Edzés az Omegawave Team System-mel

Edzés az Omegawave Team System-mel

(Az Omegawave eszközei 2015 december közepétől elérhetők lesznek a www.360shop.hu lapon. Képzési rendszerük pedig 2016 februártól lesz elérhető. Referenciák: BHSE Judo, Ferencváros.)

Edzés az Omegawave Team System-mel

(Mike Lindeman)

Michael Lindeman sikeres karrierje során az alábbi utat járta be a profi futball terén: fitnesz edzőként dolgozott a szaúd-arábiai olimpiai csapatnál, a Grasshopper Club-nál, a Young Boys Bern-nél, az LF Luzern-nél, a HSV-nél, az AFC Ajax-nál, és a lengyel nemzeti válogatottnál, mielőtt segédedzői pozícióba került volna a Fulham-nél a Premier League-ben. Először 2000-ben találkozott az Omegawave-vel, ezt követően jelentős elismerést ért el a tudományos edzésmódszerek terén alkalmazható újító megközelítéséért, valamint azért, mert sikeresen játékban tudta tartani a játékosokat – az Ajax-nál való edzősködése során a játékosok sérüléseinek drámai csökkenése volt tapasztalható.

Ezen cikk keretein belül Lindeman megosztja néhány gondolatát az Omegawave rendszerrel történő edzést illetően.

I. Adaptálódás egy új technológiához

Kezdetben általánosan használtam [az Omegawave-et] a sérült játékosok körében. Azzal szereztem elismertséget, hogy a gyorsan visszajuttattam a pályára a sérülést követően a játékosokat, akik ráadásul erősebben és fittebben tértek vissza, mint valaha. De később rájöttem, hogy minden játékosnál eltérő megközelítést kell alkalmazni: egyesek képesek másnap egy újabb edzésre, míg másoknak szükségük van egy extra pihenőnapra.

Ezt a nehezebb úton, próbálgatással sikerült megtanulnom. Egyszer egy pihenőnapot követően az egyik játékosnál alacsony volt a CNS szintje – amúgy jól érezte magát, és csupán arra az egy nap pihenésre volt szüksége, így aztán utána ment is edzeni, és sérülten tért vissza. Azt mondta, egy ideig nem összpontosított, és ki is ment a bokája egy gyorsasági / ügyességi gyakorlat során. Később megtudtam, a „pihenőnapját” azzal töltötte, hogy lakást keresett a feleségével, mely mentálisan teljesen lefárasztotta.

II. A regeneráció kezelésének filozófiája

Ha a kocsiba beszállva azt látod, hogy a tank kezd kiürülni, akkor tisztában vagy vele, hogy hamarosan tankolnod kell. Elég benzin van még benne ahhoz, hogy elmenj a két háztömbnyire lévő szupermarketbe, de ahhoz már kevés, hogy hosszabb távot tegyél meg egy másik városig. Ahhoz – az optimális utazási élmény érdekében – több dolognak is rendelkezésre kell állnia: üzemanyag, tartalék üzemanyag, megfelelő olajszint, működő pedálok, egy fókuszált, nem pedig szétszórt elme, stb.

Megtanultuk, hogy adott edzéstípusokat követően adott mértékű regenerációra van szükség. Manapság tisztában vagyunk azzal is, hogy több rendszernek (központi idegrendszer, kardiopulmonális, méregtelenítő, hormonális, metabolikus) is optimális szinten kell működnie a homeosztázis elérése érdekében, és ennélfogva MINDEGYIK lényeges ahhoz, hogy felkészült légy, és készen állj az edzésre. Ezen rendszerek működése határozza meg, hogy az adott pillanatban milyen edzéssel lehet terhelni, és mihez tudsz adaptálódni.

III. Miről szól ez az egész

Az Omegawave lehetővé teszi számomra, hogy bepillantást nyerjek a játékosaim stressz-, és regenerációs ciklusaiba. Továbbá a mérések megmutatják a játékosok egyedi adaptációját is – nem csupán az edzés kihívásaihoz, hanem a versenyekhez, a folyamatos utazáshoz, és más stressz tényezőkhöz egyaránt.

Mikor elkezdtem alkalmazni az Omegawave-et, mindenki szkeptikus volt, de én tisztában voltam vele, hogy az Omegawave bőven a többiek előtt jár. Manapság nem futhatsz bele olyan sportág döntőjébe, ahol az Omegawave ne játszana szerepet a két csapat valamelyikének felkészítésében – és az Omegawave-nél továbbra is minden nap keményen dolgoznak azon, hogy egyre jobbak legyenek, és fejlődni tudjanak.

AZ EGÉSZ A KÉSZENLÉTRŐL SZÓL!!!

Forrás: omegawave.com

Hozzászólás

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*


− 1 = one

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>