Biofeedback 4. – példaképek

Biztosan emlékszel azokra az emberekre, akikre fiatalon felnéztél. Velük edzettél, vagy éppen az edzőid voltak, vagy a kedvenc csapatodban játszottak…Tehetségesek voltak, erősek. Borzalmasan tehetségesek és borzalmasan erősek. Nekem szép hosszú listám van ezekből a példaképekből. Simán fel tudnék sorolni 10-20 olyan embert, akikre felnéztem számos ok miatt. És a 20-ból talán 1-2 embert tudnék hirtelen felsorolni, aki még a mai napig bármilyen szinten edz.

A legtöbben abbahagyták mert megsérültek, és az edzés ma már fájdalom…Ha napról napra fájdalomban kell edzened – vagy akár már a normál életed is befolyásolja a sok összeszedett sérülés – akkor az edzés pont az, amit nem tudsz vagy akarsz végrehajtani. Nekem az edzés élethosszig tartó szerelem. Ha sérült vagyok, nem tudok edzeni, nem tudom azt a tevékenységet folytatni, amit igazán szeretek csinálni. És nem vagyok senki elé állítható példakép sem, mert ha az eredményeim mellett ott van egy másik oszlopban a fájdalmas ízületek hosszú sora, vajon vonzó-e amit kínálok?

A régi idők “erősemberei” 50-60-70 sőt, 80 évesen is képesek voltak arra, hogy megdöbbentő eredményeket érjenek el. Nézd meg azokat a fantasztikus sportolókat, akik ma 60-70 évesek. Olimpia bajnokok, világbajnokok…”A dicsőség múlandó, a fájdalom örök.” – Mark Reifkind.

Hiszem, hogy a van megoldás. Biztos vagyok benne, hogy A Zhealth hatalmas lehetőségeket rejt magában, mert segít abban, hogy a megfelelő stabilitás/mobilitás arányok helyreálljanak. Biztos vagyok benne, hogy a Biofeedback – mint a Z része – óriási mértékben vihet közel a célhoz. Gondold el, minden nap pontosan azt edzed, amit abban a pillanatban végezned kell.

Nem mindegy, hogy széllel, vagy szél ellenében vitorlázol.

Azt gondolom, itt az ideje, hogy másképpen gondoljunk az edzésre.

11 Comments

  1. Tartalmas es szep gondolatok. Ha belegondolok itt vagyok 40 evesen, kb 25 eve gyotrom magam a szo jo ertelmeben, es szeretnem meg legalabb 40 evig. Sajnos kicsit csalodas amikor a mai napig peldakepnek tartott emberek serules miatt abbahagyni kenyszerulnek mindenfele edzest. Ez arra osztonoz, hogy korultekintobben es meg inkabb mindenre kiterjedoen bovitsem az ismereteimet. Amiket irsz a Zhealth-rol mindig nagy erdeklodessel olvasom en is, es szerintem mindenki aki olvassa a blogodat. Egyszer talan eljutok oda is, hogy a gyakorlatban is tapasztalhassam. Ismersz valakit Londonban aki ezzel foglalkozik?

  2. Tehát ha mondjuk én MP-t, Pistolt és Húzódzkodást akarok fejleszteni, akkor akár ezeket minden nap csinálhatom, de ha jelez valamelyiknél a Biofeedback, akkor azt (ha nem segít a javítás) hagyjam abba, vagy változtassak a súlyon, esetleg végezzek hasonló gyakorlatokat?

    • Szunda,

      A válasz igen, még ha túl általánosan is hangzik. :)

  3. Tyűha, ez a Reifkind-idézet! Milyen igaz, és mennyire nehéz lehet egy olyasvalakinek ezt megtanulnia, akibe belesulykolták ennek az ellenkezőjét! Egyébként én is csak csodálkozom a sok sérült élsportolón: rengeteg focista például még alig kezdte el a karrierjét, és máris csak arra képes, hogy a kispadon üljön. A Loki sérültjei edzéseken haspréseket csinálnak vagy csak üldögélnek a gyepen – nem hinném el, ha nem a saját szememmel láttam volna.

  4. én arra vagyok kiváncsi hogy hol lehet magyar viszonyoknak megfelelö “ésszerü” árakon ezt megtanulni. Mert szerintem hiába irsz jól a témárol nem lehet megtanulni ezt blogrol.

    A kurzusokon ezt megtanítjátok?

    Gerik

    • Gerik,

      Jogos.

      Külföldön egy Z kurzus ára kifejezetten borsos. Azt gondolom, hogy azok a szemináriumok, amelyeket Gabival tartottunk ésszerű kompromisszumot jelentettek…

      • Igen mert kint ez jopárezer dolcsi.

        Ezért kérdeztem hogy a szemináriumon használható anyagot kap-e a befizetö, vagy kb ugy képzeljem el mint az ETK-t ahol “izelitöt” kap a delikvens.

        Bár pár orában gondolom itt is csak az izére lehet rákapni.

        De terveztek-e olyat hogy mondjuk 3-4 alkalom egybefügg és csak az előzőn résztvevő emberek jelentkezhetnek rá.

        És akkor egy saját magadon használható tudást kapsz. És még a családi költségvetést se terheli meg.
        :)

        • Gerik,

          De hát pont ezt csináltuk Gabival…:)

  5. Peti,
    ez az én fordításomban annyit jelent tömören,hogy ami nem megy azt ne feszegessük,majd legközelebb. De ezt azért elég nehéz megvalósítani ha mondjuk 20 ember van az edzéseden és mindenki biofeeedbackjét nem tudom hogy lehetne figyelembe venni:)
    idő hiányában

    • Sanyi,

      A csoportos edzés kompromisszum. Mindenki részéről. Alapvető hiányosságok természetesen orvosolhatók, de akkor is kompromisszum….

  6. lemaradtam. :(

    mikor indul a következö elsö rész? :) ))

Trackbacks/Pingbacks

  1. nyomások « Bazsika's Weblog - [...] tegnap erősen elgondolkodtam Péter bejegyzésén és rájöttem, hogy a példaképeim erősen eltűntek illetve már nem példaképek, [...]

Hozzászólás

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*


8 + three =

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>