Törzs edzés – máshogy

Törzs edzés – máshogy

Gyakran kérdezik, hogy melyik a leghatásosabb gyakorlat a törzs edzésére. Nos, kezdjük az elején. Törzset nem azért edzünk, mert divat.

Az edzés célja jellemzően két mondatban foglalható össze:

1. Sérülési kockázatok csökkentése

2. Teljesítmény növelése.

A sorrend nem véletlen, és miután nem végtelen mennyiségű alapelv megjegyzéséről van szó, talán nem okoz nagy gondot a fenti sorrend betartása…:) A lényeg azonban az, hogy a törzs esetén is hasonló alapelveket kell, hogy kövessünk. Amennyiben a törzs nem funkcionál helyesen, a cél a korrekció, vagyis a sérülések megelőzése. A helytelen légzés, helytelen testtartás és az FMS vizsgálat esetén a rotációs stabilitás és fekvőtámasz alacsony pontszáma – de főleg az előbbi asszimetrikus pontjai – helyből problémát jeleznek, és máris tudható, nem erősítenünk kell elsősorban a törzset, hanem olyan állapotba hozni, hogy majd erősíthessük akár, ha éppen az erő hiányzik.

Ha valaki, én biztosan az vagyok, aki a helyes két fenti mozgásmintára építve az erő irányában indítom el a tanulót, persze lesz bőven gurulás és mászás is. Mégis most egy olyan gyakorlatot mutatnék be, amire a legtöbben nem gondolnak, ez pedig a BUM, vagyis Bottom Up March. ( Helybenjárás, bell talppal felfelé tartásban…)

1. A talppal felfelé megfogott eszközt előbb csak próbáld meg rögzítés tartásba helyezni, majd itt is tartani.

2. Ha ez megvan, nem séta jön, helybenjárás, mégpedig úgy, hogy a combod szinte emelkedjen fel addig, amíg majdnem eléri a talajjal párhuzamos szintet. Figyelem, csak addig emelheted a lábad, amíg a törzsed is egyenes marad, állva hasprés nem az, ami a gyakorlat célja.

3. Kezdj 25-30 helybenjárással, majd csere.

És mi ebben a törzs edzés? Csináld meg, utána beszélünk erről.

One Comment

  1. Az utolso mondat a legjobb :) )) aterzem remelem sikerul es akkor majd bizony beszelunk errol :)

Hozzászólás a(z) Mzl bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*


× 6 = two

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>