteus maximust. És íme, meg is jöttünk a hátfájdalomhoz, vagy annak lehetőségéhez.

  2. Péter,

    - váll mobilitás javult , a “ropogás” 10fokkal feljebb jelentkezik az eddigiekhez képest
    - mozgás koordináción még van mit javitani ,mert például a váltott lengetés puklikat eredményez és heveny ékszijledobást
    - tartásom eddig sem volt feltétlenül hanyag ,de gyakorlás után olyan ,mint ha Indian Clubot lengettem volna :-)
    - az eddig problémás bal csuklóm javulása érezhető
    - a katonai nyomás fájdalom mentesebb és erőteljesebb

    Indian Club lengetés teljes mértékben lefedi a funkcionális edzés fogalmát miszerint , Tevékenységet Támogató Testmozgás .

  3. A váll mobilitás javult és rejtetten erősíti a fogást is!

    A Kedvesem lapockáját 1 perc után visszakorrigálta a megfelelő helyre és azóta is erőteljes a javulás!

  4. Péter,
    Vállmobilitásom, tartásom jelentősen javult (szinte felüdülés az egész napi ülés után egy kicsit Indian Clubozni), szóval élvezem jótékony hatásait. Viszont észrevettem egy érdekes dolgot, ami lehet hogy csak nálam jelentkezik, de azért szerintem érdemes megemlíteni. IC gyakorlása után nem érzem a MP-t és a TGU-t stabilnak amikor a súly a fejem feletti pozicióban van. El akar indulni a bell oldalsó, a testemtől távolodó irányba, pedig ezzel még nem volt problémám. Mitől lehet ez?

    • Szunda

      Új és szokatlan mozgástartományt nyertél. Az idegrendszer még hezitál, hogy biztonságos, vagy sem. Gyakorlás kis súllyal, hogy megértse…:)

  5. Péter,
    Én sok különbséget nem érzek egy hetes gyakorlás után.
    Mindenhova magammal viszem, és naponta 3-4szer is forgatom, de mindig csak 1-2 percet.
    Játéknak kiváló, jobban leköt, mint az SMR-ezés, mert nem triviális a gyakorlat. Viccesen a nunchaku-s gyakorlásokra emlékeztet. Oda kell figyelni, végig kattog az agyad, két fadarabod van, néha fejbevágod vele magad, stb:)
    Az, hogy nem tapasztaltam javulást ezeken a területeken, amiket írtál, meg lehet, hogy annak köszönhető, hogy nincs velük különösebben nagy bajom. Pontosabban a tartással, meg a lumbális hátfájdalommal voltak problémáim, de mióta kettlebellezek, ezek elmúltak. A jobb vállam meg valamennyivel lehetne mobilisabb, de majdcsak…

  6. A csípő mobilitásom javult drasztikusan a féltérden végzett gyakorlatoktól, ráadásul a csípő poziciója is sokkal bíztatóbb. Az idegrendszerem még szokja az új tartományt, de ígéretesnek tűnik :)

  7. Tapasztalataim napi 10-15(néha20) perc gyakorlás után(az első szeminárium óta eltelt időszakban):

    - váll mobilitás:
    határozottan javult. A gyakorlás legelején 2-3 percig néha akad kis vállízület ropogás/kattogás, de néhány “kör” után abbamarad. Gondolom megkapja a kenőolajat és elhallgat :) )

    - mozgáskoordináció
    Javul, javulgat. Ha egyre kevésbé ütöm össze a buzogányokat (legutóbb csak 1x! :) ) az annak számít gondolom.(?)

    - lumbális hátfájdalom
    ilyenemről nem tudok :) ))

    - tartásjavítás
    Azt veszem észre, hogy a nap folyamán egyre többször figyelem azt, hogy hogy ülök/állok és korrigálom magam ha nem tűnik “szépnek”…
    Kb ilyen “húzd ki magad” effektus :)

    - bármi más…
    Összességében nagyon megkedveltem a játékot. Kellemes(és hasznos) időtöltés. Felfrissít.

  8. Javuló vállmobilitás, ami legjobbabb, hogy a régóta rendetlenkedő bal karom javulgat, egyre ritkábban fáj bizonyos pontokon. Ennek eredményeképp minőségi javulás nyomásoknál és snatcheknél, utóbbinál szerintem mennyiségi javulás is lesz, ha legközelebb letesztelem az 5 percest.
    Külön érdekes, hogy a marokerő is szépen növöget, lassabban fárad el a kezem.

  9. Változások az Indian Clubbal való rendszeres gyakorlás óta:

    - nagyobb igény az egyenes tartásra ülés közben is
    - a lapocka körüli rész “életre” kelt
    - gyorsabb ütés visszahúzás

    ennyit vettem észre…

  10. Az Indian Club szemináriumra nagy lelkesedéssel és egy problémás bal vállal érkeztem. Azóta is szorgalmasan gyakoroltam minden reggel – néha este is és már egy hét után éreztem, hogy javult a váll-mobilitásom, miközben a stabilitásból nem veszítettem. A puding próbája az evés: tegnap csináltuk meg a miskolci csapattal az 1000 Snatch-et. Boldogan mondhatom el, hogy 3 héttel ezelőttig a legnagyobb félelmem ezzel kapcsolatban az volt, hogy a vállam miatt bírni fogom-e végig. Most viszont csak a kezemről lejött bőr az egyetlen gondom, a váll-probléma mintha soha nem is létezett volna.
    Köszönöm Péter!

  11. Kedves Péter,

    az Indian Club gyakorlatsor eredményeképpen jóleső vállövi és alkari izomfeszülést éreztünk a feleségemmel még a szemináriumot követő napon is. Sajnos neki egy kicsit fájtak a csuklói, azok megerősítésre szorulnak még.
    Úgy látom, hogy az Indian Club használatát be fogom építeni a kétkardos (niten ichi ryu) edzésekbe, főleg a gyermekek edzésénél látom szükségességét és hasznosságát a mozgáskoordináció fejlesztésében és a kardok használatához szükséges ízületek-izomzat megerősítésében.

    Üdvözlettel,

    Sófi Gyula

    PS: A levelem valószínűleg fennakadt a spam-szűrődőn, 06.07-én már leírtam Neked a tapasztalatainkat

  12. Változás:
    - javult a tartásom (Ennek mondjuk több oka is lehet, hiszen Csiky Feri is dolgozik rajta, de az IC biztos jó hatással volt rá,)
    - gyengült a nyomásom (Szintén több oka lehet, és a másik fő ok szintén Csiki Feri, ako kompenzálta az eddigi rossz technikám, ami persze látszólagos erőcsökkenéssel jár, de lehet, hogy a fent is említett “új, és szokatlan mozgástartomány” miatt van.)
    - Fogytam! Nem vicc. Az IC szeminárium óta 2kg-ot fogytam, pedig semmit nem csinálok máshogy. Edzés ugyanaz, intenzítás ugyanaz, étkezés ugyanaz. Bemelegíteni 5-10 percet IC-zek, és plusznak bejött a reggeli 5 perc IC. Lehet, hogy attól? (Ja, azért volt honnan. Nem izomtömeg ment le, hanem pocak.)

    • András,

      Hát, eddig ebbe az irányba nem akartam elmenni, de röviden: a fogyás is idegrendszer által felügyelt folyamat…:)

Hozzászólás

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*


one × = 7

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>